NFC, Belfius, Banconctact = onstabiel?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
it4life
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een Galaxy A50 met NFC die gekoppeld is met mijn Belfius bankrekening. Daarop heb ik NFC ingesteld.

Het probleem is nu, dat het bijna nooit deftig werkt.

Als ik op zo'n grijze betaalterminaal wil betalen geeft hij 9 op de 10 keer een foutmelding. Bij zo'n zwarte betaalterminaal zoals in de Carrefour werkt het tot nu toe altijd.

Zijn er manieren om het toch probleemloos te laten verlopen? Doe ik iets verkeerd? Ik hou de bovenkant van mijn gsm er een paar seconden op zodat NFC tenminste connectie kan maken.

Op dn duur haal ik gewoon mijn bankkaart met NFC uit, dat werkt tenminste stabiel. Want dat NFC gedoe op een gsm geeft mij stress aan de kassa. Zeker als het niet werkt. Men kijkt dan alsof ik geen saldo heb staan...

Het probleem doet zich voor met de Belfius app, en ook met de Bancontact/Payconic app. Ook met mijn oudere gsms: Galaxy A40 en Huawei Honor 8X.

Wat zijn jullie ervaringen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Van alle contactloze terminals zijn Worldline's YOMANI's echt wel de slechtste qua goeie registratie.
Tip: wacht tot de terminal aangeeft NFC-payments te accepteren (op het scherm).
Houd je kaart of toestel tegen de rechterkant en merk op dat de 4 lampjes één voor één aan gaan. Als ze alle 4 aan zijn trek je je kaart/toestel pas terug weg.

De andere terminals zoals die van Ingenico lijken veel vergevingsgezinder te zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier ook Belfius. Ik heb het uiteindelijk opgegeven. Het werkte meer niet dan wel, en meestal wist ik niet of het aan mij lag of aan het systeem. Er zijn een paar maand geweest dat het wel werkte, maar that's it. Ook laat de Belfius app toe van ook Visa en MC toe te voegen, maar daar heb ik het zelfs nooit mee werkend gekregen.
Probleem is ook dat je zoiets niet deftig kan testen. Dus bij elke echte betaling aan de kassa was het een test en dan hopen dat het werkte, en als het niet werkt voel je je gewoon belachelijk dat je daar staat met je GSM en het dan niet werkt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Die Yomani's zijn idd echt een pest. Ik loop vaak tegen problemen bij de panos en quick als ik contactloos wil betalen. Vaak staat er contactloze betaling niet mogelijk :roll:

Bij carrefour nog geen enkele keer gehad.
it4life
Starter
Starter

Inderdaad met grijze terminals bedoel ik dus de Yomani's. Het heeft een tijdje gewerkt in de Delhaize maar sinds kort allerlei foutmeldingen. Ik heb er wel nog nooit op gelet als t toestel melding gaf om NFC te accepteren, en al zeker niet op de 4 lampjes. Bedankt, ik test dit asap!

Afbeelding

Met de Ingenico heb ik alleen maar slechte ervaringen. Mijn dokter heeft zo'n terminal en vanaf ik men toestel erop leg krijg ik direct een foutmelding.

Afbeelding

Met dit model zoals in de Carrefour, ook van Ingenico heb ik dan dan weer geen problemen...

Afbeelding

Ik hoop van harte dat de technologie in de toekomst beter werkt. Het staat nu wellicht nog in de kinderschoenen. Alhoewel het al sinds 2017 beschikbaar is...

Toevallig was ik deze avond in de Colruyt, daar wou ik draadloos betalen met de kaart.. En ja hoor. Terug foutmelding! :bang:

Op Amazon en dergelijk heb ik gezien dat je NFC tags kan kopen voor enkele euro's.. Kan ik deze linken met mijn huidige bankkaart? Ik zou dan die tag in men gsm hoesje kunnen steken bijvoorbeeld?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”