In zowat alle productcatalogi voor slijpschijven vind je "behandel de schijven niet ruw", "bewaar vlak", ...
Maar ik vind nergens een kist, schuif of zelfs maar kartonnen dozen om slijpschijven proper, veilig, ordelijk, voorzichtig, ... te bewaren.
Vandaar mijn vraag: hoe bewaren jullie slijpschijven (125 & 230mm)?
Ik heb net een 230mm machine gekocht en heb meteen een diamantschijf erbij gekocht (wél verpakt in een kartonnen doos), maar net als de 125 machine wil ik een setje schijven dat altijd van pas komt: afbraam metaal, doorslijp metaal, ...
Ook hier: geen setje te vinden, allemaal losse schijven, en bijkomend los als in "niet in een doos"
Ben ik nu de enige die al zijn werkmateriaal in kisten en dozen wil?
Slijpschijven opbergen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De mijne hangen aan de toolswand.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Mijn machines hebben allemaal een koffer.
Ik heb enkel een slijper 125 en die heeft een pen om de schijven op te leggen. Daar liggen mijn schijven.
Op 't werk worden ze met héél wat minder respect behandeld, dus op zich valt het nog mee zeker?
Ik heb enkel een slijper 125 en die heeft een pen om de schijven op te leggen. Daar liggen mijn schijven.
Op 't werk worden ze met héél wat minder respect behandeld, dus op zich valt het nog mee zeker?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
In de koffer van de 230 kan (en wil) ik geen 230 schijven plaatsen.
Als je de koffer oppakt, springen de schijven naar overal. Dat kan je bezwaarlijk "handle with care" noement.
Waar ik voorlopig aan denk is een "generieke" koffer met schuim in:
Al ga ik geen koffer kopen per schijf
en als ik alle schijven erin steek, rammelen ze nog tegen elkaar
Als je de koffer oppakt, springen de schijven naar overal. Dat kan je bezwaarlijk "handle with care" noement.
Waar ik voorlopig aan denk is een "generieke" koffer met schuim in:
Al ga ik geen koffer kopen per schijf
en als ik alle schijven erin steek, rammelen ze nog tegen elkaar
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
https://eshop.bpost.be/nl/products/bpost-omslag-4heist_175 schreef:Waar vind ik enveloppen 230mm ?Ramaht schreef:Steek dat in enveloppen met kartonnen backing en dan in een doos.
De omslagen zijn gemaakt in FSC papier gevuld met een plastibul aan de binnenzijde om uw voorwerpen te beschermen.
Set van 50 enveloppen bpost 4
Binnenafmetingen : 270 x 360 (in mm)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Je moet je niet teveel zorgen maken
Ze schrijven dat gewoon om zichzelf in te dekken.
Zolang je de schijven normaal behandelt dus niet al te ruw, dan maakt het niet uit.
Niet al te ruw : niet gooien, geen druk op uitoefenen, niet plooien...
De mijne zitten gewoon in de koffer, soms staat die verticaal soms horizontaal
Ze schrijven dat gewoon om zichzelf in te dekken.
Zolang je de schijven normaal behandelt dus niet al te ruw, dan maakt het niet uit.
Niet al te ruw : niet gooien, geen druk op uitoefenen, niet plooien...
De mijne zitten gewoon in de koffer, soms staat die verticaal soms horizontaal
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
veel belangrijker is dat ze niet te oud worden (flexibiliteit gaat verloren, breekt sneller)
En dat ze niet nat worden (gewicht niet mooi verdeeld).
En ohja... schijven van 230mm die versleten zijn mag je in principe niet gebruiken op een kleinere slijper.
Omdat je het maximum toerental overschrijdt (ookal gaat het vast om een identieke samenstelling).
En dat ze niet nat worden (gewicht niet mooi verdeeld).
En ohja... schijven van 230mm die versleten zijn mag je in principe niet gebruiken op een kleinere slijper.
Omdat je het maximum toerental overschrijdt (ookal gaat het vast om een identieke samenstelling).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Hier de meeste kleintjes netjes opgeborgen naast machientje in Bosch L-boxx . ( plaats voor voorzien )
De grotere is idd wel een probleem dat past nie echt in koffer .. ( is ook een lompe koffer )
Maar ik gebruik dat zo weinig .. die liggen in voorraadkast garage ( ook nog wat reserve 125 mm doorslijpschijfjes )
Ook in rekjes in camionette heb ik voorraadje van ontbraamschrijfjes/doorslijp/staalborstel etc .( 125mm)
In veel fabrieken hangen de schijven gewoon op rekje ( door het gat ) .
Heb nog nog niet echt problemen gehad met doorslijpschijfjes .. koop wel de goeie tegenwoordig ( Bosch/Dewalt/Pferd/ etc ) .. die van action/lidl gaan niet echt lang mee ..
De grotere is idd wel een probleem dat past nie echt in koffer .. ( is ook een lompe koffer )
Maar ik gebruik dat zo weinig .. die liggen in voorraadkast garage ( ook nog wat reserve 125 mm doorslijpschijfjes )
Ook in rekjes in camionette heb ik voorraadje van ontbraamschrijfjes/doorslijp/staalborstel etc .( 125mm)
In veel fabrieken hangen de schijven gewoon op rekje ( door het gat ) .
Heb nog nog niet echt problemen gehad met doorslijpschijfjes .. koop wel de goeie tegenwoordig ( Bosch/Dewalt/Pferd/ etc ) .. die van action/lidl gaan niet echt lang mee ..
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oei... Ik heb nog een heel arsenaal afbraakschijven van 86 liggen... Ze werken nog maar of het zo veilig is...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –