ik dacht dat je bpost de goedkoopste was een pakje te verzenden
8 kg...
toch niet waar
dpd is veel goedkoper
zijn er nog andere?
pakje verzenden
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Als de ontvanger tijd van wachten heeft dan kan ik PostNL aanraden. Op de website ga je terugvinden dat pakketjes, ook naar Nederland, binnen de 48 uur geleverd worden, maar reken eerder op een week. Van de vier pakketten die ik verstuurd heb met PostNL is er geen enkele aangekomen binnen de 48u., duurt gemiddeld een week.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
https://www.mondialrelay.be/nl-be/pakje-verzenden/ > als het niet deur-tot-deur moet 4 euro voor 8 kg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ah, kijk eens wat een keus we hebben dankzij de liberalisering van de postmarkt. Maar denk aub niet enkel in termen van goedkoop!
Voor binnenlandse pakjes is bpost de optie met een scherpe prijs en een grote keuze aan afhaalpunten/automaten voor de ontvanger, tevens betrouwbaar. De meeste ontvangers hier verkiezen deze optie. Een verkoper scoort over het algemeen weinig punten als hij een euro wil uitsparen door met DPD of watnog te sturen, liever hebben we dat je de euro dan uitspaart door voor Cubee te kiezen ipv bpost levering aan huis.
Voor het buitenland, ook de EU, is bpost veel te duur.
PostNL en DPD bieden over het algemeen de beste tarieven voor de rest van de EU. Doch met de bedenking dat PostNL gewoon de bpost van Nederland is en dus je zending eerst naar Nederland laat komen, waar ze hopelijk een vlucht of rit naar het land van bestemming kunnen vinden, en het dan lokaal uitbesteden aan wie weet wie. DPD is goed voor Frankrijk, Duitsland en het VK maar staat dan weer niet sterk in Oost- of Noord-Europa waar ze ook uitbesteden.
Een iets duurder maar heel betrouwbaar alternatief voor zendingen binnen de EU - zeker in deze tijden - is het grondvervoer van UPS Standard (ook gekend als UPS Ground). Zij handelen de zending volledig binnen hun netwerk af, volledig traceerbaar, met een geplande levertijd, en met overal in de EU "UPS Access Points" waar de ontvanger het pakje kan afhalen bij afwezigheid.
Ga je buiten de EU zenden en je moet douaneaangiftes gaan invullen, neem dan alsjeblieft UPS WorldWide, FedEx of DHL. Je gaat je ontvanger en jezelf veel ellende besparen.
Voor binnenlandse pakjes is bpost de optie met een scherpe prijs en een grote keuze aan afhaalpunten/automaten voor de ontvanger, tevens betrouwbaar. De meeste ontvangers hier verkiezen deze optie. Een verkoper scoort over het algemeen weinig punten als hij een euro wil uitsparen door met DPD of watnog te sturen, liever hebben we dat je de euro dan uitspaart door voor Cubee te kiezen ipv bpost levering aan huis.
Voor het buitenland, ook de EU, is bpost veel te duur.
PostNL en DPD bieden over het algemeen de beste tarieven voor de rest van de EU. Doch met de bedenking dat PostNL gewoon de bpost van Nederland is en dus je zending eerst naar Nederland laat komen, waar ze hopelijk een vlucht of rit naar het land van bestemming kunnen vinden, en het dan lokaal uitbesteden aan wie weet wie. DPD is goed voor Frankrijk, Duitsland en het VK maar staat dan weer niet sterk in Oost- of Noord-Europa waar ze ook uitbesteden.
Een iets duurder maar heel betrouwbaar alternatief voor zendingen binnen de EU - zeker in deze tijden - is het grondvervoer van UPS Standard (ook gekend als UPS Ground). Zij handelen de zending volledig binnen hun netwerk af, volledig traceerbaar, met een geplande levertijd, en met overal in de EU "UPS Access Points" waar de ontvanger het pakje kan afhalen bij afwezigheid.
Ga je buiten de EU zenden en je moet douaneaangiftes gaan invullen, neem dan alsjeblieft UPS WorldWide, FedEx of DHL. Je gaat je ontvanger en jezelf veel ellende besparen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 15 apr 2020, 14:12, in totaal 1 gewijzigd.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
[quote="CCatalyst"]Voor binnenlandse pakjes is bpost de optie met een scherpe prijs en een grote keuze aan afhaalpunten/automaten voor de ontvanger, tevens betrouwbaar. De meeste ontvangers hier verkiezen deze optie.
*kuch* *verslik* dan heb jij toch andere ervaringen als mij met die %$*
PostNL
binnen belgie en nederland (of tussen de 2) verkies ik postnl, nog nooit shit mee gehad.
daarbuiten gaat mijn voorkeur naar ups.
PostNL
binnen belgie en nederland (of tussen de 2) verkies ik postnl, nog nooit shit mee gehad.
-
- Elite Poster
Je zal voor elke bezorgfirma wel iemand vinden die er slechte ervaringen mee heeft. De realiteit is dan vaak dat het eerder de specifieke bezorger voor jouw regio is waar het probleem zit ipv de firma zelf.Splitter schreef: *kuch* *verslik* dan heb jij toch andere ervaringen als mij met die %$*
PostNL is idd een goede firma met scherpe EU tarieven.Splitter schreef: binnen belgie en nederland (of tussen de 2) verkies ik postnl, nog nooit shit mee gehad.
Zelf betaal ik liever wat meer voor UPS Standard, de geplande bezorgdatum en de volledige interne behandeling en tracking (minder kans op verloren gaan) zijn het mij waard.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ook als je dicht bij de grens woont kan je overwegen om een postnl pakket in NL af te droppen... nu niet natuurlijk.
Pakje verzenden met PostNL vanuit BE was merkelijk duurder dan uit NL (naar Canada weliswaar)
Pakje verzenden met PostNL vanuit BE was merkelijk duurder dan uit NL (naar Canada weliswaar)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
PostNL levert iets te graag pakjes af bij de "buren"* aangezien ze zelf weinig Postpunten hebben.
Buren , kan soms 3 straten verder zijn, terwijl in de brievenbus alleen een briefje zit met geleverd bij de buren zonder straat of nummer erbij.
Buren , kan soms 3 straten verder zijn, terwijl in de brievenbus alleen een briefje zit met geleverd bij de buren zonder straat of nummer erbij.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
- Splitter
- Elite Poster
bpost: pakjes gemiddeld een week onderweg binnen belgie, naar nederland... i will let you know (nog steeds onderweg)Tim.Bracquez schreef:Wat is jullie ervaring tijdens deze crisis met pakketjes?
postnl: naar nederland, ongeveer een week, binnen belgie (als ontvanger) 1-2 dagen, van nederland naar belgie (als ontvanger): 3-4 dagen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Mixed.Tim.Bracquez schreef:Wat is jullie ervaring tijdens deze crisis met pakketjes?
Besteld in Parijs op 29/3. 2 dagen later was het afgegeven bij een postpunt (Cronopost) en nog 2 dagen later werd het "opgehaald en klaargemaakt voor verzending naar Belgie. Uiteindelijk geleverd op 9/4
Besteld in NL op 2/4 geleverd op 3/4 door PostNL
Besteld in NL op 9/4 in NL (voor 22u besteld, morgen huis) maar werd verstuurd op 10/4 (PostNL brievenpost). Vandaag 15/4 geleverd (bubbelenvelop gewoon in de bus).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
mss. kuch, kuch eens de kleine lettertjes lezen van uw geliefde postnl.Splitter schreef:
PostNL
bij bpost
Garantie tot € 500 voor goederen en € 15 voor documenten
Maximumgewicht van het pakje: 10 kg
met kerstmis nog pakje postnl (vanuit NL) afgeleverd en afgetekend door eigenaar tankstation (afhaalpunt), maar geen spoor meer!!!
ik kan pakjes laten opsturen nr bpack station. Passeer daar dagelijks. veilig & makkelijk. altijd open.
bij postnl.be: 2,5€ opleg. (verz. 500€)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als ontvanger van pakketten uit het buitenland heb ik tot nu toe de beste ervaring met UPS. Zowel qua snelheid als de onbeschadigde staat bij het afleveren. Twee keer meegemaakt met andere koerierdiensten dat flessen gebroken waren. Allez, een of andere klungel was met de vork van zijn heftruck dwars door de kartonnen doos gereden. Vorige dinsdag nieuwe lading drank besteld die via ups geleverd gaat worden. Normale termijn is 5 werkdagen vanuit Spanje, ongeacht de koerierdienst. Volgens track en trace wordt het pakket maandag aanstaande geleverd. 4 werkdagen dus.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Splitter
- Elite Poster
misschien niet vergeten te vermelden dat die garantie bij bpost NIET standaard is bij verzendingen?satsurfer schreef: bij bpost
Garantie tot € 500 voor goederen en € 15 voor documenten
Maximumgewicht van het pakje: 10 kg
....
bij postnl.be: 2,5€ opleg. (verz. 500€)
je moet zelf de garantie optie (vanaf 1 euro) aanduiden. en dan nog kan je klacht genegeerd worden ("het is bij de partner afgeleverd voor verdere verzending, dus wij zijn niet meer verantwoordelijk")
bpost: tot 10kg, BINNEN belgie: 7euro20 met garantie, 6euro20 zonder
bpost: tot 10kg, NAAR nederland: 16euro40 en garantie niet mogelijk (of ik mis de lijn dat dit er standaard inzit...)
postnl: tot 10kg, naar nederland, verzekerd tot 500 euro: 15euro20 (en dat is dus inderdaad met je "2,5 euro opleg"
dusjah, het is maar hoe je het bekijkt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Wij hebben hier zelden problemen, ze werken allemaal goed.
In deze coronatijden is Bpost wel de traagste. De bestelde pakjes blijven lang bij de verzender / winkel liggen.
PostNL lijkt iets sneller te leveren, ze werken ook op zelfstandige basis dus...
De laatste 5 a 6 bestellingen hebben een 7 tot 10 dagen op zich laten wachten waarvan de uitzondering PostNL was. Die waren er op 3 dagen.
In deze coronatijden is Bpost wel de traagste. De bestelde pakjes blijven lang bij de verzender / winkel liggen.
PostNL lijkt iets sneller te leveren, ze werken ook op zelfstandige basis dus...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De laatste 5 a 6 bestellingen hebben een 7 tot 10 dagen op zich laten wachten waarvan de uitzondering PostNL was. Die waren er op 3 dagen.
-
- Elite Poster
Zit er standaard in, doch veel is het niet. ~125 EUR voor een zending van 10 kg.Splitter schreef: bpost: tot 10kg, NAAR nederland: 16euro40 en garantie niet mogelijk (of ik mis de lijn dat dit er standaard inzit...)
Bpack World Pakketten (met uitzondering van de Bpack World Light Pakketten): vergoeding overeenstemmend met de werkelijke rechtstreeks geleden schade met een maximum dat gelijk is aan het bedrag gelijk aan het tarief van 40 STR per Zending, vermeerderd met 4,5 STR per kilogram en vermeerderd met de frankeerkosten.
https://www.bpost.be/sites/default/file ... ent_NL.pdf