Balco wifi deurbel met camera bij Aldi

Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vanaf 11 april voor 80 euro
https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html
Een beetje speurwerk leert mij dat het onderstaand toestel is
https://cocoonproducts.com.au/cocooncon ... -doorbell/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Op batterij en WiFi ? Neen, dank je wel.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ja, moest dit nu niet met (oplaadbare) batterijen zijn dan was dan zou ik ze waarschijnlijk wel geprobeert hebben...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is inderdaad een beetje dubbel... Waarschijnlijk zijn het 2 x 18650 batterijen, die gaan het waarschijnlijk wel even volhouden, maar krijg je er dan een lader bij want die hebben de meeste mensen niet in huis.

Ik heb er zelf geen probleem mee moest de app degelijk werken maar dat blijkt niet overal het geval te zijn, de batterij status moet je immers manueel nakijken.

Goh, twijfelgeval...
jefkeuh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2020, 20:56
Bedankt: 1 keer

ik heb deze bel gisteren gekocht,

idd 2x 18650 batterijen, ben er nu constant mee aan het proberen en filmen en zo, batterijen staan nog op 98%,
de app heeft een batterij indicator, je kan perfect zien op hoeveel procent deze staan, en onder de 10% krijg je een melding.

batterijen opladen kan in de bel zelf, deze heeft een micro usb aansluiting om op te laden. ga ik niet veel gebruiken, heb zelf 18650 batterijen en een goede lader, dus ik kan ze wisselen..

heb ze nu 1 en een halve dag, veel mee gepruld, tot hiertoe ben ik content :)

enkel 1 minpuntje voorlopig, de bel unit zelf maakt ook een 'dingdong' geluid als je op het knopje duwt, klinkt nogal stom in de straat vind ik..
staat niets van in de handleiding of je dit kan afzetten, heb er een mailtje voor gestuurd naar Balco
ajtaka2
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:40

Ik heb ze vandaag geïnstalleerd voor mijn hardhorige schoonvader.
De auditieve melding op de Cocoon Connect app is jammer genoeg niet wijzigbaar naar een ander, vooral luider, signaal.
Erger nog is dat de externe bel, voor binnenshuis en die op radiofrequentie werkt, het laat afweten.
Ik krijg ze gekoppeld, dan werkt het één keer en daarna weer niet meer.
De afstand bedraagt ongeveer 20 meter. Is dat te groot of ligt de oorzaak van het probleem ergens anders?
jefkeuh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2020, 20:56
Bedankt: 1 keer

externe bel werkt prima bij mij, is wel maar een meter of 5 van de hoofdunit verwijderd..
lippensfrederic
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2020, 11:14

Ik heb met deze deurbel ook aangekocht bij Aldi. Ik wil deze nu installeren maar zit met een probleem.
Blijkbaar heb ik 5GHZ wifi-verbinding en het mag maar 2,4GHZ zijn! Kan ik dit aanpassen want ik raak niet ingelogd met de deurbel door dit probleem
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lore
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2020, 23:45

jefkeuh schreef:ik heb deze bel gisteren gekocht,

idd 2x 18650 batterijen, ben er nu constant mee aan het proberen en filmen en zo, batterijen staan nog op 98%,
de app heeft een batterij indicator, je kan perfect zien op hoeveel procent deze staan, en onder de 10% krijg je een melding.

batterijen opladen kan in de bel zelf, deze heeft een micro usb aansluiting om op te laden. ga ik niet veel gebruiken, heb zelf 18650 batterijen en een goede lader, dus ik kan ze wisselen..

heb ze nu 1 en een halve dag, veel mee gepruld, tot hiertoe ben ik content :)

enkel 1 minpuntje voorlopig, de bel unit zelf maakt ook een 'dingdong' geluid als je op het knopje duwt, klinkt nogal stom in de straat vind ik..
staat niets van in de handleiding of je dit kan afzetten, heb er een mailtje voor gestuurd naar Balco
Beste, heeft u hier reeds meer info over ontvangen? Ik vind het ook niet terug hoe ik dit kan afzetten en heb nog geen respons op mijn e-mail gekregen
Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”