Mijn orange modem maakt bijna elke seconde een connectie met een NTP server voor tijdsynchronisatie.
Het is gebruikelijk dat devices hun tijd willen synchroniseren alleen lijkt de frequentie waarmee abnormaal hoog. Ik zie deze connecties verschijnen in AdGuard (mijn adblocker). Is dit normaal? Kan indien nodig, iets aan gedaan worden?
Bijkomende info:
- dhcp server uitgeschakeld op orange modem -> een raspberry PI server neemt dit over evenals de DNS servers.
Elke seconde NTP door orange modem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Lijken me geen "connecties" te zijn maar eerder DNS requests. Misschien raakt het antwoord van de DNS server om een of andere reden niet bij de client die erom verzoekt heeft, waardoor die client blijft proberen?
Is het effectief bijna elke seconde NTP of zijn dit enkel de DNS requests voor de NTP server?
Is het effectief bijna elke seconde NTP of zijn dit enkel de DNS requests voor de NTP server?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is inderdaad dns request, je kan hieruit niet opmaken of er ook meer aan het gebeuren is.
kan je niet nagaan welke client op je netwerk die requests doet? met je externe ip ben je niet veel wat dat betreft...
kan je niet nagaan welke client op je netwerk die requests doet? met je externe ip ben je niet veel wat dat betreft...