op zoek naar kvm switch monintor dvi

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Ik ben opzoek nar niet zo een super dure kvm switch om een monitor met dvi uitgang aan te sluiten op 2 computers
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat is 'niet zo super duur' ? En zoek je nieuw of 2de hands.
Ik heb al ettelijke jaren deze : https://www.alternate.be/ATEN/2-Port-US ... 4?lk=19351 , ben zelfs verbaasd dat die nog te koop is. Werkt nog altijd goed (maar wel met een klein audio issue waarvan ik gisteren of zo gepost heb).
Ik vind KVM-switches sowieso wel vrij duur. Was vorige week nog aan het twijfelen voor een nieuwe met 3 poorten, maar dan zit je al rap aan 200 euro wat ik wel wat gortig vind. Dan maar beslist om Synergy te gebruiken tussen mijn PC en Surface.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

wat is een synergy?
Is hier wel de bedoeling dat ik dan op 1 van de 2 pc's werk en niet beide hoeven aan te staan
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

glda19 schreef:wat is een synergy?
Synergy is software om 1 keyboard en muis te gebruiken op 2 (of meer) computers, wel elk met hun eigen scherm. Noem het een software-matige km-switch. Zie : https://symless.com/synergy
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

staat dus op elke computer geïnstalleerd die synergy en elke computer heeft zijn eigen scherm wat hier juist de bedoeling niet is.
Wil 1 scherm op meerder pc's gebruiken en mss ook toetsenbord
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

glda19 schreef:staat dus op elke computer geïnstalleerd die synergy en elke computer heeft zijn eigen scherm wat hier juist de bedoeling niet is.
Wil 1 scherm op meerder pc's gebruiken en mss ook toetsenbord
I know, was ook niet echt als alternatief voorgesteld. Sorry als het je op het verkeerde been bracht. Om 1 scherm te delen kan enkel een hardware-oplossing.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Da's wel goedkoop ja. Enige nadeel van die is dat je de kabels niet echt kunt wegwerken aangezien de schakelknop op dezelfde plek zit als waar je alle kabels (sowieso 6) aansluit.
Bij die Aten die ik heb, zit er een afzonderlijk bedraad schakelknopje en op mijn bureau ligt dus enkel dat knopje om te switchen. De eigenlijke switch en alle kabels zijn uit het zicht/bereik. Bovendien kan je met keyboard shortcuts ook switchen. Maar ja, is natuurlijk wel 3x zo duur.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”