Powerline Telenet facturatie / installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Antalis
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2020, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste,

Ik bestelde bij Telenet Wigo35. Zonder enige optie.
De installateur installeerde zelf een Powerline adapter tussen de TV decoder en de Wifi box van Telenet. De technieker garandeerde mij dat één set Powerline adapters altijd gratis is en dat ze verplicht zijn om dit te installeren. Techniekers mogen enkel gebruik maken van Telenet eigen materiaal en hij wou geen gebruik maken van mijn UTP netwerk. Ik zei dat ik niet wenste te betalen voor een Powerline Adapter. Ik moest me niet druk maken. één set is gratis.

Dit blijkt nu niet zo te zijn. Telenet rekent de huur van de Powerline Adapter aan.

Wie kan bevestigen dat er bij een Telenet installatie altijd één set gratis powerline adapters is voor de TV-decoder?
Waar kunnen we zoiets vinden?
Ik lees op forums dat mensen standaard een set powerlines meekrijgen als ze een decoder afhalen bij Telenet.

Op mijn factuur wordt de huur van de PowerLine adapter dus wel apart aangerekend.
Besluit: Techniekers zijn verplicht de powerlines te installeren en de gebruikers betalen nog eens extra. Dus niet de ondertekende en overeengekomen abonnementskost maar nog eens extra voor de powerlines. Ik vind dat geen faire prijssetting.

Wie weet raad.
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Ik kreeg deze gratis erbij. Ze rekenen de huur aan maar op het einde van je factuur zie je direct dat hij er weer af gaat... als ik het goed voor heb. Ik zou een factuur moeten chekken.

Ik denk dat ze in jou geval een fout maakten?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Antalis schreef:Techniekers mogen enkel gebruik maken van Telenet eigen materiaal en hij wou geen gebruik maken van mijn UTP netwerk.
Wat is dit nu weer voor nonsens... je gebruikt toch een bekabeld netwerk indien mogelijk.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Gaat het hier om een digibox / digicorder of gaat het over een Telenet TV box?

Gaat het om een set powerline adapters of een wifi booster set?

Ook kan het zijn dat het problemen geeft als het niet als set in het systeem steekt maar bijvoorbeeld als 2 losse adapters.

UTP kabels die er liggen mogen ze natuurlijk gebruiken om aan te sluiten op voorwaarde dat beide kanten van de kabel aangesloten / gepatched zijn.

Als ze nog een uiteinde aan de kabel moeten zetten mogen ze dat enkel bij het duurste installatie type als ik me niet vergis.

Als je UTP hebt liggen gooi je in theorie die zinloze set terug binnen bij een Telenet center.
Laatst gewijzigd door Senne op 09 aug 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Betaal de factuur voorlopig niet en contacteer de Telenet-klantendienst en eis dat ze deze fout rechtzetten.

Als je je decoder via UTP-kabel kan aansluiten, dan kan je de powerline adapters ook terug inleveren bij een Telenet-winkelpunt, dan heeft Telenet sowieso geen recht meer om huur aan te rekenen.

Wettelijk gezien moet de geadverteerde abonnementsprijs de totaal te betalen prijs zijn. Bij de bestelling moet het dus 100% duidelijk zijn wat je moet betalen! Normaalgezien is dat dus 90 euro/maand gedurende de eerste 3 maanden als je van de promo geniet voor nieuwe klanten (vanaf de 4de maand betaal je 126,31 euro/maand)
Dit is de infofiche: http://static.telenet.be/productfiches/ ... IGO_35.pdf
Dit is de prijslijst met alle tarieven: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... s_2020.pdf
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Was hier ook zo.
De eerste is gratis, vanaf de 2de betalend.
Toen wist ik nog niet dat die nieuwe TV-boxen ook WiFi hadden.

Dus terug gedaan
tommydnp
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

1 set zou normaal gratis moeten zijn.
Pas op, ze zetten wel huur powerline of zo op de factuur maar met 0 euro kosten.

Ik heb er ook gehad, maar laten komen met eenmalige leveringskosten van 5 euro.
Ondertussen ben ik wel bij een andere provider en heb ik ze moeten terugsturen.

En inderdaad: Als er al draad ligt zou ik zeker dat verkiezen boven Powerline.
Bij mij was het niet echt stabiel en dat is afhankelijk van de staat van uw elektriciteitsnetwerk.
Emile51
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 4 keer

svermassen schreef:Was hier ook zo.
De eerste is gratis, vanaf de 2de betalend.
Toen wist ik nog niet dat die nieuwe TV-boxen ook WiFi hadden.

Dus terug gedaan
Nieuwe TV-boxen hebben nu ook WiFi? Dus een coax voor een 2e TV toestel is niet meer nodig?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

COAX blijft, WiFi ipv UTP of powerline.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”