HP Printer inkt: origineel of huismerk?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Ik heb HP inkt nodig voor mijn HP printer (HP ENVY Photo 6200 series)
  • HP 303 XL zwart
    HP 303 XL kleur
Sommige verkopers (123inkt.be, alleeninkt.nl, printabout.nl, ...) bieden huismerken aan, wat veel goedkoper is dan de originele HP patronen ...
  • Zijn deze huismerken betrouwbaar, even goed ?
  • Worden die aanvaard door de printer (printer zal wel detecteren dat het geen originele zijn)?
  • Last but not least: waar best (on-line) bestellen? goede ervaringen met 123inkt en/of andere?
Dank voor de adviezen / eravringen
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Persoonlijk: ik blijf ver weg van 3rd party inkt. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er lekkage optreed, de inkt van minderwaardige kwaliteit is...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

+1
Heb voor mijn vorige color laser ook eens huismerk van PrintAbout geriskeerd. Maar na een tijd zat er overal toner. Kan natuurlijk ook aan de ouderdom van mijn printer gelegen hebben, maar had er toch niet echt een goed vertrouwen in.
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

ik gebruik al een tijdje huismerk van 'go4inkt.nl'... Ik ben daar tevreden over... Foto's printen doe ik niet, voor al de andere dingen vind ik deze inktpatronen goed. Ik heb, tot hiertoe, geen last gehad van lekkende patronen...(ik heb een Hp deskjet 3520)
Maar als je nu met heel de heisa in nederland iets te besteld zul je, je volgens mij, toch rekening moeten houden met langere levertijden....
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Een Canon-printer hier, heb al inkt gekocht op Amazon en 123inkt.be aan < helft vd prijs, tot nu geen issues.
Volgens mijn buikgevoel doe ik zelfs langer met een huismerk-cartrigde.
amohos
Starter
Starter

Bestel sinds 2 jaar mijn inktcartridges via aliexpress. Daar betaal ik rond de 6 euro voor een volledig XL setje in plaats van 59,99 voor een origineel setje inkt van canon. Vroeger bestelde ik 3rd party inkt via Amazon maar zijn vaak exact dezelfde cartridges als op aliexpress die verkocht worden aan een meerprijs. Tot nu toe heb ik er zelf nog geen problemen mee gehad. Maar zelfs indien er na bijvoorbeeld een jaar problemen zouden optreden haal je er afhankelijk van de prijs van de printer je geld makkelijk meerdere keren uit. Heb zelf ook het gevoel dat de cartridges zeker even lang meegaan. De printkwaliteit is misschien iets minder maar aangezien ik enkel documenten print valt dit nauwelijks op.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

amohos schreef:Maar zelfs indien er na bijvoorbeeld een jaar problemen zouden optreden haal je er afhankelijk van de prijs van de printer je geld makkelijk meerdere keren uit.
Dat is inderdaad het perverse aan de printermarkt. Heb nu een MFC van Lexmark via iBood gekocht. Fantastisch toestel voor maar €150. Maar voor 1 setje toner van elk van de 4 kleuren betaal ik al een pak meer dan dat.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik gebruik vervangtoner sinds 2005 ofzo, in verschillende toestellen van Samsung en Brother.
Nooit last gehad, niet met het herkennen van de toner, niet met het printen, niet met het bijhouden (leesbaarheid) van die prints, ...
Eerst met 123inkt.nl toner en nadien gewoon cheap op Amazon.de
Ik koop ook voor anderen (moeder, vader, zus, tante van mijn vrouw, ...) vervangtoner en -inkt en ook daar nooit negatieve feedback van gekregen.

HP is wel een specifiek geval, omdat zij actief hun klanten pesten met firmware updates om vervangpatronen te blokkeren.
Ze worden telkens ook teruggefloten door klanten en de rechtbank, maar je - als klant - zit wel tijdelijk in de shit. Ze hebben dat al 2 keer gelapt, niemand kan inschatten of ze bij HP dom genoeg zijn om het een 3de keer te proberen.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

hier samsung (nu hp) met 123inkt, print wel vrij weinig.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Zelf ben ik tevreden van het Duitse merk Kineco (Althans voor toner, geen ervaring met inkt)
ik koop ze op amazon.de https://www.amazon.de/s?me=A2SW11OV17T5 ... 6795UKMFR9
Nog geen probleem gehad met de toners in mijn Xerox WorkCentre 6015
ik merk wel dat ze de HP 303 XL niet verkopen.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Ik gebruik al jaren zelf en voor klanten die het willen printabout, kwaliteit is ok, garantie is handig, levenslang, werkt het niet sturen ze een koerier en leveren ze andere allemaal op hun kosten. Was bv het geval toen hp de beveiliging aangepast heeft. Huismerk vaak gratis verzending en vaak acties.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Al 8 jaar gebruik ik de hervulbare cartridges van coralgraph.com (die ze nu niet meer verkopen) voor mijn oude HP3310. Werkt perfect, hervullen beetje handig aanpakken om geen smosboel van te maken tijdens hervullen, nadien 100% lekvrij.
En voor minder dan de prijs van 3 originele HP sets (ZW + 5x kleur), heb ik over die jaren ruim 1L (!!) zwarte én 1.5L kleuren (alles samengeteld) gekocht. Nu >30.000 pagina's geprint en met de resterende inkt (en het ineengestuikte printvolume tegenwoordig) kan ik nog tot het einde der tijden verder (en een tweedehands 3310 voor 20€ heeft me al de nodige wisselstukken opgeleverd om het hopelijk nog lang werkende te houden).

Hervulbare cartridges was in mijn geval "de koop van de eeuw". :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

heist_175 schreef: 16 apr 2020, 13:03 HP is wel een specifiek geval, omdat zij actief hun klanten pesten met firmware updates om vervangpatronen te blokkeren.
Ze worden telkens ook teruggefloten door klanten en de rechtbank, maar je - als klant - zit wel tijdelijk in de shit. Ze hebben dat al 2 keer gelapt, niemand kan inschatten of ze bij HP dom genoeg zijn om het een 3de keer te proberen.
Ik heb het hier ook zitten ... :oops:
- printer: HP ENVY Photo 6200 series
- patroon: 303XL (123inkt)
De aangegeven cartridges zijn geblokkeerd door de printerfirmware omdat ze een chip bevatten die niet van HP is. Deze printer is ontworpen om alleen te werken met nieuwe of hergebruikte cartridges die een nieuwe of hergebruikte HP chip hebben. Vervang de aangegeven cartridges om door te gaan met afdrukken.
Ga voor meer informatie naar www.hp.com/learn/ds.
Zot hé, kan zelfs niet meer in zwart-wit printen :-(
Ik dacht dat zo'n blokkering (wettelijk) niet meer mocht?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

123inkt zal ze wel terugnemen, contacteer hun helpdesk.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Nieuws van vandaag

HP is in een rechtszaak met Euroconsumers tot een schikking gekomen. De printerfabrikant heeft een fonds opengesteld van 1,35 miljoen dollar, voor klanten die een printer met HP's Dynamic Security-functie hebben gekocht.

Dynamic Security zit bij HP OfficeJet- en PageWide-printers van 2016 tot 2020 ingebouwd. Inktpatronen die niet bij HP zelf vandaan komen worden geblokkeerd door de functie. Met (automatische) firmware-updates wordt een ‘zwarte lijst’ van cartridges bijgehouden, waardoor ook eerder werkende inktpatronen ineens geweigerd kunnen worden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 598 keer

boonpwnz schreef: 10 sep 2022, 16:29 Nieuws van vandaag
Compensatie van max 95 EUR (oorspronkelijke eis was 150 EUR).

Evenwel staat het model van philippe_d niet op de lijst, het zijn bijna uitsluitend Pro modellen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Ik heb een HP OfficeJet Pro 9015 all in one
Ik print weinig en heb een HP Instant Ink abonnement van 99 cent per maand.
Kan ik 15 pagina's per maand printen. Heb nog 45 meeneem pagina's dus max 45 pagina's als ik eens "veel" zou moeten printen.
https://www.hp.com/be-nl/printers/insta ... plans.html

Het 99 cent abonnement is pas aangepast naar 10 pagina's ik heb het "oude" abo nog gelukkig.
Kost mij dus 12euro per jaar aan inkt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Hier Brother laser. Originele cartridge er in, zou ik 2000 pagina's mee moeten kunnen drukken. Na amper 269 pagina's de melding dat de toner leeg was en ik niet meer kon printen. Even Googlen hoe je die foutmelding kan omzeilen en ondertussen print die al weer ettelijke pagina's door.

In de HP LaserJet 1300 zit een vervangtoner in van 123inkt. Dat ding heeft duizenden pagina's geprint zonder probleem. Dat beestje is al 20 jaar oud? Perfect om gewoon tekst mee af te printen en kan zelfs via de router 'draadloos' printen. :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef: 11 sep 2022, 12:31 Hier Brother laser. Originele cartridge er in, zou ik 2000 pagina's mee moeten kunnen drukken. Na amper 269 pagina's de melding dat de toner leeg was en ik niet meer kon printen. Even Googlen hoe je die foutmelding kan omzeilen en ondertussen print die al weer ettelijke pagina's door.
Toch vreemd. Ik heb ook een Brother laserprinter, de 2000 pagina's is vooral marketing, gebaseerd op bepaalde omgevingstemperatuur en -vochtigheid en ook nog eens bepaalde settings die niemand gaat toepassen, maar ik haal desondanks toch veel meer dan 269 pagina's met een originele Brother cartridge voor hij begint te reclameren.

Het is toch niet de (of een) "starter"-cartridge oid?

Nu goed, zoals je merkt past Brother geen trucjes toe zoals HP en kan je vrij eenvoudig verder printen.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard de eerste toner die er in zit... Als ze vermelden 2000 pagina's is dat niet 10x minder. :) In alle geval zijn het er nu al een pak meer dan wanneer de melding verscheen. Foefkes dus.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef: 11 sep 2022, 20:27 Uiteraard de eerste toner die er in zit... Als ze vermelden 2000 pagina's is dat niet 10x minder. :) In alle geval zijn het er nu al een pak meer dan wanneer de melding verscheen. Foefkes dus.
Geen idee waar dit van komt maar de OEM toner die Brother levert bij een nieuw model is doorgaans een "starter," eentje met zeer kleine capaciteit (zeker geen 2000 pagina's) die zelfs niet in de retail te vinden is, dus dan klopt het wel wat je observeert.

Als de marketing van uw model 2000 pagina's belooft, dan bedoelen ze met een 2000 pagina toner cartridge die je apart moet kopen. Check de handleiding of support-pagina's voor de toner SKU's die met uw model compatibel zijn.

Voor mijn printer zijn er 3 modellen van toner volgens spec:
Starter toner (OEM only): 700 pagina's
Standaard toner (retail): 1200 pagina's
High Capacity toner (retail): 2600 pagina's
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Humm, dat is dan nog straffer, ik heb de handleidingen 'uiteraard' niet gelezen. Op de website waar ik hem kocht stond dat alvast niet op, commercieel foefke dus. :) Zelfs 700 pagina's is nog geen 269 en daar is enkel tekst uitgekomen.

In alle geval, als deze 'echt' leeg is zal het eentje van 123inkt worden. Merci voor de uitleg.
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 17 keer

Zelf heb ik een slechte ervaring met 123inkt.
3 maxi-packs besteld voor een HP Officejet 8715.
Eén pack begint al onmiddellijk te lekken, wordt onder waarborg vervangen maar wel mét factuur, die pas gecrediteerd wordt nadat de defecte inkt teruggestuurd wordt.
Vervanger zorgt onmiddellijk voor geen correcte kleuren meer, strepen door een afbeelding, een hele janboel. Koppen reinigen geeft geen beter resultaat.
Heb ze buiten gegooid, vervangen door de originele, en moest de koppen nog ettelijke malen reinigen vooraleer het resultaat terug beter was.
Firmware update van de HP was nochtans uitgeschakeld.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

HP Photosmart Premium hier sinds 2009, bijna altijd huismerk gekocht van 123,Start, anderen en laatste tijd goedkoopste dat ik vind 364XL van de Action, geen problemen mee. Gewoon OK drukken nadat printer zegt dat het geen originele is bij plaatsing.
Als je echt gaat pixel peepen is de text van originele inkt iets scherper maar dan heb je al vergrootglas nodig.
Wordt echter sporadisch fotos mee afgedrukt, meestal text.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”