officiele modem hardware upgrade ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Provider

gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?

kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

TD540 schreef:gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?
Ja.
Jaren geleden heeft Belgacom de BBOX3 geïntroduceerd, als opvolger van de BBOX2.
kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
Ja.
Koppel gewoon een access point aan uw BBOX3, zet eventueel/liefst de wifi op de bbox af en klaar.

Laat u overigens niets wijsmaken over WiFi6: de use cases waarbij Wifi6 (AX) beter is dan Wifi5 (AC), zijn heel beperkt.
Dat gecombineerd met de hogere prijs en de beperkte beschikbaarheid: ik zou me nog even bij Wifi5 houden.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Plus, ze zijn al aant goochelen met wifi6e (geen idee wat de 802.11 standaard daarvan is).
De wifi alliance ni teveel volgen, hou u aan de IEEE standaarden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”