gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?
kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
officiele modem hardware upgrade ?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ja.TD540 schreef:gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?
Jaren geleden heeft Belgacom de BBOX3 geïntroduceerd, als opvolger van de BBOX2.
Ja.kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
Koppel gewoon een access point aan uw BBOX3, zet eventueel/liefst de wifi op de bbox af en klaar.
Laat u overigens niets wijsmaken over WiFi6: de use cases waarbij Wifi6 (AX) beter is dan Wifi5 (AC), zijn heel beperkt.
Dat gecombineerd met de hogere prijs en de beperkte beschikbaarheid: ik zou me nog even bij Wifi5 houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Plus, ze zijn al aant goochelen met wifi6e (geen idee wat de 802.11 standaard daarvan is).
De wifi alliance ni teveel volgen, hou u aan de IEEE standaarden.
De wifi alliance ni teveel volgen, hou u aan de IEEE standaarden.