5.25 floppies uitlezen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb hier nog een paar 5.25 inch floppies die ik graag zou uitlezen, uit nostalgie. Een USB converter bestaat blijkbaar enkel voor 3.5 inch stations. Er zijn in de USA een paar bedrijven die het doen, aan een stevig tarief. Een pc met 5.25 floppy die nog werkt vinden, is niet zo simpel en wellicht ook budgettair wat overkill om enkel een paar floppies uit te lezen. Wie heeft een oplossing?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je hebt enkel de floppies, geen floppy lezer die het kan uitlezen, of heb je wel een 5.25 station en zoek je een pc om het ff in te kunnen bouwen?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Zouden die nog wel leesbaar zijn!?
Gelukkig & gezond 2022!
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb enkel de floppies. En neen, geen idee of die na 30 jaar nog leesbaar zijn! Vandaar ook dat het wat stom is om daarvoor een gans systeem te bouwen...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

In principe zou je wel ergens een floppy drive moeten kunnen op de kop tikken in die inbouwen in een recent systeem - er vanuit gaande dat die nog de nodige headers op het moederbord heeft voor floppy drives aan te sturen.

Indien niet kan je dit aankopen om de drive aan te sturen over USB: http://www.deviceside.com/fc5025.html
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

leuk...heb hier nog een Commodore PC30 staan met 3,5inch en 5.25inch en een utp netwerkkaart... al jaaaren niet meer opgestart
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Maar... wie weet komen binnenkort de verkiezingscomputers weer boven... je kan het daar eens proberen? :banana:
freefoo
Starter
Starter

wimpie3 schreef:Ik heb hier nog een paar 5.25 inch floppies die ik graag zou uitlezen, uit nostalgie. Een USB converter bestaat blijkbaar enkel voor 3.5 inch stations. Er zijn in de USA een paar bedrijven die het doen, aan een stevig tarief. Een pc met 5.25 floppy die nog werkt vinden, is niet zo simpel en wellicht ook budgettair wat overkill om enkel een paar floppies uit te lezen. Wie heeft een oplossing?
Vanwaar ben je? Ik heb nog een werkende pc met een 5.25" floppy. Die kan gebruikt worden om naar 3,5" te kopiëren om zo de inhoud via een externe drive op een moderner medium te plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
ariedederde
Starter
Starter

@freefoo: ik heb hier ook een drietal 5.25 inch floppies die ik heel graag zou uitlezen. Kunnen wij een afspraak maken indien uw PC met de floppy drive nog altijd werkt?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”