Time-Tracking App (ongeveer toch)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik ben een Consultant die zowel eigen klanten/projecten doet, alsook veel tijd spendeerd aan non-billable stuff voor andere klanten én zoveel uren doet dat ik geen tijd meer heb voor dagelijkse administratie. Dat laatste doet me soms de das om omdat het aantal billable uren niet altijd evengoed overeenkomt met hoeveel uren ik werk.

Ik ben daarom op zoek naar een app dat even simpel werkt als bvb notepad maar dan het volgende doet, een beetje 'Changelog' achtig maar ...:

- Open app
- Voeg regel toe (tekst), app registreert timestamp (date time)
- Alles word bewaard en gecatalogeerd/zoekbaar per datum

Anyone ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

'k Heb heel wat jaren terug "gbaHours Time Tracking" gebruikt, dat komt in de buurt van wat je vraagt, maar ik weet niet of het nu nog het neusje van de zalm is.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

lowtech: Onenote :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik gebruik https://trackingtime.co (betalende versie).

Je maakt daar "klanten" aan, die hebben "projecten", en per project heb je "tasks".
De task kan je telkens aanduiden en stoppen als je hier aan werkt (dat worden time-entries).

Je kan al die zaken in een kalender zien, exporteren, je kan ook een task of project een duurtijd geven en daar van af laten lopen of geeft niets in en loopt het op. Bij Elke time-entry kan je ook commentaar zetten als je wilt.

En voor alles zijn API's beschikbaar al je wilt integreren met andere systemen. Ik heb zelf PowerShell-scripts gemaakt om de data te exporteren en transformeren naar formaat voor onze timesheet-tool bvb.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Thanks meon, die trackingtime.co ziet er wel heel goed uit. Een beetje meer 'tech' dan de 'low tech' eis, maar lijkt toch wel voldoende simpel te zijn dankzij de browser plugin. Ik probeer het eens, als dat goed gaat neem ik ook de betalende versie.

Uiteindelijk is mijn probleem dat ik:

1. Eigen uren moet presteren
2. Uren moet invoeren in Autotask zodat relatie X deze kan faktureren aan hun klanten
3. Uren moet presteren/bewijzen zodat ik kan faktureren aan relatie X
4. Eigen administratie moet doen (fakturatie / boekhouding)
5. Een hoop overhead heb (meetings, projectopvolging, personeel, ...)

En eigenlijk is dat allemaal wat te veel en bleven punt 2 en punt 3 altijd als laatste over met als resultaat dat je dan enkel het 'bare minimum' doet waardoor je discussie krijgt over je faktuur omdat je relatie te weinig kan faktureren aan hun klant(en).

En de frustratie is dat het probleem dan nog eens bij mijzelf ligt ... :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Notepad tips:

1) als je in notepad op F5 duwt, zou hij moeten een DateTime stamp invoegen.

2) als je in notepad op de 1e lijn ".LOG" zet, dan zou die moeten beginnen werken als een log file.
Maw elke keer je hem opendoet, komt er een nieuwe timestamp te staan zodat je direct kan beginnen invullen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik doe dat in excel. :oops:
dossiernummer | dossiernaam | werk | starttijd | eindtijd | berekend: gewerkte tijd

om de tijd snel in te vullen:
Ctrl + : spatie Ctrl + ;

en ernaast een kolom met een opsomming van de actieve projecten en een som.als functie om de verschillende stukjes van de projecten samen te tellen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Notepad tips:

1) als je in notepad op F5 duwt, zou hij moeten een DateTime stamp invoegen.

2) als je in notepad op de 1e lijn ".LOG" zet, dan zou die moeten beginnen werken als een log file.
Maw elke keer je hem opendoet, komt er een nieuwe timestamp te staan zodat je direct kan beginnen invullen.
:eek:
:idea:

thanks
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
geoffke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:55

JE kan misschien deze gebruiken: anuran

http://www.dcmembers.com/skwire/download/anuran/
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat kan notepad al eeuwen maar geen kat die dat weet ;-)

Dat gezegd: een time tracker app kan ook helpen om uren bij te houden (dan druk je op start/stop per activiteit); mag je niet vergeten te starten.

Ik gebruikte vroeger op ios een timestamp app, en ben nu ns gaan neuzen in de play store voor een soortgelijk ding; "timestamp" lijkt me wel iets qua genre; dan druk je gewoon effe en hij houdt het exacte uur bij; kan je later nakijken om alles in te vullen (alleen zelf wel bijhouden wat welke timestamp betekent).
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

TimeFlip

Zelf geen ervaring mee (en voorlopig ook geen nood aan) maar lijkt me wel SUPER handig. En low-tech. Ooit op gewezen door een freelancer.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:En de frustratie is dat het probleem dan nog eens bij mijzelf ligt ... :(
Ik ben TrackingTime beginnen gebruiken na dat SlimTimer uiteindelijk na 15 jaar opgehouden is met te bestaan.

Nu, ik ben al langer over (sinds dat Slimtimer z'n sunset-plannen had aangekondigd) en ben wel tevreden gebruiker van TackingTime. Ik ben nog "grandfathered" van toen het nog niet betalend was waardoor ik een kleine korting per maand heb op de Pro-versie. Ik liep vooral tegen de limieten van het aantal projecten op.

Overigens geeft TrackingTime een popup elk half uur denk ik als je niets aan het tracken bent, bij wijze van waarschuwing en je kan overal "search as you go" typen + aanmaken en gewoon timestamps aanpassen zonder dat je specifiek door vensters heen moet ploegen om iets aan te passen.

Ik zie wel een evolutie van wat feature-creep en is het wat te complex aan het worden naar mijn zin, maar ik gebruik nu eigenlijk 2 zaken:
De systray-app om effectief bij te houden en dan de volledige webapp om aan administratie te doen (zaken editen, overzichtjes maken, ...).

De mobiele app vind ik onbruikbaar voor mijn workflow (veel te veel actieve 'projecten' tegelijk).
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Persoonlijk gebruik ik grindstone. Als je iets nieuws begint kan je snel regel toevoegen, en later dat workitem expanden met nuttige info (registratiecode etc)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”