Pexels.com stockfoto’s uploaden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Piklo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heeft er iemand ervaring met pexels.com als uploader?

Is de licentie sluitend zodat de foto’s bij overname/sluiting niet kunnen gerecupereerd worden door een betaalwebsite?

Ik heb gebruik gemaakt van diverse foto’s in een eindwerk en bijhorende presentaties.
daarom wil ik als compensatie ook zelfgemaakte foto’s uploaden,
maar vind het wel belangrijk dat ze dan voor altijd kosteloos zullen verspreid worden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lijkt er op dat Pexels (ik kende het niet) zowat de meest los mogelijk licentievorm hanteert: alles mag.
https://www.pexels.com/license/ schreef:All photos and videos on Pexels are free to use.
Attribution is not required. Giving credit to the photographer or Pexels is not necessary but always appreciated.
You can modify the photos and videos from Pexels. Be creative and edit them as you like.
Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Creative Commons non-derivative (CC-BY-ND) dat meestal gebruikt wordt bij andere diensten: mensen en diensten mogen je foto's gebruiken mits naamsvermelding, maar mogen deze enkel in z'n geheel gebruiken (dus niet delen uitknippen, aanpassen, verwerken in andere foto's, ...).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”