gespreide betaling ervaringen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hallo,

Ik zie dat er naast het abbonement + gsm ook nog een andere optie is namelijk gespreide betaling waarvan de kredietgever Cetelem is.

Ik vroeg me 2 zaken:
Dit lijkt me goedkoper omdat je maandelijkse abbonementprijs niet veranderd en je enkel de afbetaling doet van de gsm, klopt dit of zijn er verborgen dingen? Daarnaast heb je 0 procent jkp.
Er staat dat je je factuur aan orange moet betalen en het krediet betaald aan cetelem via een doorlopende opdracht. Kan dit met 2 verschillende rekeningnummers?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Ga er gewoon niet op in.
Blijkbaar is de verleiding nog steeds groot.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 05 apr 2020, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige fullquote verwijderd
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Cetelem doet dit niet gratis, ergens moeten ze er geld aan verdienen. Geef alle details door en dan kan er misschien iemand helpen om alles goed uit te rekenen. Normaal gesproken kom je met lenen altijd slechter uit en moet je een lening alleen doen voor een investering. Een nieuwe mobiel is meestal geen investering, maar meestal gewoon een consumptieve uitgave.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

In dit geval is het wel gratis ! Cetelem heeft een nieuwe klant bij en zal u gewoon wekelijks brieven sturen met voorstellen met nieuwe leniingen kredietlijnen in de hoop dat er iemand op inaat waar ze dan toch geld verdienen.

Meestal betaal je gewoon de volle pot en heb je geen korting die bvb wel hebt bij een toestel icm een abo.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

boonpwnz schreef: Dit lijkt me goedkoper omdat je maandelijkse abbonementprijs niet veranderd en je enkel de afbetaling doet van de gsm

:| Wat is daar de gedachte achter?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Lang geleden, toen de spaarboekjes nog iets opbrachten, deed je inderdaad winst door in schijven te kunnen betalen (maar uiteraard enkel als het bedrag op het einde van de rit niet hoger was). Nu is het sop de kool niet waard.
Zoals eerder in de draad al vernoemd: als je op krediet koopt (zelfs tegen 0% JKP) bedot je jezelf: een extra korting of een 'gratis' extraatje kan je dan wel vergeten.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Elk krediet dat je hebt uitstaan telt mee mocht je tijdens de looptijd ervan een lening of iets dergelijks bij een bank willen afsluiten. Het totale bedrag dat je dan kan lenen zou plots lager kunnen zijn dan wat je wou, enz. (ok, bedrag hier is wss niet van die groot-orde, maar toch)

My 2 cents: neem geen kredieten als je ze niet nodig hebt, het is en blijft een slippery slope naar financiële problemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ok deze reacties zijn wat ik dus verwachtte.

Ja nee het lenen op zich was niet echt de vraag ik weet hoe dat in elkaar zit maar dit leek me een gevalletje te mooi om waar te zijn.
Ik heb kredieten in feite niet nodig maar het is lastig uit te leggen waarom ik er wel aan dacht.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

devilkin schreef:Elk krediet dat je hebt uitstaan telt mee mocht je tijdens de looptijd ervan een lening of iets dergelijks bij een bank willen afsluiten. Het totale bedrag dat je dan kan lenen zou plots lager kunnen zijn dan wat je wou, enz. (ok, bedrag hier is wss niet van die groot-orde, maar toch)

My 2 cents: neem geen kredieten als je ze niet nodig hebt, het is en blijft een slippery slope naar financiële problemen.

die kredieten staan nergens geregistreerd, zolang je netjes betaald kunnen ze dat niet zien !!!
Er is nog altijd geen positieve database die al de leningen registreren.
aleen de bank waarvan cetelem deel uit maakt (ik denk bnp) kan het hoogstwaarschijnlijk zien, maar ook nog nie zeker.
Ik zeg altijd als je niet veel schulden hebt en je ben zeker dat je aankan en zonder intresen waarom niet.
Natuurlijk als je tevreden bent van je provider en ze verkopen het toestel met fikse korting icm abo zou ik dat overwegen.
Ja het abogeld is soms duurder maar is ook een deel afbetaling en een deel extra data dat je betaald.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

OK, dan was ik fout. Binnen 1 bank weten ze het natuurlijk zeker wel.

Dacht dat de witte lijst ook al bestond ondertussen...
Laatst gewijzigd door devilkin op 06 apr 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

proximusboyke schreef: die kredieten staan nergens geregistreerd, zolang je netjes betaald kunnen ze dat niet zien !!!
Er is nog altijd geen positieve database die al de leningen registreren.
En wat is de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) dan wel?

Deze centrale lijst, beheerd door de Nationale Bank, registreert alle kredieten die door natuurlijke personen voor privé-doeleinden worden afgesloten alsook de eventuele wanbetalingen met betrekking tot deze kredieten.
Kredietgevers dienen haar verplicht te raadplegen voordat ze een krediet toekennen
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... ticulieren
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dat hangt ervan af hoe creatief ze zijn om hun krediet niet als consumentenkrediet te kwalificeren, want in dat geval is de klant immers wettelijk veel beter beschermd.

Kijk maar eens naar het gros van de "krediet"kaarten, je zal die nooit in je dossier van de CKP terugvinden, omdat de uitgevers ze kwalificeren als uitgesteld debet ipv krediet, ook al kan je daarmee 10k EUR spenderen als je die vandaag totaal niet hebt liggen om terug te betalen.

De CKP staat iig mijlenver van wat een echte kredietdatabase zou moeten zijn, zoals je bv in de VS wel hebt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

CCatalyst schreef:Kijk maar eens naar het gros van de "krediet"kaarten, je zal die nooit in je dossier van de CKP terugvinden, omdat de uitgevers ze kwalificeren als uitgesteld debet ipv krediet, ook al kan je daarmee 10k EUR spenderen als je die vandaag totaal niet hebt liggen om terug te betalen.

De CKP staat iig mijlenver van wat een echte kredietdatabase zou moeten zijn, zoals je bv in de VS wel hebt.
Omgekeerd is wel zo dat een bank wel die CKP databank raadpleegt als men een kredietkaart aanvraagt zelfs als het een "uitgestelde debetkaart" is en als die bank ziet dat de aanvrager teveel kredietopeningen bij andere banken heeft wees dan maar zeker dat die bank de aanvraag zal weigeren dus in dat geval beschouwt de bank die kredietkaart dan niet langer als een uitgestelde debetkaart.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Reken totale kost uit, is dat minder ok... Als je het geld hebt en de discipline om er rekening mee te houden, is het niet noodzakelijk een probleem. Enkel bij onvoorziene dingen tijdens looptijd eraan blijven denken dat dat geld eigenlijk al weg is maar looptijd zal niet extreem groot zijn.

Gekoppeld aan abo is bij mij echter een no-way maar gsm is zowiezo iets waar ik zelf zeer weinig aan uit geef.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”