Bellen via Betamax/Dellmont
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja natuurlijk. De 2 nummers registreren bij hen.
Dan in de Fritzbox ook 2 x aanmelden met nummer (aanvinken).
Keuze van uitgaand nummer met kiesregels ('dialing rules') volgens het nummmer dat je belt.
Ofwel handmatig kiezen door preselectie in te geven: bv '*122#' voor het op te bellen nummer.
Dan in de Fritzbox ook 2 x aanmelden met nummer (aanvinken).
Keuze van uitgaand nummer met kiesregels ('dialing rules') volgens het nummmer dat je belt.
Ofwel handmatig kiezen door preselectie in te geven: bv '*122#' voor het op te bellen nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn 2 manieren:
- zoals MarkDM uitlegt: je kan dezelfde betamax account meerdere keren registreren in de Fritz!Box, telkens met een ander (geverifieerd) nummer.
- of je kan ook gewoon op één betamax registratie meerdere nummers toevoegen:
- - dan moet je de logon gegevens maar één keer inbrengen.
- en moet je de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" maar één keer aanvinken.
- - dan moet je de logon gegevens maar één keer inbrengen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Hartelijk dank.
Heb geprobeerd om het vaste nummer te verifiëren maar dit lukt niet.Heb rekening gehouden met de +32 landcode gevolgd door het zonenummer zonder 0.
Telefoon belt niet ,dus ik kan de 4 cijferige code niet ingeven.
Het dit 3 keer geprobeerd ,nu moet ik 24 uur wachten
Heb geprobeerd om het vaste nummer te verifiëren maar dit lukt niet.Heb rekening gehouden met de +32 landcode gevolgd door het zonenummer zonder 0.
Telefoon belt niet ,dus ik kan de 4 cijferige code niet ingeven.
Het dit 3 keer geprobeerd ,nu moet ik 24 uur wachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Heb je aangegeven dat het een 'Home'-nummer is ? En niet 'Mobile' ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
... en ook de optie "Verify by phonecall" kiezen en niet "by SMS" (tenzij jouw provider sms via vaste ondersteunt).
Bij de call back oproep wordt de verificatiecode ook via de CLIP meegestuurd.
Als jouw toestel dus om de een of andere reden niet meebelt met de binnenkomende oproep, bekijk dan eens de gemiste oproepen in de FritzBox: als je een gemiste oproep ziet van "1234" of "001234" dan is 1234 de code die je nodig hebt om het nummer te verifiëren .
Bij de call back oproep wordt de verificatiecode ook via de CLIP meegestuurd.
Als jouw toestel dus om de een of andere reden niet meebelt met de binnenkomende oproep, bekijk dan eens de gemiste oproepen in de FritzBox: als je een gemiste oproep ziet van "1234" of "001234" dan is 1234 de code die je nodig hebt om het nummer te verifiëren .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Titel aangepast naar Betamax/Dellmont.
Allemaal één pot nat .
Vroeger zat Dellmont ook in Luxemburg, recent ook gezien dat ze nu vanuit NL factureren.
Maar voor dit topic maakt dat toch niets uit?
Allemaal één pot nat .
Vroeger zat Dellmont ook in Luxemburg, recent ook gezien dat ze nu vanuit NL factureren.
Maar voor dit topic maakt dat toch niets uit?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Ben erin geslaagd om zowel mijn vast als gsm nummer te laten verifiëren voor callingcredit(na tussenkomst van de helpdesk).
Echter als ik in de Fritzbox beide nummers aanmeld kan ik echter enkel uitbellen met het nummer dat aangeduid is in het profiel van Callingcredit.
Doe ik nog iets fout?
Echter als ik in de Fritzbox beide nummers aanmeld kan ik echter enkel uitbellen met het nummer dat aangeduid is in het profiel van Callingcredit.
Doe ik nog iets fout?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hoe bepaal jij via welk account je uitbelt ?MarkDM schreef: Keuze van uitgaand nummer met kiesregels ('dialing rules') volgens het nummer dat je belt.
Ofwel handmatig kiezen door preselectie in te geven: bv '*122#' voor het op te bellen nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Om zeker te zijn dat je via het juiste account belt moet je handmatig kiezen door preselectie in te geven: bv '*122#' voor het op te bellen nummer.
En je moet kijken in je gesprekshistoriek op de FB.
En je moet kijken in je gesprekshistoriek op de FB.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als beide nummers geverifieerd zijn op je Betamax-account dan kan je allebei gebruiken door het juiste callerID (in het juiste formaat) mee te sturen. Zo gebruik ik het op een SPA3102.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nee, dat hebben we hierboven toch al uitgelegd? Ik gebruik één account met 5 nummers!Waterboy schreef:Dan moet je toch twee account creeren en er geld opzetten.
Weet niet hoe je anders met twee nummers kan uitbellen?
- Je moet jouw Callingcredit account in de Fritz!Box instellen:
- ofwel de methode van MarkDM: dezelfde account 2 keer instellen (met verschillend nummer).
- ofwel zoals in mijn screenshot hierboven: de Callingcredit account één keer instellen in de FritzBox, met verschillende nummers. - Belangrijk: je moet de optie "telefoonnummer gebruiken voor de aanmelding" AANvinken.
- In beide gevallen zal je in de lijst van de VoiP providers 2 lijnen zien: bijvoorbeeld *121# (vaste lijn) en *122# (gsm nummer).
- je kan een default telefoonnummer instellen voor alle toestellen.
- je kan voor ieder telefoontoestel een nummer instellen (bij de eigenschappen van het apparaat).
- je kan kiesregels maken. op basis van een kiesregel wordt een bepaald nummer gebruikt.
- je kan een prefix gebruiken (*121#, *122#) om te forceren welk nummer gebruikt wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Dus het is mogelijk,maar ik moet iets fout doen.Sinna schreef:Als beide nummers geverifieerd zijn op je Betamax-account dan kan je allebei gebruiken door het juiste callerID (in het juiste formaat) mee te sturen. Zo gebruik ik het op een SPA3102.
Beide nummers vast en mobiel zijn geverifieerd,maar kan enkel uitbellen met het nummer dat is aangeduid in het profiel van Callingcredit .
In dit geval is dit het vaste nummer.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb je de optie "telefoonnummer gebruiken voor de aanmelding" AANgevinkt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Doe ook diagnose in je Fritzbox. Kijk via welk kanaal de uitgaande calls verlopen. DAT HEB IK AL GEZEGD.
Telephonie -> Calls -> Call list -> Outgoing Calls . Kijk daar naar het "Telephone number".
Telephonie -> Calls -> Call list -> Outgoing Calls . Kijk daar naar het "Telephone number".
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hij gebruikt heel waarschijnlijk wel de goede lijn ....
Maar als je het nummer niet "meestuurt" (= optie "telefoonnummer gebruiken voor de aanmelding" niet aangevinkt) dan zal het nummer gebruikt worden dat in de klantentool aangevinkt staat!
Ik zou in de klantentool de optie "no caller-id" instellen (maakt foutopsporing gemakkelijker)...
Maar als je het nummer niet "meestuurt" (= optie "telefoonnummer gebruiken voor de aanmelding" niet aangevinkt) dan zal het nummer gebruikt worden dat in de klantentool aangevinkt staat!
Ik zou in de klantentool de optie "no caller-id" instellen (maakt foutopsporing gemakkelijker)...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom zou je dat moeten doen?
Als de FritzBox of jouw ATA/SPA3102 het nummer correct meestuurt, dan moet er geen nummer ingesteld staan in jouw profiel!
Als de FritzBox of jouw ATA/SPA3102 het nummer correct meestuurt, dan moet er geen nummer ingesteld staan in jouw profiel!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Het was het laatste,als ik in het profiel no caller id aanvink,werkt het wel.philippe_d schreef:Hij gebruikt heel waarschijnlijk wel de goede lijn ....
Maar als je het nummer niet "meestuurt" (= optie "telefoonnummer gebruiken voor de aanmelding" niet aangevinkt) dan zal het nummer gebruikt worden dat in de klantentool aangevinkt staat!
Ik zou in de klantentool de optie "no caller-id" instellen (maakt foutopsporing gemakkelijker)...
Hoop wel dat het gewoon tarief van toepassing is.
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
De callerid van de klantentool overruled je instellingen. Ik heb 3 uitgaande nummers en wissel ook wel eens van nummer. Dat kan gewoon via de klantentool of de app op mobiel zonder verdere instellingen te wijzigen.
Bellen doe ik met een Siemens Gigaset Go of met mijn gsm met hun app. Dat kan ook gewoon over 4G.
Bellen doe ik met een Siemens Gigaset Go of met mijn gsm met hun app. Dat kan ook gewoon over 4G.