4G flybox orange Ip camera Ring

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
kevhu
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een Flybox van Orange.
Nu heb ik recent een beveiligingscamera gekocht van Ring. Nu kan ik via de Ring-app verscheidene netwerken terugvinden om mee te verbinden maar mijn eigen flybox netwerk natuurlijk niet ... wel spijtig want de camera heeft ook geen UTP-ingang.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, heb reeds op flybox.home enkele aanpassingen gedaan die Ring zelf voorstelde ( Wifi 2.4 op kanaal 6 zetten).
Zou ik eventueel een extra router aan de flybox kunnen koppelen en daarmee een nieuw netwerk beginnen voor de camera?
of een andere 4G-router kopen en daar het orange kaartje in stoppen?
Of zou ik hetzelfde probleem ook met een ander merk camera voor hebben zoals bijvoorbeeld een Google nest?

Alvast bedankt voor het meedenken.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

kevhu schreef:Ik heb een Flybox van Orange.
Nu heb ik recent een beveiligingscamera gekocht van Ring. Nu kan ik via de Ring-app verscheidene netwerken terugvinden om mee te verbinden maar mijn eigen flybox netwerk natuurlijk niet ... wel spijtig want de camera heeft ook geen UTP-ingang.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, heb reeds op flybox.home enkele aanpassingen gedaan die Ring zelf voorstelde ( Wifi 2.4 op kanaal 6 zetten).
Zou ik eventueel een extra router aan de flybox kunnen koppelen en daarmee een nieuw netwerk beginnen voor de camera?
of een andere 4G-router kopen en daar het orange kaartje in stoppen?
Of zou ik hetzelfde probleem ook met een ander merk camera voor hebben zoals bijvoorbeeld een Google nest?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Een router achter de flybox is geen probleem , zal waarschijnlijk via wifi de camera verbinden.
En in de flybox filteren op mac de oplossing ?
glenner05
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Heb je de ring al eens dichterbij de fly box gehouden om te zoeken naar netwerken? Ik weet dat de ring een heel sterk wifi signaal nodig heeft om te kunnen werken, heb er thuis ook 1 hangen. Heb er zelfs een tweede access point moeten bijzetten op enkele m afstand omdat mijn wifi wel gedetecteerd werd maar het beeld en geluid haperde of zelfs zwart bleef...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”