Vorige week heb ik een klacht aanhangig gemaakt bij de ombudsman telecom.
Normaal moet in tussentijd het betwiste bedrag niet betaald worden.
Deze morgen een sms ontvangen van Orange,om te betalen binnen de drie werkdagen om bijkomende kosten te vermijden.
Waarschijnlijk is dit een standaard sms en moet ik hierop niet reageren?
Een uitspraak van de ombudsman telecom is deze bindend voor de telecom operator?
Ombudsman telecom
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Een uitspraak/voorstel van de ombudsdienst telecommunicatie is niet bindend een operator kan deze naast zich neerleggen, maar een uitspraak in uw voordeel kan voor de rechtbank nadelig uitdraaien voor Orange
Het lijkt mij aangewezen dat u de ombudsdienst op de hoogte stelt van de ontvangen vraag tot betaling zodat deze Orange (nog eens?) kan vragen de eis tot betaling van het betwiste bedrag voorlopig te schorsen
Normaal verloopt de communicatie over een probleem dat aanhangig gemaakt is bij de ombudsdienst enkel en alleen via deze dienst, maar het kan inderdaad waarschijnlijk over een standaard verzonden sms gaan
Het lijkt mij aangewezen dat u de ombudsdienst op de hoogte stelt van de ontvangen vraag tot betaling zodat deze Orange (nog eens?) kan vragen de eis tot betaling van het betwiste bedrag voorlopig te schorsen
Normaal verloopt de communicatie over een probleem dat aanhangig gemaakt is bij de ombudsdienst enkel en alleen via deze dienst, maar het kan inderdaad waarschijnlijk over een standaard verzonden sms gaan
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Men schreef me"Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 18/05/2020, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.wied schreef:Werd uw klacht "ontvankelijk" verklaard door de ombudsman?
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Orange.
De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden."
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
best eens op messenger of bellen en hun duidelkijk maken dat er klacht is bij de ombudsdienst dus dat ze geen recht hebben het bedrag op te eisen. Ik geloof tot 3 maand na de uitspraak. Maar orange durft dat wel eens vergeten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Intimidatie gewoon negeren, de ombudsman trekt steeds aan het langste eind op voorwaarde dat niet-betwiste bedragen intussen betaald worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Als ik van u was zou ik die rekening gewoon betalen. Als je gelijk krijgt zullen ze het wel crediteren.
Je bent dan wel waarschijnlijk in uw recht om niet te betalen maar ondertussen zal Orange waarschijnlijk gewoon koppig de 'niet-betaler' procedure volgen met alle miserie daaraan verbonden.
Dan kun je daarna, als je gelijk zou krijgen, opnieuw ten strijde trekken om alle problemen en kosten van het niet-betalen op te lossen.
Je bent dan wel waarschijnlijk in uw recht om niet te betalen maar ondertussen zal Orange waarschijnlijk gewoon koppig de 'niet-betaler' procedure volgen met alle miserie daaraan verbonden.
Dan kun je daarna, als je gelijk zou krijgen, opnieuw ten strijde trekken om alle problemen en kosten van het niet-betalen op te lossen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
WalterB1 schreef:Als ik van u was zou ik die rekening gewoon betalen. Als je gelijk krijgt zullen ze het wel crediteren.
Je bent dan wel waarschijnlijk in uw recht om niet te betalen maar ondertussen zal Orange waarschijnlijk gewoon koppig de 'niet-betaler' procedure volgen met alle miserie daaraan verbonden.
Dan kun je daarna, als je gelijk zou krijgen, opnieuw ten strijde trekken om alle problemen en kosten van het niet-betalen op te lossen.
nee juist niet doen, je moet gewoon bellen en zeggen : dat je geen ocmw ofzo bent als ze goedkoop een lening willen dat ze maar naar de bank of ocmw moeten gaan. Zo doe ik het bij iedere operator voor de mensen . als ze bij miljoen klanten ieder keer teveel rekenen is het kasa kassa en goedkope lening. Van het moment er een klacht loopt bij ombudsdienst zijn ze verplicht een procedure te volgen en dat maakt niet uit of je betaald hebt of niet. soms durfde mobistar nu orange van die procdure afwijken en als je belt bvb om te zeggen dat ge niet betaald proberen ze alles uit de kast te halen om in het minne te regelen zonder ombudsdienst. Dit is mijn ervaring al voor meerdere mensen en ook 2x voor mezelf. Maar soms heb je pech en zit het dossier bij een nieuwe die zich wil bewijzen en de dan wel de procedure volgt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Tja, iedereen moet doen wat die meent te moeten doen.
Ik kan enkel zeggen dat ik op mijn infolijn regelmatig mensen aan de lijn krijg die Gelijk Hebben. En dan twee, drie jaar later is een rekening van 27 euro eentje van een paar honderden euro geworden en verwijst de schuldeiser enkel door naar de deurwaarder.
Ik kan enkel zeggen dat ik op mijn infolijn regelmatig mensen aan de lijn krijg die Gelijk Hebben. En dan twee, drie jaar later is een rekening van 27 euro eentje van een paar honderden euro geworden en verwijst de schuldeiser enkel door naar de deurwaarder.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hahahah da is onmogelijk zeker als je bij de ombudsdienst klacht neerlegd. Daat staat duidelijk : Zodra de onderneming in kennis is gesteld van de ontvangst van de volledige aanvraag door de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, schort ze elke invorderingsprocedure tot een maximale periode van vier maanden of totdat de ombudsdienst een aanbeveling heeft geformuleerd of totdat een minnelijke schikking is bereikt.
duidelijker kan het niet zijn.
duidelijker kan het niet zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik heb zelf een redelijk frontale aanvaring gehad met dommel ivm hun tariefwijziging voor mobiel (plots een minimum van €2).
Het ging toen over een factuur van, jawel, €2 die ik niet wenste te betalen.
De ombudsdienst heeft toen ook duidelijk gezegd dat eventuele openstaande facturen 'on-hold' gezet werden tot er een uitspraak was.
Het ging toen over een factuur van, jawel, €2 die ik niet wenste te betalen.
De ombudsdienst heeft toen ook duidelijk gezegd dat eventuele openstaande facturen 'on-hold' gezet werden tot er een uitspraak was.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Het eerste woordje is hier uiteraard van groot belang. En kan me zelfs voorstellen dat die termijn in Corona tijden wat langer is....proximusboyke schreef:Zodra de onderneming in kennis is gesteld van de ontvangst van de volledige aanvraag
...
duidelijker kan het niet zijn.