Orange modem - nieuwe menu's / functionaliteiten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
fabienne
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Deze nacht heeft orange een modem update doorgevoerd. Veel zaken zijn nu overzichtelijker en je kan zelfs zien hoeveel de modem heeft verbruikt afgelopen 3 maanden. Er zijn ook zaken verdwenen zoals IPSEC pass through, PPTP pass through, die zijn nergens meer te vinden.

Problematisch is echter het toewijzen van vaste ip adressen op basis van mac adres. Ik heb 32 toestellen die hier op vertrouwen maar je hebt in veel gevallen geen zekerheid dat het juist ip adres wordt toegewezen. En dat brengt problemen met allerlei servers zoals dns server, parental control, vpn, enz... Een aantal TP-LINK lampen krijgen niet steeds het zelfde ip adres en dat geeft problemen in homeassistant.

Heeft iemand soms een idee hoe je betrouwbaar ip adressen kan toewijzen op basis van mac adres?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik zie hier enkele mogelijkheden:
  • Een eigen router gebruiken die zel de functionaliteit ondersteunt die je nodig hebt (kan dan weer problemen geven met dubbele NAT).
  • Een eigen DHCP server draaien. Bijvoorbeeld de ingebouwde DHCP server van pihole.
  • werken met statische IP's ipv DHCP reservation.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Statische IPs zijn altijd superieur, don't use dhcp reservation.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het is toch algemeen terugkerend probleem dat een router die door de ISP geleverd wordt:
  • - beperkte basisfunctionaliteit bevat. Voor meer "advanced functionality" users is dit meestal niet voldoende.
    - features kan bevatten die door de provider naar eigen willekeur aan/uitgezet wordt (vb bridge functie)
Als je hiermee niet kan leven, kan je inderdaad beter een eigen router gebruiken (met het nadeel van dubbele NAT).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Zeg UPnP werkt toch nog steeds hoopk? Want anders zit ik met een probleem ivm een spel.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

ITnetadmin schreef:Statische IPs zijn altijd superieur, don't use dhcp reservation.
Ja, alleen heb ik geen zin om in 20+ verschillende toestellen manueel een IP in te stellen in 10 verschillende interfaces die soms erg rudimentair zijn.
In de router een IP buiten de DHCP scope toewijzen aan een bepaald toestel werkt veel sneller en doet praktisch exact hetzelfde. Het enige dat echt een vast IP heeft hier is de NAS (en pihole via docker macvlan) omdat daar enkele belangrijke services op draaien.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Statische IPs zijn altijd superieur, don't use dhcp reservation.
Absoluut mee akkoord, maar niet alle apparaten ondersteunen static ip. Denk bvb aan de populaire lampen van de Action welke je geheel moet instellen via je smartphone en zo laten connecteren op het WiFi netwerk. Deze werken alleen met DHCP.

Mijn voorstel : haal één van de poorten van je Orange modem uit de bridge, en sluit daarop (bijvoorbeeld) een Mikrotik 2011 of 3011 aan. Op die poort configureer je dan een DHCP client. Zo zal je een public IP van Orange krijgen op je Mikrotik router. En voor de rest doe je dan DHCP server natuurlijk. Stel een range in om deze uit te delen vanaf (bijvoorbeeld) 192.168.1.100. Dan kan je .1 gebruiken voor je router en van .2 tot .99 om via DHCP steeds dezelfde IP's te geven op basis van je MAC adres.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Weet iemand of er concrete plannen zijn bij Orange om ook MAC passthrough te ondersteunen, zoals Telenet met de CV8560E nu?

(Orange helpdesk viel uit de lucht)

Bedankt.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Hi Edward,

Dit werd enkele maanden geleden hier nog besproken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... gh#p811004

meer info: https://community.orange.be/t5/Internet ... 6252#M2172 (post van Totem op 13/1/20)
orange.png
Of het effectief zo zal zijn? Dat zullen we helaas moeten afwachten, idem voor IPv6 (en tot die datum zal ik dan ook geen Orange klant worden)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

krisken schreef:
Absoluut mee akkoord, maar niet alle apparaten ondersteunen static ip. Denk bvb aan de populaire lampen van de Action welke je geheel moet instellen via je smartphone en zo laten connecteren op het WiFi netwerk. Deze werken alleen met DHCP.

Mijn voorstel : haal één van de poorten van je Orange modem uit de bridge, en sluit daarop (bijvoorbeeld) een Mikrotik 2011 of 3011 aan. Op die poort configureer je dan een DHCP client. Zo zal je een public IP van Orange krijgen op je Mikrotik router. En voor de rest doe je dan DHCP server natuurlijk. Stel een range in om deze uit te delen vanaf (bijvoorbeeld) 192.168.1.100. Dan kan je .1 gebruiken voor je router en van .2 tot .99 om via DHCP steeds dezelfde IP's te geven op basis van je MAC adres.
Momenteel kan je toch nog geen bridging doen, toch?
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

ook eens naar de nieuwe gui gegaan.
eerste indruk wel ok, maar:
"userid" is ineens verdwenen, enkel nog een paswoord. hierdoor werkte mijn keepass auto-login niet meer
nadat ik de taal eens terug op NL wilde zetten gebeurde er dit:

Code: Selecteer alles

Wed May 13 2020 19:56:01
Web login: attempt failure
Wed May 13 2020 19:56:14
Web login: success
Wed May 13 2020 20:08:24
ERouter Crash: 80df2c80 80436d50 806a3d1c 8041423c 80489f04 80489488 804863f8 80664f2c 808ae974 80eb0818 80eb0818
Wed May 13 2020 20:09:42
Web login: attempt failure
Wed May 13 2020 20:09:48
Web login: success
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Iemand een idee of je de update kunt forceren?
Hier is alles nog zoals het was. (versie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.15)

Van zodra ik de update krijg zal ik mijn screenshots ook updaten in de desbetreffende thread.
Tenzij iemand anders me voor is uiteraard :lol:
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Clemens2 schreef:Iemand een idee of je de update kunt forceren?
Hier is alles nog zoals het was. (versie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.15)

Van zodra ik de update krijg zal ik mijn screenshots ook updaten in de desbetreffende thread.
Tenzij iemand anders me voor is uiteraard :lol:
Hier ook nog niets binnen gekregen...
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
marzman
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer

Ziet er best netjes uit, al moet ik zeggen dat ik nog niet eerder ingelogd had op het modem. Mijn buren zijn oude mensen waardoor ik ook nog niks heb hoeven veranderen aan de wifi-instellingen.
fabienne schreef:... en je kan zelfs zien hoeveel de modem heeft verbruikt afgelopen 3 maanden. ...
Bedoel je het getal in het overview scherm linksonder? Ik had gehoopt dat er meer te zien was (getal per dag of maand, want in de klantenservice tool werkt dat nog altijd niet)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Ik zou net het omgekeerde zeggen. Liever alles centraal beheren ipv manueel te moeten inloggen op tientallen devices en beginnen zoeken hoe dat weeral moest ingesteld worden, indien mogelijk zelfs.
profke
Pro Member
Pro Member

rtl schreef: ITnetadmin schreef:
Statische IPs zijn altijd superieur, don't use dhcp reservation.

Ik zou net het omgekeerde zeggen. Liever alles centraal beheren ipv manueel te moeten inloggen op tientallen devices en beginnen zoeken hoe dat weeral moest ingesteld worden, indien mogelijk zelfs.
Zelfde mening hier:
als je uw endpoints op DHCP laat staan, en reservaties via de modem doet, dan heb je "best of both worlds"
1-) je kan ervanuit gaan dat je machines altijd een fix ip hebben.
2-) indien je ooit, om welke reden dan ook, besluit om een of alle toestellen te "verhuizen" naar een ander netwerk, dan werken ze gewoon. Zeker wifi en fixed ip is meestal een grote nono. Voor printers/servers/NAS kan het desnoods. Maar het is nog zo gemakkelijk om die ook "eventjes" te kunnen omschakelen, en desnoods daarna in je nieuwe router gewoon de reservaties terug vast te klikken.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik heb nog eens op twitter gevraagd over ipv6 ... ik denk dat dat bij hetzelfde team ligt als die mac passthrough.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

En dan gaat je DHCP plat, en ligt je netwerk eruit.
Static = no dependencies on higher layer protocols.
IP is layer 3; het is een beetje gek om (belangrijke) netwerktoestellen van een layer 7 protocol te doen afhangen.
Also, DHCP is een security zwakte want spoofbaar.
Laatst nog iemand zijn internet gefixed door DHCP af te zetten.
De eigen router die achter de ISP router stond (ook Orange) verloor elke dag zijn connectie en kreeg die niet terug.
De eigen router een static IP gegeven en het zaakje draait terug.

En als je je netwerk een beetje fatsoenlijk uittekent op voorhand (met IP blokken per soort device) is de kans klein dat je regelmatig moet hernummeren.
En ja, ook mijn huis wifi devices hier gebruiken static IPs.
Ik draai zelfs geen DHCP op mijn eigen netwerk.

En ivm devices die geen static IP aankunnen: die vliegen bij mij direct terug naar de winkel met als uitleg "verborgen gebrek".
Zo heb ik al ns (jaren geleden) een pogoplug geretourneerd toen ik hen de vraag stelde hoe ik dat ding een static IP moest geven, en hun antwoord doodleuk "dat gaat niet" was.
Stond niet eens in hun spec sheet.
Not acceptable, no excuses.

PS:
Dat is ook een beetje de miserie met IPv6 momenteel (een van de zovele).
Als je de suffix wil static maken, moet je de prefix ook static invullen.
En iirc deelt geen BE provider static prefixen uit.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 31 keer

ITnetadmin schreef:En dan gaat je DHCP plat, en ligt je netwerk eruit.
euh ja, dan moet je sowieso aan het werk aangezien je clients dan geen ip meer hebben..?

uiteraard dien je je netwerkdevices en andere kritische devices (voor de werking van je netwerk) best van een fixed ip te voorzien, maar dit is niet het geval voor alle andere devices (bvb printers, streaming devices, tv decoders, etc) en dus ook ZEKER niet voor de clients :lol:

dat jij je eigen netwerk ontoegankelijk maakt door DHCP uit te schakelen is jouw probleem, maar reservatie afraden en zeggen dat static superieur is, is te kort door de bocht vrees ik
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Agreed. De basis infrastructuur - switches, AP's, router, NAS, dns servers, ... static.

Clients via DHCP, al dan niet met reservaties om het leven gemakkelijk te maken (in de mate dat het nodig is)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Als we het dan over het netwerk van opt werk hebben...
Uit noodzaak gaan veel clients DHCP zijn omdat static IP idd wel moeilijk scaled.
Maar de toestellen van het IT dept bv, static.
En toen ik int onderwijs werkte, waren alle pcs van de personeelskant static (een tiental), alle klastoestellen stonden op DHCP.

Bij mij thuis, omdat het dan over niet te veel toestellen gaat, zoveel mogelijk static.
DHCP enkel voor guest netwerk.
profke
Pro Member
Pro Member

Die panische angst over DHCP....
bij mij op t werk (bedrijf van 2000 medewerkers) gaan ook de printers en AP's hun ip ophalen via dhcp

en over uw thuissituatie: hoe groot is de kans dat de orange modem WEL nog werkt maar geen DHCP meer uitdeelt?
van alle issues waarbij issues met DHCP voordoen lijkt me er bijzonder wijnig kans te zijn dat een static LOCAL ip oplossing biedt.

Als die modem dan toch zou stoppen met dhcp, dan kunnen de laptops; smartphones, etc ook niet meer op het netwerk, dus dan kunnen ze niet naar je nas, je switches, je ap's. Werk heb je dan toch.

En als de modem helemaal het loodje legt, en de nieuwe draait op 192.168.1.0/24 ipv 192.168.0.0/24 dan kan je ineens niet aan je nas, terwijl het met DHCP wel zou kunnen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

KISS principe.
Niet in 5 stappen doen wat ook in 2 kan.

En als je een router steekt waarvan je de range niet kan aanpassen, dan heb je je problemen enkel aan jezelf te danken.
Kom he, een beetje bij de haren gegrepen, dat voorbeeld.
johnnyk7556
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Waar gaat deze discussie over, laat iedereen doen wat hij goed vind.
Ik zou zeggen on topic!
fabienne
Starter
Starter
Bedankt: 9 keer

Bedankt voor de tips allemaal. Voor diegene die interesse hebben : heb het probleem opgelost als volgt:
Orange modem (192.168.0.1)
- DHCP server uitgeschakeld
- DNS servers manueel gezet naar de AdGuard server (192.168.0.8 ) die draait op raspberry pi 2 en rechtstreeks is aangesloten op de modem
Adguard server:
- vast ip adres opgezet (192.168.0.8 )
- DHCP server geactiveerd met volgende params (gateway: 192.168.0.1; subnet mask: 255.255.255.0 ; Bereik van IP adressen 192.168.0.150 - 192.168.0.200; en uiteraard alle mac adressen toegewezen aan een vast ip adres).

opmerking: er is nog een backup AdGuard server voor DNS resolving, maar daarop is geen DHCP server geactiveerd

Werkt allemaal veel beter dan wanneer Orange modem het moet doen.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Bij mij nog steeds de oude interface.
Iemand een manier gevonden om de update te forceren?
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Hier ook nog niets te merken van een modem update. Iemand al meer info?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Hier op 2 locaties ook nog steeds de oude interface.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

hier nog
Softwareversie
D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11

en al enkele dagen dat het internet uitvalt en modem herstart en als ik de wifi uitzet omdat ik zelf een eigen wifi gebruik dan zet orange die na enkele minuten of uren weer aan, kan die dus niet uitzetten, echt irritant omdat de wifi van orange niet stabiel is.
mijn eigen wifi is stabieler en valt niet uit zoals die van orange dat veel uitvalt.
niet meer tevreden van orange....
gisteren zelf enkele uren trage snelheid gehad, na 00.00 uur weer normaal.
weet niet wat ze daar uitsteken bij orange :-(
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 43 keer

Ik heb nog de compal van orange en nog nooit geen problemen mee gehad,
ook niet toen begin dit jaar januari/februari dat er iedere avond storing was bij orange dat mensen zonder internet zaten.

De compal modems zijn denk ik ook beter van kwaliteit dan de siligence.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Data technicus schreef:Ik heb nog de compal van orange en nog nooit geen problemen mee gehad,
ook niet toen begin dit jaar januari/februari dat er iedere avond storing was bij orange dat mensen zonder internet zaten.

De compal modems zijn denk ik ook beter van kwaliteit dan de siligence.
heb die Siligence :? :? en idd veel problemen mee.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

master-magic schreef: en al enkele dagen dat het internet uitvalt en modem herstart en als ik de wifi uitzet omdat ik zelf een eigen wifi gebruik dan zet orange die na enkele minuten of uren weer aan, kan die dus niet uitzetten, echt irritant omdat de wifi van orange niet stabiel is.
Is perfect uit te zetten: hier staat die al sinds het begin uit... Ergens in de menu's kan je een tijdsschema instellen als ik me goed herinner - gewoon zorgen dat dit ook overal uitstaat.
mijn eigen wifi is stabieler en valt niet uit zoals die van orange dat veel uitvalt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
master-magic
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

devilkin schreef:
master-magic schreef: en al enkele dagen dat het internet uitvalt en modem herstart en als ik de wifi uitzet omdat ik zelf een eigen wifi gebruik dan zet orange die na enkele minuten of uren weer aan, kan die dus niet uitzetten, echt irritant omdat de wifi van orange niet stabiel is.
Is perfect uit te zetten: hier staat die al sinds het begin uit... Ergens in de menu's kan je een tijdsschema instellen als ik me goed herinner - gewoon zorgen dat dit ook overal uitstaat.
staat allemaal uit maar toch gaat die vanzelf weer aan die wifi op de orange modem, word er bijna gek van,
zie mijn google nest constant her opstarten daardoor, is niet meer te doen, zou bijna orange opzeggen daarvoor, al enkele weken last met hen van uitval vast internet en die wifi dat constant weer aan gaat als ik het uitzet, ik zie zelf die balk verlopen na uitzetten dat die dus alles herstart zonder wifi maar na enkele minuten of uren gaat die weer aan en tijdens dat ik dit zit te typen staat die alweer aan.
irritant wel, zelf een eigen wifi router staan dat beter is en orange gooit roet in het eten.
greets
master-magic
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Contacteer:

Je kan in de instellingen een planning voor de wifi maken.
Gewoon alle uren aanklikken voor alle dagen.
Dan blijft de wifi ook uit na reboots/software updates van de modem
Screenshot 2020-06-10 at 16.16.33.png
master-magic
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

ok alle grijze vakjes aangeklikt en we gaan het eens testen of dit de oplossing is van het irritante probleem,
tegen morgen zien we het wel.
hoop dat dit de oplossing nu is voor het probleem.
merci voor de tip :banana:
greets
master-magic
johnnyk7556
Starter
Starter

master-magic schreef:ok alle grijze vakjes aangeklikt en we gaan het eens testen of dit de oplossing is van het irritante probleem,
Hallo master-magic, de WDS knop in de router uitschakelen dan blijft de WiFi uit.
Het kan zijn dat het al genoemd is maar denk het niet.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

johnnyk7556 schreef:
master-magic schreef:ok alle grijze vakjes aangeklikt en we gaan het eens testen of dit de oplossing is van het irritante probleem,
Hallo master-magic, de WDS knop in de router uitschakelen dan blijft de WiFi uit.
Het kan zijn dat het al genoemd is maar denk het niet.
die was ook uitgeschakeld al hele tijd, maar de wifi ging altijd automatisch aan na enkele minuten of uren soms,
nu blijft die voorlopig uit de wifi door die instelling te doen met al de vakjes aan te vinken over heel de week en alle uren.
hoop dat het nu zo blijft...
greets
master-magic
johnnyk7556
Starter
Starter

master-magic schreef: die was ook uitgeschakeld al hele tijd, maar de wifi ging altijd automatisch aan na enkele minuten of uren soms,
nu blijft die voorlopig uit de wifi door die instelling te doen met al de vakjes aan te vinken over heel de week en alle uren.
hoop dat het nu zo blijft...
Oké, dacht die staat misschien nog aan, op het Tribe forum gelezen dat die wel eens de oorzaak is dat WiFi zichzelf weer ingeschakeld.
Toen ik overging van Telenet naar Orange met een eigen router achter die van Orange de diverse instellingen waaronder deze doorlopen en WiFi is uit en uit gebleven.
Vwb de WiFi schedule deze staat gewoon op OFF zover ik me kan herinneren, kan het niet nakijken ben niet thuis.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

na 24 uur blijft de wifi uit van de orange modem, dus dat is opgelost door die schedule en alles aangevinkt,
denk gewoon dat ik nog met een ouder type zit want de software versie is ook veel ouder dan bij andere mensen die hier hebben gemeld welke ze hebben.
heb zelf nog geen nieuwe versie ontvangen, nog steeds de D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11
als er nieuwe software nodig is voor de hogere snelheid dan mag die snel komen, zijn al donderdag :p
greets
master-magic
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 100 keer

Ik zit ook nog op de oude versie van de modem en ben klant sinds oktober.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”