Ik ben een Consultant die zowel eigen klanten/projecten doet, alsook veel tijd spendeerd aan non-billable stuff voor andere klanten én zoveel uren doet dat ik geen tijd meer heb voor dagelijkse administratie. Dat laatste doet me soms de das om omdat het aantal billable uren niet altijd evengoed overeenkomt met hoeveel uren ik werk.
Ik ben daarom op zoek naar een app dat even simpel werkt als bvb notepad maar dan het volgende doet, een beetje 'Changelog' achtig maar ...:
- Open app
- Voeg regel toe (tekst), app registreert timestamp (date time)
- Alles word bewaard en gecatalogeerd/zoekbaar per datum
Anyone ?
Time-Tracking App (ongeveer toch)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik gebruik https://trackingtime.co (betalende versie).
Je maakt daar "klanten" aan, die hebben "projecten", en per project heb je "tasks".
De task kan je telkens aanduiden en stoppen als je hier aan werkt (dat worden time-entries).
Je kan al die zaken in een kalender zien, exporteren, je kan ook een task of project een duurtijd geven en daar van af laten lopen of geeft niets in en loopt het op. Bij Elke time-entry kan je ook commentaar zetten als je wilt.
En voor alles zijn API's beschikbaar al je wilt integreren met andere systemen. Ik heb zelf PowerShell-scripts gemaakt om de data te exporteren en transformeren naar formaat voor onze timesheet-tool bvb.
Je maakt daar "klanten" aan, die hebben "projecten", en per project heb je "tasks".
De task kan je telkens aanduiden en stoppen als je hier aan werkt (dat worden time-entries).
Je kan al die zaken in een kalender zien, exporteren, je kan ook een task of project een duurtijd geven en daar van af laten lopen of geeft niets in en loopt het op. Bij Elke time-entry kan je ook commentaar zetten als je wilt.
En voor alles zijn API's beschikbaar al je wilt integreren met andere systemen. Ik heb zelf PowerShell-scripts gemaakt om de data te exporteren en transformeren naar formaat voor onze timesheet-tool bvb.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Thanks meon, die trackingtime.co ziet er wel heel goed uit. Een beetje meer 'tech' dan de 'low tech' eis, maar lijkt toch wel voldoende simpel te zijn dankzij de browser plugin. Ik probeer het eens, als dat goed gaat neem ik ook de betalende versie.
Uiteindelijk is mijn probleem dat ik:
1. Eigen uren moet presteren
2. Uren moet invoeren in Autotask zodat relatie X deze kan faktureren aan hun klanten
3. Uren moet presteren/bewijzen zodat ik kan faktureren aan relatie X
4. Eigen administratie moet doen (fakturatie / boekhouding)
5. Een hoop overhead heb (meetings, projectopvolging, personeel, ...)
En eigenlijk is dat allemaal wat te veel en bleven punt 2 en punt 3 altijd als laatste over met als resultaat dat je dan enkel het 'bare minimum' doet waardoor je discussie krijgt over je faktuur omdat je relatie te weinig kan faktureren aan hun klant(en).
En de frustratie is dat het probleem dan nog eens bij mijzelf ligt ...
Uiteindelijk is mijn probleem dat ik:
1. Eigen uren moet presteren
2. Uren moet invoeren in Autotask zodat relatie X deze kan faktureren aan hun klanten
3. Uren moet presteren/bewijzen zodat ik kan faktureren aan relatie X
4. Eigen administratie moet doen (fakturatie / boekhouding)
5. Een hoop overhead heb (meetings, projectopvolging, personeel, ...)
En eigenlijk is dat allemaal wat te veel en bleven punt 2 en punt 3 altijd als laatste over met als resultaat dat je dan enkel het 'bare minimum' doet waardoor je discussie krijgt over je faktuur omdat je relatie te weinig kan faktureren aan hun klant(en).
En de frustratie is dat het probleem dan nog eens bij mijzelf ligt ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Notepad tips:
1) als je in notepad op F5 duwt, zou hij moeten een DateTime stamp invoegen.
2) als je in notepad op de 1e lijn ".LOG" zet, dan zou die moeten beginnen werken als een log file.
Maw elke keer je hem opendoet, komt er een nieuwe timestamp te staan zodat je direct kan beginnen invullen.
2) als je in notepad op de 1e lijn ".LOG" zet, dan zou die moeten beginnen werken als een log file.
Maw elke keer je hem opendoet, komt er een nieuwe timestamp te staan zodat je direct kan beginnen invullen.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik doe dat in excel.
dossiernummer | dossiernaam | werk | starttijd | eindtijd | berekend: gewerkte tijd
om de tijd snel in te vullen:
Ctrl + : spatie Ctrl + ;
en ernaast een kolom met een opsomming van de actieve projecten en een som.als functie om de verschillende stukjes van de projecten samen te tellen.
dossiernummer | dossiernaam | werk | starttijd | eindtijd | berekend: gewerkte tijd
om de tijd snel in te vullen:
Ctrl + : spatie Ctrl + ;
en ernaast een kolom met een opsomming van de actieve projecten en een som.als functie om de verschillende stukjes van de projecten samen te tellen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
ITnetadmin schreef:Notepad tips:
thanks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat kan notepad al eeuwen maar geen kat die dat weet
Dat gezegd: een time tracker app kan ook helpen om uren bij te houden (dan druk je op start/stop per activiteit); mag je niet vergeten te starten.
Ik gebruikte vroeger op ios een timestamp app, en ben nu ns gaan neuzen in de play store voor een soortgelijk ding; "timestamp" lijkt me wel iets qua genre; dan druk je gewoon effe en hij houdt het exacte uur bij; kan je later nakijken om alles in te vullen (alleen zelf wel bijhouden wat welke timestamp betekent).
Dat gezegd: een time tracker app kan ook helpen om uren bij te houden (dan druk je op start/stop per activiteit); mag je niet vergeten te starten.
Ik gebruikte vroeger op ios een timestamp app, en ben nu ns gaan neuzen in de play store voor een soortgelijk ding; "timestamp" lijkt me wel iets qua genre; dan druk je gewoon effe en hij houdt het exacte uur bij; kan je later nakijken om alles in te vullen (alleen zelf wel bijhouden wat welke timestamp betekent).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik ben TrackingTime beginnen gebruiken na dat SlimTimer uiteindelijk na 15 jaar opgehouden is met te bestaan.Sasuke schreef:En de frustratie is dat het probleem dan nog eens bij mijzelf ligt ...
Nu, ik ben al langer over (sinds dat Slimtimer z'n sunset-plannen had aangekondigd) en ben wel tevreden gebruiker van TackingTime. Ik ben nog "grandfathered" van toen het nog niet betalend was waardoor ik een kleine korting per maand heb op de Pro-versie. Ik liep vooral tegen de limieten van het aantal projecten op.
Overigens geeft TrackingTime een popup elk half uur denk ik als je niets aan het tracken bent, bij wijze van waarschuwing en je kan overal "search as you go" typen + aanmaken en gewoon timestamps aanpassen zonder dat je specifiek door vensters heen moet ploegen om iets aan te passen.
Ik zie wel een evolutie van wat feature-creep en is het wat te complex aan het worden naar mijn zin, maar ik gebruik nu eigenlijk 2 zaken:
De systray-app om effectief bij te houden en dan de volledige webapp om aan administratie te doen (zaken editen, overzichtjes maken, ...).
De mobiele app vind ik onbruikbaar voor mijn workflow (veel te veel actieve 'projecten' tegelijk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Persoonlijk gebruik ik grindstone. Als je iets nieuws begint kan je snel regel toevoegen, en later dat workitem expanden met nuttige info (registratiecode etc)