daluren en piekuren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Zijn de daluren van Telenet nog altijd van middernacht tot 17u? Dit was tijden Coronatijden zo...

Ik veronderstel van wel want het verbruik dat ik nu heb is zeer laag. Dit doordat hij waarschijnlijk praktisch altijd maar voor de helft meetelt. Mij hoor je niet klagen, puur ter info.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Staat zo toch nog op de telemeter pagina.

Piekuren (17u tot 24u)
Daluren (24u tot 17u)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

I hoop een beetje dat ze het stilzwijgend zo zullen laten. Het is duidelijk dat hun netwerk hier totaal geen problemen van ondervonden heeft, dus ik zie totaal geen reden waarom ze zouden terugdraaien.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik zat met dezelfde vraag. Is dat heel zeker?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sylvester schreef:Is dat heel zeker?
Bedoel je of het zeker is dat het pas vanaf 17u daluur is ? Ja, dat is vrij zeker. Kan je overigens zelf gemakkelijk checken. Kijk gewoon nu (16u) in je Telemeter, en je zal zien dat er nog altijd geen MB aan piekuur-traffiek is.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

in de hoop dat hun teller niet achter loopt
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

stybola schreef:Zijn de daluren van Telenet nog altijd van middernacht tot 17u? Dit was tijden Coronatijden zo...

Ik veronderstel van wel want het verbruik dat ik nu heb is zeer laag. Dit doordat hij waarschijnlijk praktisch altijd maar voor de helft meetelt. Mij hoor je niet klagen, puur ter info.
Helft meetelt ?

Daluren tellen niet mee, enkel piekuren.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Is nog steeds van toepassing.
"voorzien al zeker tot eind oktober extra vast internet."
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/
IK HEB EEN ABONNEMENT MET VAST VOLUME. WAT VERANDERT ER VOOR MIJ?
Je verbruik tellen we tot eind augustus maar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.
------
IK HEB ONBEPERKT INTERNET. WAT VERANDERT ER VOOR MIJ?
Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbps1 upstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ja, idd daluren van 00.00 tot 17.00.
Wat ik wel al een tweetal keer opgemerkt heb, is dat een (netflix)-download die ik deed tussen 16.30 en 16.59 bij de piekuren aangerekend werd, piekuren die dus beginnen om 17.00.
Niet dat het iets uitmaakt bij mij, ik kom met mijn downloads nog niet eens in de buurt van 750 Gig.
Maar bij sommigen kan dit dus wel degelijk een verschil maken om – naar ze uitrekenden net niet maar door de traagheid van de telemeter net wel – op smalband terecht te komen.
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

680x0 schreef:
stybola schreef:Zijn de daluren van Telenet nog altijd van middernacht tot 17u? Dit was tijden Coronatijden zo...

Ik veronderstel van wel want het verbruik dat ik nu heb is zeer laag. Dit doordat hij waarschijnlijk praktisch altijd maar voor de helft meetelt. Mij hoor je niet klagen, puur ter info.
Helft meetelt ?

Daluren tellen niet mee, enkel piekuren.
Voor onbeperkte abonnementen doet dat er inderdaad niet toe. Ikzelf heb dat 150 gb abonnement. Ik dacht dat de daluren gedeeld werden door 2. en dat zou kunnen kloppen. :)
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Fyi

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... kt-surfen/

vast volume en onbeperkt surfen komen aan bod
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Bedankt! Dat verklaart veel dat ik enorm weinig verbruik heb :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”