Ouigo

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heeft iemand ervaring met deze low cost ?

een reis lille perpignan kost normaal voor 3 personen 638€ in september ik zie met Ouigo 230€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Al gebruikt voor Tourcoing-Bordeaux. De trein is best OK, plaatsen zijn ruim genoeg. Als je erg vroeg vertrekt kan je soms zeer goedkoop reizen. Ouigo is zo een beetje de lowcost-TGV van SNCF: geen bar, betalen voor extra bagage, weinig stopcontacten, geen 1e klasse, enz...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Is idd de Ryanair-benadering van treinreizen, ook wel aanzien als TGV's "derde klas" (third class).

Het zijn de meest verouderde TGV-treinen die gerecycleerd zijn voor deze dienst, doch zonder de bar-rijtuigen en eerste klasse-rijtuigen. Je moet je ten laatste 30 minuten voor het vertrek inchecken aan het perron. Je zal ook doorgaans niet in de centraal gelegen stations terechtkomen, tenzij het centrale station het enige TGV-station is natuurlijk. Maar voor Parijs dropt Ouigo je af aan Disneyland, dus dat is nog een lange RER rit naar het centrum, en voor Lyon dropt Ouigo je af aan de luchthaven.

Als het puur om de prijs te doen is kan Ouigo interessant zijn, maar dus wel rekening houden met het extra tijdsverlies + de verborgen kosten vaak (bv van zo'n extra RER ticket bv, en toeslag voor sommige bagage), alsook met het lawaai, gekrijs en de onrust aan boord gezien dit een aanbod is dat zich op families richt. De "normale" TGV hoeft niet noodzakelijk veel duurder te zijn als je ruim op voorhand boekt en flexibel bent inzake uren.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

wel ik zie inderdaad andere bestemmingen maar da is de tuissenstop die toekomt en vertrekt in montpelier in een nieu station
maar begin en eindbestemming is zoals de gewone tgv lille (geen tourcoing) en perpignan.
alleen beetje bang van de koffer. Er staat 1 bagage per persoon maar wa is da een valies of gewoon een handtas
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Bij mijn weten is een handtas en trolley ingegrepen in de prijs. Een grotere valies is bijbetalen, is maar 5€ dacht ik, als je op voorhand boekt. Per rit dan wel... Ter plaatste een extra valies betalen is duur, dat hebben ze afgekeken van Ryanair.
Soms vertrekken Ouigo’s idd vanuit een stadscentrum, maar zeker niet altijd. Ik snap ook niet waarom... als je naar Perpignan reist, moet je overstappen in Montpellier. Volgens mij vertrekt die Ouigo in Tourcoing, check best nog eens.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

de meeste vertrekken inderdaad in tourcoing deze die ik wil niet :-D
zal dan maar voor het zekerste bijboeken voor ene valies zal dan nog veel goedkoper zijn
met zijn 3 zouden we 39 euro betalen lille perpignan. anders is dat iets meer dan 300€
ik wil persé via montpelier en niet via parijs, omdat ik al paar mensen ken die geen goede eraring hebben .
En wil nu ook nie stressen om op tijd de trein te halen op begin en einde van een vakantie.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”