Printer kopen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Gesloten
EricJansen
Starter
Starter

Modbreak:
Spam
ik ben op zoek naar een printer voor mijn werk, ik ben niet zo bekent met het vakgebied en heb dus wat hulp nodig.
ik denk eraan om een laserprinter te zoeken: https://knibble.nl/printer#prijs/26-999 ... printer/ja Hier kijk ik momenteel naar.
alvast bedankt!
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Wat voor printer geschikt is voor u zal afhangen van vele factoren. Enkel printen of ook andere functies, zoals scannen? Is kleur van belang?

'Voor het werk' dan denk ik aan een kantoor maar een kleine draagbare printer voor op verplaatsing kan ook voor het werk zijn.

Afhankelijk waar die staat kan het geluid dat die maakt een factor van belang zijn. De wijze van hoe je de printer kunt aansluiten kan ook verschillen en kan van belang zijn. Paperformaat; A4 genoeg of ook A3 nodig?

Hoe snel die pagina's kan printen kan al dan niet van belang zijn. Dubbelzijdig (lijkt mij een must)? In pakjes kunnen printen zodat je niet daarna bundels manueel moet maken.
Heel belangrijk; hoeveel pagina's denk je te gaan printen? 5 per dag? 50 per dag? 500 ?

Het meest algemene generieke advies dat ik kan bedenken is;
Kijk vooral naar de structurele gebruikskost per pagina. Minder naar de aankoopprijs van het toestel zelf. Toch als je redelijk wat gaat printen. Uiteindelijk ga je vooral betalen voor de inkt.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Om een goed antwoord te geven, hebben we meer informatie nodig.

Wat wil je printen met de printer?
Documenten zwart/wit
Documenten kleur
Foto's

Hoeveel van elks print je op een dag/week/maand?
Wens je lang te wachten op een document, of moet het snel gaan?
Automatisch recto-verso, of enkel recto met eventueel manueel draaien van het papier?

Hoe wil je de printer bereiken?
1 computer met USB / printserver met USB?
Direct aan het netwerk gekoppeld per UTP of per wifi?

Wil je rechtstreeks kunnen afdrukken zonder tussenkomst van een computer?
Dit via usb stick / SD card of zelfs door een PDF te mailen naar de printer?

Is scannen een must (indien niet: skip deze vragen dan gerust)?
Indien wel: wel: flatbed (dus document op een plaat) of ADF (bundel documenten erop, en een resum aan documenten in 1x inscannen)?
Indien ADF: hoeveel pagina's wens je in 1x te kunnen scannen?

Hoe wens je de scans te krijgen? In een folder op je PC, per mail verzonden, of in een software-tool die gekoppeld zit aan de scanner?

Wens je ook te kopiëren of te faxen ermee?

En ook nog onbelangrijk:
En hoeveel budget heb je hiervoor over?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

WalterB1 schreef:Wat voor printer geschikt is
Ik denk niet dat hij interesse heeft in een printer... tenzij promotie van de website !
First post en meteen een link naar een website die totaal onbekend is :roll:

[Mod] Bedankt voor de melding. Slotje
Gesloten

Terug naar “Hardware”