5.25 floppies uitlezen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb hier nog een paar 5.25 inch floppies die ik graag zou uitlezen, uit nostalgie. Een USB converter bestaat blijkbaar enkel voor 3.5 inch stations. Er zijn in de USA een paar bedrijven die het doen, aan een stevig tarief. Een pc met 5.25 floppy die nog werkt vinden, is niet zo simpel en wellicht ook budgettair wat overkill om enkel een paar floppies uit te lezen. Wie heeft een oplossing?
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
In principe zou je wel ergens een floppy drive moeten kunnen op de kop tikken in die inbouwen in een recent systeem - er vanuit gaande dat die nog de nodige headers op het moederbord heeft voor floppy drives aan te sturen.
Indien niet kan je dit aankopen om de drive aan te sturen over USB: http://www.deviceside.com/fc5025.html
Indien niet kan je dit aankopen om de drive aan te sturen over USB: http://www.deviceside.com/fc5025.html
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vanwaar ben je? Ik heb nog een werkende pc met een 5.25" floppy. Die kan gebruikt worden om naar 3,5" te kopiëren om zo de inhoud via een externe drive op een moderner medium te plaatsen.wimpie3 schreef:Ik heb hier nog een paar 5.25 inch floppies die ik graag zou uitlezen, uit nostalgie. Een USB converter bestaat blijkbaar enkel voor 3.5 inch stations. Er zijn in de USA een paar bedrijven die het doen, aan een stevig tarief. Een pc met 5.25 floppy die nog werkt vinden, is niet zo simpel en wellicht ook budgettair wat overkill om enkel een paar floppies uit te lezen. Wie heeft een oplossing?
Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
-
- Starter
@freefoo: ik heb hier ook een drietal 5.25 inch floppies die ik heel graag zou uitlezen. Kunnen wij een afspraak maken indien uw PC met de floppy drive nog altijd werkt?