Elke seconde NTP door orange modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fabienne
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Mijn orange modem maakt bijna elke seconde een connectie met een NTP server voor tijdsynchronisatie.

Het is gebruikelijk dat devices hun tijd willen synchroniseren alleen lijkt de frequentie waarmee abnormaal hoog. Ik zie deze connecties verschijnen in AdGuard (mijn adblocker). Is dit normaal? Kan indien nodig, iets aan gedaan worden?

Bijkomende info:
- dhcp server uitgeschakeld op orange modem -> een raspberry PI server neemt dit over evenals de DNS servers.

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Lijken me geen "connecties" te zijn maar eerder DNS requests. Misschien raakt het antwoord van de DNS server om een of andere reden niet bij de client die erom verzoekt heeft, waardoor die client blijft proberen?

Is het effectief bijna elke seconde NTP of zijn dit enkel de DNS requests voor de NTP server?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

is inderdaad dns request, je kan hieruit niet opmaken of er ook meer aan het gebeuren is.
kan je niet nagaan welke client op je netwerk die requests doet? met je externe ip ben je niet veel wat dat betreft...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”