Pagina 1 van 1

Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 29 aug 2020, 14:44
door jantje81
Beste forumleden,

Na een grondige controle van de factuur van Telenet (Wigo Home S) bij mijn ouders heb ik gemerkt dat één en ander wat voordeliger kan. Ze gebruiken ongeveer 50-75 GB aan internet per dag maand, maken veel gebruik van Digital TV en hebben relatief hoge telefoonkosten (10 euro bovenop het abonnement voor 45 minuten aan gesprekken in de piekuren + daarnaast nog supplementen voor Ken-Je-Beller e.d.).

Voor telefonie heb ik een ATA geïnstalleerd, maandag zou de nummerportering in orde moeten zijn. Digital TV blijft zoals het was en voor internet zou ik hen naar Basic Internet overschakelen.

Bij Telenet is het dus alleen het aanpassen van het internetabonnement van All-Internet 150 naar Basic Internet. Er is veel mogelijk in 'Mijn Telenet' maar het abonnement aanpassen blijkbaar nog steeds niet. Volstaat het als ik een nieuw internetabonnement op dezelfde naam en op hetzelfde adres bestel? Wordt het oude dan automatisch vervangen of moet het echt telefonisch gebeuren?

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 29 aug 2020, 14:51
door blaatpraat
Gewoon bellen, ze regelen dat meteen.
Het nieuwe abonnement gaat in vanaf je dat wenst, maar wel ten vroegste de dag erna.

Heb je trouwens geen tikfout gemaakt?
Als er 50-75GB per dag verstookt wordt, zou ik net opteren voor het zwaarste abonnement, niet?
Vermoedelijk bedoel je per maand?

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 29 aug 2020, 14:52
door wied
50-75 GB per dag!?
(in snelheid gepakt door blaatpraat)...

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 29 aug 2020, 14:54
door jantje81
Inderdaad, dat moest 50-75 GB per maand zijn. :-)

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 30 aug 2020, 10:05
door jorisx
Heb je bij het maandelijks verbruikte volume rekening gehouden met de de corona-actie van Telenet?
Voorlopig telt tot eind oktober bij abonnementen met vast volume het verbruik maar voor de helft mee. (zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/ Dus 2GB gebruik wordt maar voor 1GB geteld.

Nu, met 50 à 75GB zou dat dan 100 à 150GB per maand worden, wat net binnen de grens van Basic Internet valt (150GB), dus zou normaal moeten lukken. Verschil tussen piek- en daluren is er niet tussen de huidige formule en Basic Internet.

Best inderdaad contact opnemen met de klantendienst om het abonnement te laten aanpassen.

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 30 aug 2020, 10:18
door raf1
jantje81 schreef:Wordt het oude dan automatisch vervangen of moet het echt telefonisch gebeuren?
Alle productwijzigingen die financieel in het nadeel van Telenet zijn, moet je telefonisch of in een Telenet-winkelpunt regelen. Maar let op, Telenet-medewerkers zijn afgericht om je alsnog een duurder product te proberen verkopen. Wees dus kordaat en duidelijk en check de volgende aanrekening nauwgezet!

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 30 aug 2020, 15:28
door satsurfer
Titel dekt niet echt de lading :wink:

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 31 aug 2020, 00:47
door jantje81
raf1 schreef:Maar let op, Telenet-medewerkers zijn afgericht om je alsnog een duurder product te proberen verkopen. Wees dus kordaat en duidelijk en check de volgende aanrekening nauwgezet!
Dat is inderdaad de reden dat ik het liever online wil aanpassen. Ook omdat het abonnement niet op mijn naam staat en ik daarom meestal niet op al te veel medewerking kan rekenen. Maar goed, het zal niet anders gaan dan.

Re: Online abonnement internet downgraden

Geplaatst: 31 aug 2020, 10:47
door raf1
Als je telefonisch iets wil wijzigen moet je wel een aantal gegevens van de klant kunnen doorgeven: klantnummer, geboortedatum eventueel identiteitskaartnummer.