Meer download Volume, het komt eraan. Maar wanneer?!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

Mijn download limiet is bereikt. Eindelijk heb ik dan de twijfelachtige eer om een Grootverbruiker te zijn. Ik kreeg enkele dagen geleden 's avonds een mail: "Op basis van je verbruik in piekuren deze maand, word je bijna opgemerkt als intensieve gebruiker. Zodra dat zo is, informeren we je opnieuw". Daarin stond ook het volgende:

Bel ons
We kunnen je momenteel geen online aanbod voorstellen. Bel ons gratis op 0800 66 331 tussen 9u en 17u en we bekijken samen de beste oplossing voor jou.


Dat heb ik net gedaan. Maar ik verwachte daar niet te veel van want ik heb als particulier al het grootste pakket. Of is er nog een optie die ik niet ken? Dan bleek ijdele hoop. De vriendelijke dame van Telenet had geen andere opties. Wel wist ze me precies te vertellen hoe het internet gebruikt was qua onderverdeling: surfen, downloaden, streamen, gamen etc. En ja, ook dat er van Usenet gebruik was gemaakt. :oops:

Er werd me meermaals verteld dat het steeds vaker voorkwam dat gezinnen niet meer uitkwamen met het volume. Die feedback had de klantenservice al vaak aan hun management kenbaar gemaakt. Ze verwachten dan ook een oplossing met een groter volume. In mijn geval hebben we per gezinslid niet meer dan 6,25 GB per dag te verteren. Niet veel als je het mij vraagt, gezien alle op internet gebaseerde apparaten die we in huis hebben. Ik hoop dat ze inderdaad snel het basisvolume verhogen. Een paar maanden moest ik nog wel geduld hebben, aldus de Telenet medewerkster die het allemaal heel erg voor me vond.

---
Mijn abo:
Whoppa, Internet Fiber 200
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 mar 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Neemt usenet dan een groot deel van je 750GB piek-volume in? Ik zou voorstellen om de usenet downloads in de daluren tussen 00u en 12u te laten doorgaan (met scheduling werken in bv. NZBGet of Sabnzbd, geïnstalleerd op een NAS of iets anders dan je 's nachts dan aanlaat), dan tellen die gigabytes niet mee en heb je wat meer speelruimte voor streamen en dergelijke tijdens de piekuren?
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

Er is op een zekere dag een flinke download geweest in de piekuren. Dat is onbewust of per ongeluk gebeurd. Ik kan het niet meer achterhalen. Mogelijk door een mede gezinslid. Maar normaliter heb ik backups 's nachts lopen. Als er iets via Usenet gedownload moet worden, doe ik dat al jaren lang in de ochtend voor 12.00 uur of inderdaad met SabNZBd in de nachtelijke uren. Ons internet gebruik in de piekuren wordt zo beperkt mogelijk. Uitzondering is het gebruik van streaming zoals Amazon, Disney+ en Netflix. Dat is wel altijd 's avonds en met meerdere gezinsleden tegelijk. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Mijn hoop blijft dat Telenet het basisvolume uitbreid. Zal toch niet de enige zijn die hiermee te maken heeft?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Yep, daarmee dat ik naar een business abo ben omgeschakeld.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

mrxirrom schreef:Zal toch niet de enige zijn die hiermee te maken heeft?
Als je iets meer research zou gedaan hebben zou je gezien hebben dat dat bijna een "badge of honour" is voor veel mensen.
Deze situatie is letterlijk al zowat 10 jaar denk ik het geval bij TN. Wil je "geruster" overdag kunnen downloaden? Neem dan inderdaad een business abbo zoals svermassen hier en zovele anderen. Het kost nieteens zoveel meer dan een consumer abbo, al heb je dan wel bepaalde opties natuurlijk niet meer zoals easy switch. Al heb je daar niet zoveel aan bij kabel tenzij je naar Orange zou overschakelen.
Maar daar is het ook een pot nat qua download... Daar kan je TN alweer voor danken :p.

Dusjah, je opties zijn overschakelen naar een business abbo of naar een DSL provider gaan. Of ermee leren leven, want dit maakt al zo lang deel uit van hun netwerkbeheer, dat ze gewoon "daluren" weldegelijk ongelimiteerd gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

Zoals ik al aangaf had ik eerder vandaag een gesprek met Telenet. De helpdesk gaf daarbij aan niets voor mij te kunnen betekenen tenzij ik een BTW nummer had. Als dat het geval zou zijn, zou ik kunnen overschakelen naar een Business account. Zonder BTW nummer kan dit niet en is geduld de enige optie. :roll:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je hebt helemaal geen BTW nummer nodig voor over te schakelen naar een business abbo. Er zijn meer dan voldoende mensen welke het hebben zonder ooit een eigen business te hebben of een BTW nummer te hebben.

Sure, officieel gezien misschien, maar het is gewoon perfect mogelijk als gewone consument om die abbo's aan te vragen.
Net alsdat je bij DSL providers een "Pro" abbo kan nemen zonder BTW nummer.

Again, iets meer research en niet altijd gewoon de helpdesk op hun mooie woorden geloven :p.

Het enige dat je verliest zoals ik al zei is dat je bepaalde beschermingen welke je geniet als consument verliest waaronder easyswitch.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Deze informatie is absoluut fout : ik heb lange tijd een professioneel abonnement gehad bij Telenet zonder BTW nummer.
Wat wel is, is dat je alle prijzen die je in die rubriek ziet exclusief btw zijn. Je moet er dus steeds 21% bij tellen.

Of gewoon kijken naar een VDSL provider...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

TimoLimo schreef:Neemt usenet dan een groot deel van je 750GB piek-volume in? Ik zou voorstellen om de usenet downloads in de daluren tussen 00u en 12u te laten doorgaan (met scheduling werken in bv. NZBGet of Sabnzbd, geïnstalleerd op een NAS of iets anders dan je 's nachts dan aanlaat), dan tellen die gigabytes niet mee en heb je wat meer speelruimte voor streamen en dergelijke tijdens de piekuren?
Die tellen nog steeds voor de helft mee...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Fout!
50% is alleen bij een vast volume.
Bij een whoppa telt het niet mee tijdens daluren.

http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... rkt-surfen
Charle
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 okt 2019, 08:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

mrxirrom schreef:Wel wist ze me precies te vertellen hoe het internet gebruikt was qua onderverdeling: surfen, downloaden, streamen, gamen etc. En ja, ook dat er van Usenet gebruik was gemaakt. :oops:
Bestaat er een opt-out voor deze privacy schending?
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ze kijken enkel naar het protocol om Traffic shaping te kunnen doen op hun wijk kasten (p2p, ftp, web, streaming, nieuwsgroepen,
Andere) . Alles wat versleutelt is "zien" ze niet en valt voor hun onder "web" of "andere".

Dit is dan per dag en per type gegroepeerd. Er is geen onderscheid zichtbaar voor de medewerkers tussen up of downstream. Ze kunnen dit gebruiken om uitzonderlijk verkeer van een bepaald type op een bepaalde dag van je telemeter te verwijderen.

http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... werkbeheer

http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... werkbeheer

Het merendeel van de medewerkers zal dit 'overzicht' zelfs niet kunnen terugvinden in de systemen, want dit maakt geen deel uit van hun standaard scriptje. Je kan altijd klacht neerleggen, maar ze beweren dat ze dit moeten doen om de integriteit van hun netwerk te kunnen vrijwaren.

Mogelijk maken ze als je het zou winnen het rapportje niet meer zichtbaar voor de medewerkers, maar het loggen zullen ze blijven doen waarschijnlijk.

Je kan in extremis altijd opzeggen om een statement te maken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik denk ivm die businesse dat mensen verwaren met volgende :

als je internet en of tv en of vaste telefoon neemt kan je inderdaad als particulier een business abo afsluiten bij telenet.
Op het ogenblik dat je mobiel wilt toevoegen is het NJET. Aan den lijve ondervonden (met veel omwegen en hulp hogerhand toch kunnen krijgen)

Maar ik denk ook niet dat ze de komende tijd die limieten omhoog zullen doen. In hun ogen is het onbeperkt.
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 21 feb 2020, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Telenet zal de limieten wel omhoog moeten trekken of ze ondergraven al direct die nieuwe, door hen mee opgezette Vlaamse streamingdienst.

Of gaan ze dat verkeer niet meerekenen?
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zou ik straf vinden. Het verkeer van Yelo telt ook gewoon mee op de vaste verbinding. Op 4G is het in sommige gevallen weer een ander verhaal...
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Usenet lijkt me prima iets wat je in de daluren kan doen, dan telt het verbruik niet mee.

6GB per dag voor een gebruiker lijkt me geen probleem. Je hebt 750 GB (ik dacht dat ze dat verhoogd hadden met de snelheidsverhoging maar schijnbaar niet?), dat is ongeveer 25GB per dag en dat telt alleen tussen 12 en 24 uur).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

680x0 schreef:Telenet zal de limieten wel omhoog moeten trekken of ze ondergraven al direct die nieuwe, door hen mee opgezette Vlaamse streamingdienst.

Of gaan ze dat verkeer niet meerekenen?

euhm en waarom je krijgt 750gb per 30/31 dagen aan volle snelheid en dan aan 10 Mbps. ze zeggen nergens onbeperkt aan volle snelheid.
Als je mobiel kijkt krijg je 0.512 en de meesten zeggen ja da is voldoende om naar netflix te lijken, jah dan zal 10 zeker ruim voldoende zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

marzman schreef:dat is ongeveer 25GB per dag en dat telt alleen tussen 12 en 24 uur
Als je het internet als iemand die niet veel dingen doet op het internet ziet dan is 750GB inderdaad "voldoende".
Echter, als je kinderen hebt of mensen die op internet "leven", hopen streams tegelijk, 4K materiaal op YT e.d. bekijken gaat die 750GB er door in no time.

Ik zit bij edpnet en doe op m'n eentje er makkelijk ettelijke TB's per maand door, met dank aan alles in de hoogste kwaliteit online te bekijken want het is mogelijk.
Mensen die geen TV kijken maar alles op 4K in netflix, terwijl de kids gamen en een 4K YT stream of twitch of andere zaken en je komt zo aan je 25GB per dag.

Maargoed, zoals vermeld, als je "zeker" wil zijn en een vaste 3TB of meer limiet wil kan je gerust naar een bizz abbo overschakelen. Daar heb je ook gewoon "truely" unlimited abbo's ook. (Of naar DSL overstappen, indien je lijn van voldoende kwaliteit is)
Laatst gewijzigd door GuntherDW op 21 feb 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

krisken schreef:Deze informatie is absoluut fout : ik heb lange tijd een professioneel abonnement gehad bij Telenet zonder BTW nummer.
Je spreekt dus over het verleden... volgens mij is het vandaag de dag niet meer mogelijk (of toch heel wat moeilijker).
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Modbreak:
verwijderd
En als je een random BTW nummer van iemand opzoekt op internet en dit gebruikt bij de bestelling. Dan kan je het vermoedelijk bestellen. (met als extra voordeel dat je dan geen btw betaald)
desnoods fake je een pdf kopie van het staadsblad met dat gevonden BTW nr en jou gegevens en stuur je dat mee in je bestelling indien mogelijk.

Ik heb wel een vermoeden dat dit niet helemaal legaal is, en je hier mogelijks een boete voor kan krijgen als de Belastingdienst dit te weten komt.

Net even getest, en je moet een ondernemings nummer opgeven anders kan je niet verder.
Dan raad ik je aan dit te nemen op naam van een familie lid met een ondernemings nummer (jou adres als installatie adres, en zijn of haar adress als facturatie adres, en kiezen voor facturen via mail)
als je toch een btw nr van internet gebruikt weet dan dat je een risico neemt.

ik weet dat het vroeger zonder btw nr kon, maar nu dus blijkbaar niet meer, (toch niet online, misschien nog wel via een shop)
Greetz cyberbug

Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ik heb nog een biz abbo als particulier, ze gaan dit niet zomaar afpakken natuurlijk want dan zijn ze hier een klant kwijt

nieuwe aanvragen zullen wel moeilijker zijn maar heb geen recente ervaring daarmee...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

GuntherDW schreef: Maargoed, zoals vermeld, als je "zeker" wil zijn en een vaste 3TB of meer limiet wil kan je gerust naar een bizz abbo overschakelen. Daar heb je ook gewoon "truely" unlimited abbo's ook. (Of naar DSL overstappen, indien je lijn van voldoende kwaliteit is)
Abbo's voor thuisgebruik moeten gewoon aangepast worden aan de moderne thuissituatie. En men moet rekening houden met de video on demand eisen, ook als dit van een concurrent komt. Je kan de mensen niet dwingen het tussen de business pakketten te gaan zoeken. de limiet van 750 Gbyte overdag is gewoon onvoldoende voor een gezin met tieners die graag wat netflix-en youtuben op elk hun eigen scherm. Met de ganse familie naar 1 programma tegelijk kijken bestaat niet meer.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

De grote meerderheid gaat je nog altijd raar aankijken als je zegt dat je meer dan 750GB/maand verbruikt, wat niet geholpen wordt door de woordvoerders van de providers zelf die nog altijd roepen dat "750GB" een enorme, if not gigantische hoeveelheid data is dat niemand op z'n eentje kan verbruiken.

Ik ben akkoord dat na ~10j die 750GB ook wel eens mag opgetrokken worden, maar diezelfde discussies hadden we voor die "FUP" er was ook al eigenlijk.
De "de limiet moet omhoog" discusie hebben we al van zolang de limiet er is eigenlijk :P.

In principe zou je niet het zwaarste pakket moeten nemen om maar net rond te kunnen komen als je kinderen hebt welke zelf op netflix e.d. zitten, maargoed, dat is dan weer mijn mening.
BartR
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2006, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb geprobeerd om klik met 60GB data te bestellen online en in een shop zonder btw/ondernemingsnummer: niet gelukt. :-(

De huidige vdsl verbinding is stabiel echter met 7 personen die 's avonds zitten te streamen (netflix, youtube, disney+, spotify, on-line games) zit de verbinding regelmatig vol.

Als ik vdsl+telenet tv+5x orange gsm abbo optel is de prijs verglijkbaar, echter 750GB is in onze situatie niet voldoende.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Natuurlijk lukt dit niet. Heb dit al gezegd verschil tussen gewoon klik en klik met data. Vanaf dat er een mobiel abo aan te pas komt heb je een BTW nr nodig. Tenzij je iemand kent die het wilt/kan regelen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

GuntherDW schreef:De grote meerderheid gaat je nog altijd raar aankijken als je zegt dat je meer dan 750GB/maand verbruikt, ................

De "de limiet moet omhoog" discussie hebben we al van zolang de limiet er is eigenlijk :P.
in je eentje is 750 Gbyte veel, met een gezin waar de tieners alle mogelijke middelen van het internet gebruiken/uitproberen is het niet voldoende. Zeker als er een vakantieweek in de maand valt loopt het verbruik snel op, Als het dan ook nog eens aan 300 Mbit, of aan 1 Gbit (voor de happy few) gaat ben je er snel aan. Tieners trekken zich trouwens ook niets aan van de daluren. Waarom zouden ze. :roll:

Zolang de hoeveelheid data toeneemt zal men ooit aan de grens komen en er een discussie over starten.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

proximusboyke schreef:
680x0 schreef:Telenet zal de limieten wel omhoog moeten trekken of ze ondergraven al direct die nieuwe, door hen mee opgezette Vlaamse streamingdienst.

Of gaan ze dat verkeer niet meerekenen?

euhm en waarom je krijgt 750gb per 30/31 dagen aan volle snelheid en dan aan 10 Mbps. ze zeggen nergens onbeperkt aan volle snelheid.
Als je mobiel kijkt krijg je 0.512 en de meesten zeggen ja da is voldoende om naar netflix te lijken, jah dan zal 10 zeker ruim voldoende zijn.
Ik ben zelf geen gamer maar als ik lees en hoor dat een PS of Xbox game update makkelijk 60 of 80 GB groot is soms, dan moet je verder niet teveel gekke dingen doen als je vaak van game wisselt zoals bepaalde mensen die ik ken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die moet je dan in de daluren binnenhalen é, die tellen niet mee in uw 750gb.
Ik vind ook dat ze omhoog mogen, maar zie het niet vlug gebeuren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

mrxirrom schreef:Een paar maanden moest ik nog wel geduld hebben, aldus de Telenet medewerkster die het allemaal heel erg voor me vond.
Je gelooft toch niet dat een juffrouw op de helpdesk van TN op de hoogte is van toekomstige producten laat staan maanden op voorhand :roll:
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

DarkV schreef:
mrxirrom schreef:Een paar maanden moest ik nog wel geduld hebben, aldus de Telenet medewerkster die het allemaal heel erg voor me vond.
Je gelooft toch niet dat een juffrouw op de helpdesk van TN op de hoogte is van toekomstige producten laat staan maanden op voorhand :roll:
Nee, zeker niet. De dame gaf aan dat er veel meldingen kwamen over het vermeende grootgebruik door gezinnen met tieners die niet meer toekomen met 750 Gb. Ergens nam ze aan dat het management de vele meldingen niet naast zich neer zouden leggen en het aanbod daarop zouden gaan aanpassen. Speculaties dus. En er is geen concrete toezegging gedaan.

De piekuren zijn trouwens ook niet van deze tijd: van 12.00 tot 00.00 lijkt me niet logisch. En geen onderscheid in het weekend? Piekuren zijn voor mijn gevoel op werkdagen ergens tussen 8:00 en 21.00 uur. Hoe zien jullie dat?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

mrxirrom schreef:De dame gaf aan dat er veel meldingen kwamen over het vermeende grootgebruik door gezinnen met tieners die niet meer toekomen met 750 Gb. Ergens nam ze aan dat het management de vele meldingen niet naast zich neer zouden leggen en het aanbod daarop zouden gaan aanpassen.
Die meldingen komen er al meer dan tien jaar... en het management heeft er nooit gevolg aan gegeven.

Er waren trouwens tijden dat het forum hier dagelijks vol stond met klachten over volume waar je dat nu nog amper ziet.
Gebruikersavatar
mrxirrom
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2016, 12:29

10 jaar geleden? In die tijd hadden we ook te weinig aan die 750 Gb. Meen zelfs te herinneren dat het toen 500 Gb was. Maar het was sowieso altijd te weinig. Iets met Usenet en films enzo :oops:

En sinds jaar en dag hebben we streaming. Usenet werd minder. Maar de streamingdiensten worden ook steeds verder uitgebreid met meer aanbod en natuurlijk hogere kwaliteit. Zal een soort golfbeweging zijn die nu weer aan het toenemen is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Maar ik begrijp jullie niet !
Als ik op een steenweg 5 benzinepomen zie diesel aan 1.354 en tsta een 1 aan 1.785 dan moet ik er toch ook nie maanden over janken.
Dan ga je gewoon naar de plaats waar het U bevalt.
Niemand verplicht de mensen toch om telenet te nemen ? Of heb ik dat verkeerd ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Voor een aantal gebruikers is er op dit moment geen alternatief omdat ze op koper geen fatsoenlijke snelheid halen en fiber (nog?) niet beschikbaar is.
Computer(k)nul
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

680x0 schreef:Ik ben zelf geen gamer maar als ik lees en hoor dat een PS of Xbox game update makkelijk 60 of 80 GB groot is soms, dan moet je verder niet teveel gekke dingen doen als je vaak van game wisselt zoals bepaalde mensen die ik ken.
De games zijn idd vaak zo groot waarom ze dan ook op blu-ray komen (download maar eens RDR2 voor pc via de rockstar launcher, ben je wel even bezig), maar volgens mij zijn er geen updates die zo groot zijn, meestal een paar gigabyte, maar zeker niet tientallen gigs:

https://gamerant.com/playstation-ps4-ga ... st-ranked/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Daar kan ik inkomen. Maar dat is toch het probleem niet van telenet/ orange.
Het is niet omdat peugot een electrische wagen zou op de markt brengen van 12000 euro dat tesla of mercedes ook verplicht zijn dat te doen.

Het zjn de mensen hun schuld zei kiezen een regering. Als die regering zegt proximus niks van zoals in frankrijk fiber aan de muur en in de lucht maar alles onder de grond, jah dan weet ge dat ge nog ver zijt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Zelf geen last meer van die limiet. Zat er ook zelden boven maar vorig jaar gegaan voor limiet loos internet. Is wel wat trager maar ook nog eens goedkoper.

Die echte hoge snelheid heb je maar nodig bij echt grote downloads en mijn upload is nu ook al hoger dan vroeger. De snelheid die ik nu heb volstaat voor streaming en dagelijks gebruik. Zelfs bij Stadia heb ik nog ruimte over. Ook mijn streaming van mijn Shadow PC werkt zonder problemen. Mag daar wel niet het maximale aan capaciteit van vragen want dan knalt mijn verbinding er soms uit en kan de router het niet aan.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

ub4b schreef:
680x0 schreef:Ik ben zelf geen gamer maar als ik lees en hoor dat een PS of Xbox game update makkelijk 60 of 80 GB groot is soms, dan moet je verder niet teveel gekke dingen doen als je vaak van game wisselt zoals bepaalde mensen die ik ken.
De games zijn idd vaak zo groot waarom ze dan ook op blu-ray komen (download maar eens RDR2 voor pc via de rockstar launcher, ben je wel even bezig), maar volgens mij zijn er geen updates die zo groot zijn, meestal een paar gigabyte, maar zeker niet tientallen gigs:

https://gamerant.com/playstation-ps4-ga ... st-ranked/
Toch...

https://www.eurogamer.net/articles/2018 ... 48gb-on-pc

En voor de PS4 heb je games van 110GB+ met updates van tegen de 60GB. Ik ken de namen niet van buiten, ben geen gamer, maar als ik die cijfers hoor van gamers... En die vinden dat allemaal 'normaal'.
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Sinna schreef:Voor een aantal gebruikers is er op dit moment geen alternatief omdat ze op koper geen fatsoenlijke snelheid halen en fiber (nog?) niet beschikbaar is.
Tsja dat weet je als je er voor kiest om op de buiten of in kleine dorpen te gaan wonen: geen onbeperkt datavolume aan relatief hoge snelheden. Dat is ook iets van een heel andere orde van belang dan schone lucht of proper water, de wereld is niet onrechtvaardig omdat de markt geen aanbod van onbeperkt datavolume aan relatief hoge snelheden biedt. Wij wonen in de bebouwde kom van een provinciestadje en kunnen geen paard op de gang van ons appartementsgebouw stallen om mee te gaan paardrijden. Daar zitten wij ook niet over te kniezen.
Afbeelding
Metronome
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2019, 13:00
Bedankt: 2 keer

680x0 schreef:
ub4b schreef:
680x0 schreef:Ik ben zelf geen gamer maar als ik lees en hoor dat een PS of Xbox game update makkelijk 60 of 80 GB groot is soms, dan moet je verder niet teveel gekke dingen doen als je vaak van game wisselt zoals bepaalde mensen die ik ken.
De games zijn idd vaak zo groot waarom ze dan ook op blu-ray komen (download maar eens RDR2 voor pc via de rockstar launcher, ben je wel even bezig), maar volgens mij zijn er geen updates die zo groot zijn, meestal een paar gigabyte, maar zeker niet tientallen gigs:

https://gamerant.com/playstation-ps4-ga ... st-ranked/
Toch...

https://www.eurogamer.net/articles/2018 ... 48gb-on-pc

En voor de PS4 heb je games van 110GB+ met updates van tegen de 60GB. Ik ken de namen niet van buiten, ben geen gamer, maar als ik die cijfers hoor van gamers... En die vinden dat allemaal 'normaal'.
Ik heb een update van Spyro the reignited trilogy klaarstaan van in de 40GB op PS4. Ik weiger die te installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”