Online abonnement internet downgraden

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Beste forumleden,

Na een grondige controle van de factuur van Telenet (Wigo Home S) bij mijn ouders heb ik gemerkt dat één en ander wat voordeliger kan. Ze gebruiken ongeveer 50-75 GB aan internet per dag maand, maken veel gebruik van Digital TV en hebben relatief hoge telefoonkosten (10 euro bovenop het abonnement voor 45 minuten aan gesprekken in de piekuren + daarnaast nog supplementen voor Ken-Je-Beller e.d.).

Voor telefonie heb ik een ATA geïnstalleerd, maandag zou de nummerportering in orde moeten zijn. Digital TV blijft zoals het was en voor internet zou ik hen naar Basic Internet overschakelen.

Bij Telenet is het dus alleen het aanpassen van het internetabonnement van All-Internet 150 naar Basic Internet. Er is veel mogelijk in 'Mijn Telenet' maar het abonnement aanpassen blijkbaar nog steeds niet. Volstaat het als ik een nieuw internetabonnement op dezelfde naam en op hetzelfde adres bestel? Wordt het oude dan automatisch vervangen of moet het echt telefonisch gebeuren?
Laatst gewijzigd door jantje81 op 29 aug 2020, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Gewoon bellen, ze regelen dat meteen.
Het nieuwe abonnement gaat in vanaf je dat wenst, maar wel ten vroegste de dag erna.

Heb je trouwens geen tikfout gemaakt?
Als er 50-75GB per dag verstookt wordt, zou ik net opteren voor het zwaarste abonnement, niet?
Vermoedelijk bedoel je per maand?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

50-75 GB per dag!?
(in snelheid gepakt door blaatpraat)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Inderdaad, dat moest 50-75 GB per maand zijn. :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Heb je bij het maandelijks verbruikte volume rekening gehouden met de de corona-actie van Telenet?
Voorlopig telt tot eind oktober bij abonnementen met vast volume het verbruik maar voor de helft mee. (zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/ Dus 2GB gebruik wordt maar voor 1GB geteld.

Nu, met 50 à 75GB zou dat dan 100 à 150GB per maand worden, wat net binnen de grens van Basic Internet valt (150GB), dus zou normaal moeten lukken. Verschil tussen piek- en daluren is er niet tussen de huidige formule en Basic Internet.

Best inderdaad contact opnemen met de klantendienst om het abonnement te laten aanpassen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

jantje81 schreef:Wordt het oude dan automatisch vervangen of moet het echt telefonisch gebeuren?
Alle productwijzigingen die financieel in het nadeel van Telenet zijn, moet je telefonisch of in een Telenet-winkelpunt regelen. Maar let op, Telenet-medewerkers zijn afgericht om je alsnog een duurder product te proberen verkopen. Wees dus kordaat en duidelijk en check de volgende aanrekening nauwgezet!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Titel dekt niet echt de lading :wink:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

raf1 schreef:Maar let op, Telenet-medewerkers zijn afgericht om je alsnog een duurder product te proberen verkopen. Wees dus kordaat en duidelijk en check de volgende aanrekening nauwgezet!
Dat is inderdaad de reden dat ik het liever online wil aanpassen. Ook omdat het abonnement niet op mijn naam staat en ik daarom meestal niet op al te veel medewerking kan rekenen. Maar goed, het zal niet anders gaan dan.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je telefonisch iets wil wijzigen moet je wel een aantal gegevens van de klant kunnen doorgeven: klantnummer, geboortedatum eventueel identiteitskaartnummer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”