Uitstoot Fiesta ST en inschrijving

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Had mijn oog laten vallen op een Fiesta ST... Ok op zich geen probleem, doe thuis eens de berekening wat mij dat gaat kosten als inschrijving...

Overal zie ik staan, uitstoot 136 g/km. Ik doe een simulatie, ok, dat is betaalbaar... 767 euro.

Echter, op de DIV staat dezelfde wagen maar met een uitstoot van 158 g/km, als ik dat even simuleer kom ik uit op 1340 wat toch al een heel stuk ongunstiger is.

Waar komt DIV met die cijfers vandaan, of liegt Ford hierover bewust op zijn offertes/configurator en website? Iemand die wat meer weet hoe het één en ander juist in zijn werk gaat?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Misschien is de 136gr volgens NEDC norm en de 159gr/km volgens de WLTP norm.
't is een behoorlijke soep vind ik.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

NDEC2 (136) vs WLPT(158) naar alle waarschijnlijkheid. Hangt van het jaar van inschrijving af.
€600 meer als je daar 6jaar mee bolt wat is die €100 per jaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Op zich geen ramp, buiten het extra geld dat naar de overheid vloeit, maar adverteren op de website dat het 136g is en dan voor het blok gezet worden dat het 158g is... Dat is op zijn minst misleidende informatie.

Op elk papier en folder dat ze in je handen stoppen staat 136g, op de website ook tenzij je ergens verscholen een pdf download gaat downloaden en dan zie je 158 staan, geen verdere uitleg of niets...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Niet echt misleidend, gewoon correct.
NEDC = 136gr

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 63#p808453
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Maar is van geen tel voor de berekening van de belasting... :bang:

Dus ja, op zijn minst misleidend als je een heel ander getal ziet verschijnen bij de inschrijving van uw wagen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Slafes schreef:Maar is van geen tel voor de berekening van de belasting... :bang:

Dus ja, op zijn minst misleidend als je een heel ander getal ziet verschijnen bij de inschrijving van uw wagen.
Dat is waar.
Maar is dat niet overal zo? Marketing klinkt zo veel leuker/lekkerder dan de realiteit

- Telenet Fiber, maar wel via coax (idem Grote Netwerf voor Gbps en "iedereen" zit nog op 200Mbps
- DSL van 100/40, behalve als je in een wei maar ADSL kan krijgen
- verbruikscijfers op papier (incl CO2 NEDC of WLTP) die niemand ooit in de realiteit haalt
- Mbps snelheidsindicaties op wifi toestellen etc (alsof iemand ooit 1900Mbps haalt :bdaysmile: )

Je moet als consument, burger, ... wakker genoeg zijn om door de marketing door de prikken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dan moet je ook wel de juiste cijfers krijgen...

Gaat niet over doorprikken.... Kan moeilijk weten wat ze bij DIV gebruiken als ze het op mijn offerte anders zetten.

Als jij vandaag een brood koopt en in de winkel hangt 2 euro maar aan de kassa rekenen ze 4 euro ga je ook niet blij zijn met dat antwoord. :)

Edit. Had mail verstuurd naar de garage voor meer uitleg... Kreeg net foon terug. Div zet de nieuwere waardes op hun formulier maar het is een overgangsjaar waardoor men wel nog aan de oude norm wordt belast. Wie volgt dit nu nog?

https://www.fleet.be/de-pijnlijke-wltp- ... lastingen/
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”