Advies gevraagd ivm upgrade voor folding@home

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Aangezien ik zonnepanelen heb en +- 2000kwh per jaar te veel produceer (en dat dus gratis aan de netbeheerder geef al een 4-tal jaar lang), zou ik willen uitkijken om deze extra productie nuttig in te zetten. Ik kan ook gewoon op elek verwarmen in de winter, maar dat noem ik niet echt nuttig en is tegen mijn "groene" gedachte.

Wegens de recente wijziging in mijn leven (dochtertje 1 week geleden opgenomen met kanker), wou ik dus wat extra power geven aan folding@home (niet dat het voor haar nog zal helpen, dat besef ik wel, maar zo kan ik toch een heel klein beetje "helpen" om die miserie hopelijk voor anderen te besparen).

Folding dus. Ik heb hier nog een oudere pc staan:
- Intel I5 (geen idee welke generatie, maar de CPU doet er niet zo toe).
- voeding: Corsair CX500
- Mobo: Asus Z87-K

Nu had ik gelezen dat de RTX 2060 GPU prijs/kwaliteit goed geschikt is voor folding@home.
Nu mijn vragen:

- Is die voeding zwaar genoeg om 2 van die RTX2060 aan te kunnen?
- Het mobo is er denk ik voor geschikt (2 X PCI-e X16).
- Is die RTX2060 geschikt, of zijn er betere kaarten (ik ken niks van GPU's, aangezien ik geen gamer ben).
- Hoe lang gaat zo'n GPU mee als die 100% van de tijd staat te folden?
- Wat is het verschil tussen al die types (gaming/ultra gaming/black gaming/.... en maakt dat uit voor folding?:

- Heeft er iemand zo'n kaart(en) tweedehands in de aanbieding?

Alvast bedankt.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Vooraleerst: erg spijtig dat de moeten horen van je dochtertje. Sterkte daar en veel succes voor haar behandeling.

Een RTX 2060 heeft een TDP van 160 watt, dus kom je normaal gezien toe met je 500-watt-voeding.
Die edities hebben vooral te maken met hoe de GPU zélf geklokt is, hoeveel CUDA-cores beschikbaar zijn en hoeveel VRAM er aanwezig is.
Voor Folding zijn dacht ik vooral die CUDA-cores belangrijk.
Aangezien bij Folding CPU en GPU continu 100% draaien is koeling wel belangrijk, dus mogelijk dat je wat extra fans moet voorzien in je bestaande kast? Stil zal het systeem in elk geval niet zijn.

Interessant topic op het Folding-forum: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=34240
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”