2e scherm wil maar niet actief worden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Situatie :

Nieuwe pc samengesteld met de x5700 red devil als graka.
Monitoren zijn behouden, werkten beide "perfect".
1e monitor heeft geen displayport dus deze aangesloten via HDMI
2e monitor wel en deze geeft beeld.
Sinds ik opstart vanaf de nieuwe setup krijg ik geen signaal meer uit men monitor via HDMI.

Wat heb ik al gedaan :

Verloopstuk geplaatst tss HDMI en DP om andere poort te probren
'nieuwe' HDMI kabel die wel werkt op TV bvb.
monitor getest op andere pc
drivers zijn geupdate naar de laatste versie. op de site van powercolor staat enkel een oudere, maar ook die krijgt de schermen niet aan het werk.

Heb via google al wel wat gevonden maar vind een propere nieuwe install nog wat snel om te doen vandaar hier eerst eens horen of er nog zijn die hiertegenaan zijn gelopen of een oplossing zien die ik nog niet heb geprobeerd.

Vind het vooral raar dat windows hem vind maar niets kan weergeven.
Zie foto hieronder :

Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Het enige dat hier gewerkt heeft, is het scherm te vervangen met scherm dat wel dp heeft. Je moet veel geluk hebben aan beide kanten (hdmi zowel als dp) voor die adapters.

Post intussen al wat ouder:
barttech schreef:Het DisplayPort-signaal is niet compatibel met HDMI of DVI. Het is wel mogelijk dit laatste signaal gewoon over de kabel te sturen. De in februari 2009 geïntroduceerde standaard Dual Mode Display port is te herkennen aan het DisplayPort logo met daarin twee plustekens (++). Bronnen die Dual Mode DP ondersteunen zijn in staat om over de infrastructuur van de DP++ connector TMDS uit te geven. TMDS is het transmissieprotocol gebruikt in DVI en HDMI. Hiervoor zijn speciale DP naar DVI en DP naar HDMI-adapters verkrijgbaar. Deze adapters zijn actief en vertellen de bron met wat voor adapter het te maken heeft.

Dus de vraag is of dat de kvm dp++ heeft of enkel dp
Aan mijn kant was de bron normaal wel dp++ (niet geprobeerd met ander scherm, niet zoveel hdmi dingen in huis en tv is ver :p ), bij jou werkt de hdmi van tv dan weer wel... Actieve adapters zijn al stuk duurder zodat je waarschijnlijk beter gewoon scherm vervangt (niet geprobeerd, vervanging scherm stond op verlanglijst maar dus gewoon sneller gebeurd).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”