DeStandaard regio Antwerpen - LOKET BLIJFT ONDERTUSSEN BESCHIKBAAR - Omgevingsvergunning Oosterweel uploaden duurt ‘drie weken’ - https://www.standaard.be/cnt/dmf20200224_04863570
Drie volle weken. Zo lang zal het duren om de kolossale omgevingsvergunning voor de Antwerpse Oosterweelverbinding digitaal in te dienen bij de Vlaamse overheid. Dat zei Luc Hellemans, algemeen directeur van bouwheer Lantis, in het Vlaams Parlement.
‘Om de volledige vergunning voor de werken op rechteroever op het digitale Omgevingsloket van de Vlaamse overheid in te dienen, hebben we drie weken of 504 uren uploadtijd nodig.’
Of anders gesteld: de Lantis-werknemer die zich met zijn identiteitskaart op de website van de Vlaamse overheid aanmeldt om vervolgens de reusachtige vergunning in te dienen, ‘zal pas drie weken later zijn identiteitskaart weer uit de kaartlezer kunnen nemen, omdat pas dan de vergunning voor de Oosterweelverbinding volledig is opgeladen’.
Het is niet duidelijk of de Lantis medewerker de upload met een 56K modem doet, of het omgevingsloket met een 56K modem werkt.e bewuste omgevingsvergunning telt 2.200 documenten, waarbij één document goed is voor 2.500 pagina’s en telkens nog eens 33 bijlages. De Oosterweelverbinding – het rondtrekken en herinrichten van de Antwerpse Ring via onder meer verschillende tunnels – is het grootste infrastructuurproject ooit in Vlaanderen. Het departement Omgeving van de Vlaamse overheid beklemtoonde gisteren dat het Omgevingsloket gedurende deze periode ook beschikbaar blijft voor andere aannemers en architecten, die via dezelfde weg hun bouwaanvragen naar de overheid doorsturen. (wer)
Als ik dat thuis op mijn EDPnet lijn zou doen, zou ik 9TB uploaden.
Aan de KUL hadden we 100/100 synchroon op de campuspc's, wat 22TB zou betekenen.
Wie is hier aan het zeveren eigenlijk?
- heeft Lantis echt een prul lijn om de file te versturen?
- heeft de Vlaamse overheid een prul lijn om de file te ontvangen?
- is de file honderd duzend terabyte groot?