Localphone in overweging genomen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Hallo,

Een van de voip-providers is https://www.localphone.com

Ik heb in overweging genomen om naar daar over te stappen. Inschrijven ging vlotjes. Website komt wat ouderwets over maar het werkt prima. VOIP-telefoon instellen met de logingegevens was geen probleem.

Wat localphone een 'misschien' maakte is de structurele kost voor een Belgische telefoonnummer.
https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers

3,75 euro setup en 0,90 euro per maand. Mogelijk een tikje meer, is met 20% en mogelijk gaan ze 21% aanrekenen in praktijk.

Ik informeerde of mijn nummer overdraagbaar was en wat dat zou kosten. Dat zou 22 euro zijn. Een gewoon 02-nummer dat nu bij WeePee zit. Onduidelijk of die 22 euro met of zonder btw is. Heb eerder het vermoeden dat het zonder btw is.

Andere kosten gaven ze steeds door zonder btw. Belkrediet blijft onbeperkt geldig voor zover je minstens om de 12 maanden online komt. Al vertelde de medewerker wel dat dit enkel in theorie is en uw account in praktijk veel langer actief kan blijven.

Bij het bellen moet je steeds het volledige nummer in internationaal formaat ingeven. Ook staat in uw profiel dat je in België bent.

Wat wel zeer eenvoudig is, eigenlijk te eenvoudig, is het instellen van de Caller ID. Dat is gewoon het nummer ingeven dat je wil , ook een gsm-nummer, en dan gaat de computer direct bellen naar dat nummer. En als je dan opneemt zit dat nummer in uw profiel en kun je met dat nummer als schijnbare beller uitbellen.

Dus als je een minuutje alleen bent bij een telefoon kun je zo dat nummer koppelen zonder dat de eigenaar dat weet.

In ieder geval; ik mag dan weinig bellen maar met een setupkost van 22 euro + 21% btw + 3,75 euro (ja, dat komt er bovenop) is dat een 30 euro setupkosten.

Dan is 1,2 euro structureel bij OVH met gratis bellen naar vaste lijnen , ook al bel je heel weinig , volgens mij toch nog de betere keuze. Pas na een 8 jaar komt Localphone dan goedkoper uit bij behouden prijzen en niet bellen naar vaste lijnen.

Localphone heeft wel interessante diensten voor wie die kan gebruiken. Vooral voor mensen die internationaal reizen en naar het thuisland willen bellen voordelig. Of gratis via een hoteltelefoon ofzo (callback functie). En misschien ook voor wie een nieuw vast telefoonnummer wenst en niet speciaal van plan is om te bellen naar vaste lijnen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”