Problemen met giga speed boost telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Sinds gisteren heb ik bij telenet de gigabit speedboost geactiveerd, deze is nu één maand gratis.

Echter na de activatie van de giga speedboost behaal ik geen hogere snelheden dan 200 mbps. Dit is op een PC van 6 jaar oud , met netwerkkaart die tot 1 gb kan gaan. CPU is een intel i7 4790K van haswell generation.

De kablering is voorzien hier van ethernet Cat 5e.

Op de modem van Telenet, met een laptop die ook recent is ( gekocht vorig jaar ) haal ik ongeveer een 350 mbps. ( getest rechtstreeks op de telenet modem, alle binnenappendixes losgekoppeld )

Ik heb naar telenet gebeld en mogelijks was dit te wijten en signaalverlies en ze gingen een technieker sturen.

Technieker is langs geweest en op de laptop van de technieker werden er vlot snelheden van 900mbps behaald. De technieker heeft getest op verschillende punten. Op de ethernet naar mijn pc ( die maar 200 mbps haalt ), haalde de technieker vlot weer 900mb/s.

Dus ik vraag me af wat er voor zorgt dat dit niet wil werken bij mij, Ik heb de drivers geupdate van mijn pc, pc is rebooted in veilige modus met netwerkondersteuning etc....

Enige tips?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Welke netwerkkaart is het? Toevallig een Killer kaart? Heb je de tools geinstalleerd met daarin een bandwidth limit?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

De standard onboard ethernet card ma die moet bij mijn weet 1000mbps ondersteunen , andzrs haal ik nu ook geen 200 mbps
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Onboard kan allerlei merken zijn... en de software van Killer heeft mogelijkheden om de inkomende dataflow te beperken.

Zal wss iets softwarematigs zijn, maar zonder meer details is het moeilijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb bij mijn weet geen sofware geinstalleerd die snelheden beperkt. Moederbord is een maximus VII Ranger. Als ik bij men netwerkkaarten ga kijken krijg ik dit : Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V

EDIT : net nog wat informatie opgezocht, in de instellingen van de netwerkadapter kan het ook zijn dat de netwerkkaart is ingesteld op een lagere snelheid. Deze instelling stond op auto van mij, en ik heb deze geswitched naar 1gigabit, maar nog steeds de zelfde resultaten
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Probeer eens met een live CD/USB stick zoals Knoppix/Ubuntu/Debian (of gelijkaardig).
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

OK, ik ben nu bezig met een ubuntu naar een USB storage te plaatsen. Ben eens benieuwd.. Ik laat nog weten hoe het afloopt

Update : blijkbaar is het een windows probleem. Op ubuntu haal ik speeds van 928 mbps ! Dus nu vraag ik me af wat de bottleneck op windows geeft :|

Update 2 : Ik heb de drivers van men ethernetkaart is verwijderd en de laatste nieuwe geinstalleerd. Probleem lijkt maar niet opgelost te graken !
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Kan je eens de cli downloaden voor Windows en daarmee proberen?
Dit haalde bij mij ook hogere snelheden.
Mijn downloads zijn overigens wel mooi 100MB/s. (om een Linux torrent binnen te halen)

https://www.speedtest.net/nl/apps/cli
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je moederbord heeft een paar functies waarmee je de netwerksnelheden kan instellen per programma: Turbo App, en GameFirst. Ik weet niet of je die ooit geïnstalleerd hebt, misschien via de AI3 Suite? Een ASUS medewerker heeft eens een cleaner voor achtergebleven AI3 services gepost:

https://rog.asus.com/forum/showthread.p ... -3-cleaner
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

streulma schreef:Kan je eens de cli downloaden voor Windows en daarmee proberen?
Dit haalde bij mij ook hogere snelheden.
Mijn downloads zijn overigens wel mooi 100MB/s. (om een Linux torrent binnen te halen)

https://www.speedtest.net/nl/apps/cli

Zelfde resultaten
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Vreemd wat dit zijn wel de reële resultaten in de cli. Zonder ads en addons van de browser.
Nu moet ik wel zeggen dat Windows zelf in de browser het er op zich ook wel lastig mee heeft en lagere download speeds aangeeft.
Als ik dezelfde test op Linux of op MacOS doe zit ik veel hoger.
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mij was die test in een dos venster... Dat klopt he ?
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

solvathus schreef:Bij mij was die test in een dos venster... Dat klopt he ?
Ja
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

cptKangaroo schreef:Je moederbord heeft een paar functies waarmee je de netwerksnelheden kan instellen per programma: Turbo App, en GameFirst. Ik weet niet of je die ooit geïnstalleerd hebt, misschien via de AI3 Suite? Een ASUS medewerker heeft eens een cleaner voor achtergebleven AI3 services gepost:

https://rog.asus.com/forum/showthread.p ... -3-cleaner

nee, ik heb men SDD met windows in den tijd geformatteerd en een clean windows 10 geinstalleerd..

Edit : Het werkt nu ! ik heb op het forum van lunis tech tips dit probleem ook gepost. Een forum member vertelde mij om TCP optimizer te installeren.

Nu heb ik speedtests van 913mb/s !
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hmm. Mtu issue dan?

Sent from my IN2023 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Mtu? Gn idee wat dat is lol :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Solva:

https://www.imperva.com/blog/mtu-mss-ex ... %20unit%20(MTU,each%20packet%20in%20any%20transmission.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”