Instellen fritzbox 7530 als modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Azertie
Starter
Starter

Hoe kan ik de fritzbox instellen om als modem te fungeren voor een unify dream machine?

Het pppoe paswoord kan ik aanpassen op de proximus website zag ik.

Kan ik de fritzbox instellen zodat enkel de udm een connectie aanmaakt?
Welke settings nodig?

En is het beide ook mogelijk?
Beide toestellen een pppoe laten opstellen? Kan handig zijn voor de lijnstatistieken?

Of enkel de fritzbox, maar dan wel dubbel NAT (wat volgens mij geen probleem is)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Azertie schreef:Hoe kan ik de fritzbox instellen om als modem te fungeren voor een unify dream machine?
  • 1) Activeer de "advanced view" (geavanceerde weergave).
    2) Onder Internet >Toegangsgegevens > Verbindingsinstellingen Wijzigen.
    3) Onder PPPoE passtrough de optie "Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen" aanvinken.
Nu kan je de WAN poort van de UDM verbinden met de LAN poort van de Fritz!Box 7530, en een eigen PPPoE sessie opzetten (met dezelfde logon/paswoord als in de Fritz!Box.
Azertie schreef:Kan ik de fritzbox instellen zodat enkel de udm een connectie aanmaakt?
En is het beide ook mogelijk?
Beide toestellen een pppoe laten opstellen? Kan handig zijn voor de lijnstatistieken?
Of enkel de fritzbox, maar dan wel dubbel NAT (wat volgens mij geen probleem is)

Naargelang je behoeftes zijn alle opties mogelijk, met zijn voor- en nadelen:
  1. Je kan de PPPoE sessie van de Fritz!Box laten, als je bij Proximus bent kan je meerdere gelijktijdige sessies hebben. Je hebt de PPPoE sessie op de Fritz!Box nodig als je bijvoorbeeld de VoIP van de Fritz!Box wilt gebruiken.
  2. Je zou de PPPoE sessie van de Fritz!Box kunnen uitzetten (geen idee hoe je dat moet doen buiten een verkeerde login ingeven?)
    De lijnstatiestieken zijn onafhankelijk van de PPPoE sessie.
  3. Je kan inderdaad kiezen voor de dubbele NAT (geen PPPoE op de UDM), maar dat heeft ook zijn nadelen
  4. Laatste optie is om de UDM in te stellen als access point (en niet als gateway), zodat je maar één intern netwerk hebt (met de Fritz!Box als router)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”