Je kan het vergelijken met programmeren, zonder dat je één letter van een programmeertaal moet kennen (al is het wel handig als je het kent, dan kan je dit combineren), ofwel "visueel programmeren" zoals zij het noemen. Het is het beste te vergelijken met die bordjes uit de vroegere lessen informatica, met een input, output en verwerkingseenheid.
Mijn eerste test was een klein weerstation dat een output gaf op een webpagina. De tweede test was hetzelfde, maar ik wou het dan ook aflezen op de LED-matrix van de Sense Hat. De derde test is gewoon een latency checker naar een aantal VM's (puur voor de fun).
Nu ben ik begonnen aan een vierde testje. Iets dat ik zou zetten op het werk...
Sinds een paar weken krijgen we bij een 112 oproep ook de locatie door per SMS. Dit komt toe op de GSM van de 2 zaakvoerders en op de GSM van de ziekenwagen zelf. Dus heb ik een nummer bij Twilio.com genomen (gewoon Belgisch nummer). Alle berichten die hier op toekomen zullen automatisch naar de RPI gestuurd worden, waarna de LED matrix een aantal keer gaan pinken (blauw/geel) en waarna het de boodschap zal weergeven.
Dit werkt inmiddels volledig, ben nu nog aan het zoeken hoe ik bepaalde delen (afzender, datum, uur, boodschap) kan opslaan in een txt file...
Zijn er hier nog mensen die al eens met Node Red hebben gespeeld?