1 op 1 vervangen en dat bleef gewoon werken.
Nu drie jaar later is de v5 compact ook naar de vaantjes en ze hebben mij een nieuwe v5 compact gestuurd.
Nu vragen ze om eerst de oude decoder te deactiveren door naar een 0800 nummer te bellen maar dit faalt door een "technisch probleem"
Persoon aan de telefoon kan/wil mij niet helpen omwille van fritzbox.
Gewoon de nieuwe V5 compact hangen zegt die mij na initiële setup dat de router (ja router) geen netwerk heeft.
Iemand hiermee ervaring? ga ik mijn bbox3 terug moeten van de stal halen? En zo ja, wat het aansluitschema dan en kan ik na setup terug naar de fritzbox only setup?
UPDATE: ik dacht dus dat dit een fenomeen was dat ik hier al gelezen had, namelijk dat de V5 compact (mini) in nieuwere versies het ook niet deed achter een fritzbox net zoals de V6. Net een vriendelijke dame aan de lijn gehad die niet van bestaan fritzbox enzo afwist maar ze heeft manueel mijn mac adres uit de DB gewist na overleg. Blijkbaar kan men met sommige fritzboxen (of allemaal?) geen MAC adres remote ophalen.
De boodschap dat de router(?) geen verbinding kan maken ligt dus aan het feit dat het MAC adres van de ouwe decoder niet met de nieuwe overeen komt. Na der interventie van de mevrouw even de nieuwe erop, lijn nummer ingegeven, kinderslot (1234 dus
