Hallo
Ik zou graag een Unifi Dream Machine gebruiken in combinatie met een Fritz!Box. In eerste instantie geen probleem aangezien ik de PPoE sessie kan initiëren vanaf de Unifi Dream Machine zodat deze NAT doet en als Firewall fungeert, maar ik had ook graag het telefoniegedeelte van de Fritz!Box gebruikt aangezien mijn Fritz!Fons hierop geïnstalleerd zijn...
Als ik dit wil zal de PPoE sessie geïnitieerd moeten worden vanaf de Fritz!Box zodat deze internetverbinding heeft, maar dan zit ik waarschijnlijk met dubbele NAT of zie ik iets over het hoofd?
Iemand enig idee hoe dit best opgelost wordt?
Bedankt!
Dream Machine achter Fritz!Box
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je internetabo meerdere PPPoE-sessies toelaat, dan laat je én de Fritz! en je DM elk hun eigen PPPoE-sessie opzetten. Let er dan wel op om op de Fritz!Box PPPoE Passthrough te activeren (volgens AVM not recommended).
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Omdat iedere PC achter de Fritz!Box dan een eigen PPPoE sessie kan aanmaken.
In sommige landen of bij sommige providers vallen hierdoor extra kosten aan.
In sommige landen of bij sommige providers vallen hierdoor extra kosten aan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Toen ik exact hetzelfde deed, voor telefonie op de F!B en internet op m'n mikrotik door zelf aan PPPoE te laten doen werd ik half uitgescholden door de helpdesk omdat ik 2 sessies tegelijk open had staan.BertG3 schreef:bij EDPNet en die bieden 2 PPoE sessies aan.
Maar tegen jou zeggen ze dan dat ze gewoon 2 sessies toelaten?
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier laatst van Edpnet melding gekregen dat ze dit niet ondersteunen. Staat nu dus weer uit zoals vroeger. Werk zonder problemen met dubbele NAT. Mijn AmpliFi staat in DMZ en ook IPv6 werkt perfect. Die functie staat gewoon aan op de FritzBox. Dit gaf vroeger problemen als de AmpliFi dat moest afhandelen. Was het 1 of het ander maar werkt dat. IPv6 staat aan met DHCP6 en juiste cliënt-ID.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Heb die al even (lees: paar maand) terug uitstaan gezien de enige reden dat het aanstond de telefonie was, welke eigenlijk toch niet gebruikt werd en we toch enkel maar spam calls kregen.BertG3 schreef:Gebruik je nog altijd 2 sessies?
Dus van die nummers die je in google intypt en je ziet dat ze nog mensen tot 3 a 4 keer per dag lastigvallen voor "hun boekske" of "service" te leuren.
Er zou eigenlijk een betere manier moeten zijn om aan PPPoE passthrough te doen op de F!B. In de BBox3 kan je PPPoE uitzetten terwijl die wel nog de service "doorgeeft" aan andere devices.
De F!B blijft maar proberen inloggen met het "valse" u/p dat je ingeeft en dus je logs volspammen.
Dit was in een ticket ivm poorten welke gesloten bleken te zijn aan de kant van edpnet, en dan krijg je zulk een reactie... wat
Heb niet echt de indruk dat hun kantoor in rusland echt technisch onderlegd is, maar dat is meer offtopic.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Heb ze nog even per mail om duidelijkheid gevraagd aangezien ik de vraag via chat had gesteld. Als ze daar zeggen dat ik er 2 mag opzetten heb ik alvast iets achter de hand voor mocht het plots niet meer mogen... Ik houd jullie op de hoogte
Ik heb nog een tweede oudere Fritz!Box liggen en in het slechtste geval gebruik ik de Fritz!Box puur als modem en doe ik 1 PPoE sessie vanaf de Dream Machine. Ik kan de oude Fritz!Box dan opzetten als IP client en die voor telefonie gebruiken (DECT telefoons Fritz!Fon en Fritz!DECT chauffageknoppen). Ideaal is anders maar ik zie weinig andere opties als ik geen dubbele NAT wil...
Ik heb nog een tweede oudere Fritz!Box liggen en in het slechtste geval gebruik ik de Fritz!Box puur als modem en doe ik 1 PPoE sessie vanaf de Dream Machine. Ik kan de oude Fritz!Box dan opzetten als IP client en die voor telefonie gebruiken (DECT telefoons Fritz!Fon en Fritz!DECT chauffageknoppen). Ideaal is anders maar ik zie weinig andere opties als ik geen dubbele NAT wil...