Hoi,
Iemand aanraders/ervaringen met USB KVM's (maar eigenlijk zonder het video gedeelte) - om keyboard/mouse/headset te schakelen tussen 2 PC's.
Video moet niet gezien het gaat om meerdere schermen, en die allemaal meerdere inputs hebben - dat kan ik wel zonder die KVM schakelen.
Ik was een paar modellen tegengekomen van ATEN - US234 en US224, en een enkel model van Startech (maar met maar 1 USB poort).
Usb switch/kvm gezocht
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb een Aten US224, waar ik wel tevreden van ben.
Deze USB switch gebruik ik om mijn toetsenbord en muis te wisselen tussen Fedora en mijn Windows VM (met hardware pass-through). Hiervoor heb ik onderstaande udev rule geschreven zodat, wanneer ik de USB switch omgooi, ook mijn monitor automatisch van input wisselt. Wel zo handig als je vaak moet wisselen tussen beide. Jammer genoeg speelde mijn Dell monitor niet mooi mee omdat DDC/CI mee verdween als je de input wegschakelde. Heeft wat tijd gekost om een geschikte monitor te vinden (die je op de niet-actieve input kan aansturen), aangezien je op voorhand niet zal weten welke chips ze erin gedraaid hebben.
Deze USB switch gebruik ik om mijn toetsenbord en muis te wisselen tussen Fedora en mijn Windows VM (met hardware pass-through). Hiervoor heb ik onderstaande udev rule geschreven zodat, wanneer ik de USB switch omgooi, ook mijn monitor automatisch van input wisselt. Wel zo handig als je vaak moet wisselen tussen beide. Jammer genoeg speelde mijn Dell monitor niet mooi mee omdat DDC/CI mee verdween als je de input wegschakelde. Heeft wat tijd gekost om een geschikte monitor te vinden (die je op de niet-actieve input kan aansturen), aangezien je op voorhand niet zal weten welke chips ze erin gedraaid hebben.
Code: Selecteer alles
# Switch monitor input to HDMI (Fedora) on hub attach
# and to DisplayPort (Windows) on hub detach
# HUB IDs: SUBSYSTEMS=="usb", ENV{ID_VENDOR_ID}=="1a40", ENV{ID_MODEL_ID}=="0101", ENV{DEVTYPE}=="usb_device", ACTION=="remove" RUN+="/usr/bin/ddcutil -b 0 setvcp 60 0x0f"
SUBSYSTEMS=="usb", ENV{MODALIAS}=="usb:v1A40p0101d0111dc09dsc00dp01ic09isc00ip00in00", ENV{DEVTYPE}=="usb_interface", ACTION=="remove" RUN+="/usr/bin/ddcutil -b 3 setvcp 60 0x11"
SUBSYSTEMS=="usb", ENV{ID_VENDOR_ID}=="1a40", ENV{ID_MODEL_ID}=="0101", ENV{DEVTYPE}=="usb_device", ACTION=="add" RUN+="/usr/bin/ddcutil -b 3 setvcp 60 0x10"
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb jaren Input Director (software KVM) gebruikt om tussen mijn laptop & desktop te switchen. Ben daar eigenlijk pas mee gestopt toen een nieuwe laptop uiteindelijk krachtiger bleek dan de i7-920 desktop
https://www.inputdirector.com/
Concept: Twee schermen (1 per pc) & slechts één keyboard/muis en zodra je de muis van het ene scherm naar het andere beweegt switch je ook meteen tussen beide pc's. Inclusief copy/paste tussen de pc's en support voor meerdere schermen per pc.
https://www.inputdirector.com/
Concept: Twee schermen (1 per pc) & slechts één keyboard/muis en zodra je de muis van het ene scherm naar het andere beweegt switch je ook meteen tussen beide pc's. Inclusief copy/paste tussen de pc's en support voor meerdere schermen per pc.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ja, maar da's niet handig als 1 vd 2 niet aanstaat... en je geen rechten hebt om software te installeren. (lees: corporate laptop)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)