Momenteel heb ik een ds212+.
Dat werkt nog perfect, onlangs 2 nieuwe wd purple schijven ingestoken. Nu draait er al een tijdje surveillance station op lotion detection te doen.
Dat werkt, maar niet optimaal. De motion detection is op basis van pixel vergelijking, en je moet spelen met instellingen om geen detectie te krijgen bij verandering van licht van buiten.
Maar als je de instellingen te laag zet ziet hij ook geen personen meer.
Ik was aan het kijken naar unifi nvr maar dat is ook op basis van pixel detectie.
Ik hoorde hier al eens van Blue Iris maar dat werkt niet op mijn nas. Home assistent heb ik ook al wat mee gespeeld, maar dat draaide ik op mijn laptop die niet constant aanstaat.
Ik zoek dus iets dat:
Toch iets of wat zuinig is.
Een nas kan vervangen, 2schijven in mirroring
Camera software zoals surveillance station of Blue Iris voor min. 2 camera’s. (Liefst met persoonsdetectie, niet pixel change)
Homeassistant kan draaien + zwave stick
Basis nas functionaliteiten
...
Aan welk toestel denken jullie dan?
Toch een nas? Welke?
Of een nuc of pc? En wat zouden jullie dan aanraden?
Gr.
Nas of pc?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik was er van uit gegaan dat camera's werken op basis van een PIR-sensor, maar ik besef net dat dat meestal niet het geval is.sky schreef:De motion detection is op basis van pixel vergelijking, en je moet spelen met instellingen om geen detectie te krijgen bij verandering van licht van buiten.
Ik zie op Amazon wel dat die bestaan, is zoiets geen betere oplossing dan 'intelligente' beeldherkenningsoftware?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik gebruik Blue Iris en qua motion detection is het veel beter dan de standaard dingen in de camera's of hun software (meestal waardeloos).sky schreef:Ik hoorde hier al eens van Blue Iris maar dat werkt niet op mijn nas.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Iemand al Blue Iris op een nas aan de praat gekregen?
Blue Iris draait op Windows.
Kan je een Windows vm draaien op je nas? Donker gaat wel zeker, maar ben nog niet goed op de hoogte van dockers.
Kan je HA en Blue Iris in een docker draaien?
Blue Iris draait op Windows.
Kan je een Windows vm draaien op je nas? Donker gaat wel zeker, maar ben nog niet goed op de hoogte van dockers.
Kan je HA en Blue Iris in een docker draaien?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
Nvr is prijzig voor wat het doet. Zou je overwegen om je nas te verkopen en een nieuwe synology nas kopen. Bvb 218+? deze kan docker draaien. En alle nvr functies gebruiken. Bvb ook enkel opnemen in bepaalde zones.