Toestel toevoegen na activatie slimme wifi van Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bretzelburg
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Proximus vraagt eerst alle toestellen naar de 2.4 GHz band om te schakelen. Wat als je een toestel later moet toevoegen dat op 5GHz staat ingesteld? Geeft dit problemen?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Alle toestellen moeten verbonden zijn met de 2.4. Ook die andere. De 5.0 kun je niet meer zien.
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Voor zover mij bekend vraagt Proximus smartwifi (OneSSID) niet om uw toestellen naar 2.4 om te schakelen
One SSID = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 (de keuze om op geplaatste Bbox'en deze 1 SSID onder te brengen onder de naam WiFi-2.4-xxxx is begrijpbaar maar evenwel oorzaak van verwarring)
Een toestel X dat ingesteld werd op enkel WiFi 5.0 ondersteuning zal ook bij activatie van OneSSID normaal aldus verbonden worden
Toegegeven OneSSID loopt nogal eens fout voor "oudere toestellen" die enkel 2.4 ondersteunen
Bretzelburg
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Oudere toestellen die enkel 2.4 ondersteunen...
- BOXX van Engie
- Hue van Philips

Dat belooft! :-D
Laatst gewijzigd door philippe_d 22 jul 2020, 22:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: onnodige fullquote verwijderd
x0f
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Bretzelburg schreef: Oudere toestellen die enkel 2.4 ondersteunen...
- BOXX van Engie
- Hue van Philips

Dat belooft! :-D
Dat heeft bij mij ook al voor veel ergernis gezorgd. Laatst nog met een daikin airco wifi module.
Ik heb oneSSID moeten uitzetten en een manueel kanaal moeten kiezen in de BBOX interface. Pas dan kon er een connectie gemaakt worden
Achteraf heb ik de oneSSID terug aangezet en de kanaal keuze terug op "automatische selectie" gezet. De verbinding met de wifi module is behouden gebleven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”