Px gsm caller-id

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

'k heb iets dom gedaan :oops:

Ik probeerde eenmalig mijn nummerweergave te blokkeren (Proximus gsm), en ik nam de prefix van de vaste lijn over (*31*). Dat schakelt op gsm de permanente nummerblokkering in.

Om die terug uit te schakelen:
  • De proximus verwijst naar myproximus site/app, maar vanwege een specifieke situatie kan ik die niet gebruiken (geven ook telkens een error).
  • In de settings van android (dialer -> instellingen -> gespreksaccounts -> aanvullende instellingen) kan ik schijnbaar de instelling veranderen; maar dat heeft geen effect.
  • Op de wikipedia pagina van Caller_ID staat dat *31# het terug zou moeten inschakelen. Dat geeft het bericht "uitgaande caller-id service is ingeschakeld"; maar geen effect
  • De proximus helpdesk zei dat ik maar effe moest googelen, dat ze die codes ook niet vanbuiten kennen
  • Gsm rebooten na elke handeling werkt ook niet
Een pint voor uw idee?!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb dit ooit eens opgelost ahv de simkaart in een oudere GSM te steken, daarbij werkte het wel met die numerieke code om CLIP te activeren, terwijl dit op de nieuwere GSM niet ging.
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Om je nummer te verbergen, vorm de korte code #31#Telefoonnummer op je gsm en druk op de beltoets.
In de plaats van Telefoonnummer vul je het nummer van je correspondent in. Tijdens deze oproep zal je nummer éénmalig niet verschijnen.

zie link kies gsm & tijdelijk (éénmalig)
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... -lijn.html
bitbite
Premium Member
Premium Member

CCatalyst schreef:simkaart in een oudere GSM te steken
Goeie tip, dat ga ik morgen proberen!
M_016 schreef:verbergen
'k denk dat je wat te snel gelezen hebt, 't is de bedoeling om mijn nummer terug weer te geven. Maar toch bedankt
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@bitbite sorry inderdaad, maar u kunt dit ook oplossen via MyProximus (op laptop bv.)- mijn producten - mobiel abo nr - opties - instellingen - anoniem bellen off
over welk type telefoon spreken we?
vb voor samsung S10 android zal op een ander toestel wel ongeveer gelijklopend zijn
https://handleidingen.vodafone.nl/samsu ... schakelen/
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

@bitbite
Vroeger was dat #33*je eigen geheime code # zenden, dus:
hekje
33
sterretje
je eigen geheime code
hekje
op de knop zenden duwen
bitbite
Premium Member
Premium Member

Bssoft schreef:Vroeger was dat #33*je eigen geheime code # zenden
Daar zegt hij ongeldige MMI code.

Maar, begrijpe wie het kan: vandaag opnieuw in dezelfde instelling van de dialer gaan kijken, daar stond het terug op callerid blokkeren. Daar gewoon terug op inschakelen geduwd en [tromgeroffel] het werkt.

Dus identiek hetzelfde gedaan als ik daarvoor deed, en nu werkt het. 'k Ga proberen het mij niet aan te trekken, bedankt voor jullie hulp :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”