[Poll] Userbase en schrijffouten

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.

Vindt u dat er veel taalfouten gemaakt worden op deze website?

Ja en het stoort mij!
14
34%
Ja, maar het stoort mij niet.
22
54%
Nee
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Niemand is perfect, maar het valt me wel op de er in zo goed als elke topic schrijffouten zitten (dt fouten, voltooid deelwoord fouten, gewone spellingsfouten etc.). Soms stoor ik mij hieraan, maar ik laat ze meestal staan. Moeten wij als mods schrijffouten uit jullie berichten halen (als we zeker zijn dat het fout is) of moeten we ze laten staan (het zegt misschien iets over de poster en is wel erg veel werk voor ons)?
Ik weet niet of er spelling checkers bestaan voor phpBB, maar we zouden zoiets misschien wel kunnen gebruiken :)
Ik zal mijn vraag anders stellen.
NuKeM
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zie hier en daar een foutje (meestal door te rap te typen van mensen) Maar ik stoor mij daar zeker niet aan... Aangezien ik zelf nog wel eens enkele grove fouten durf te maken :-)

Een goed woordje over Blue-Sky: Als hij een fout ziet, pm't hij meestal de mensen over hun fout. Dit vind ik zeer positief :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

[DmW]_BkE schreef:Ik zie hier en daar een foutje (meestal door te rap te typen van mensen) Maar ik stoor mij daar zeker niet aan... Aangezien ik zelf nog wel eens enkele grove fouten durf te maken :-)

Een goed woordje over Blue-Sky: Als hij een fout ziet, pm't hij meestal de mensen over hun fout. Dit vind ik zeer positief :wink:


En met deze commentaar heb ik ook een antwoord gegeven,

Greetz
Weetgraag :wink:

thanks DmW]_BkE :lol:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Het is inderdaad juist dat men af en toe weinig aandacht heeft voor spellingsfouten. En daar doe ik wel iets tegen, zoals voordien al vermeldt hierboven, breng ik via PM een kort berichtje waar ik op de schrijffout opmerkzaam maak.
Het is dan aan de gebruiker in kwestie of hij/zij daar wil op ingaan of niet.

Ook ik ben geen (taalgoeroe :-) ) maar voor ik iets post en zelf twijfel heb over iets,...laat ik deze tekst eens door de spellingtest van Word lopen.

Als nieuwsposter is het van belang als men dan al nieuws post, dat men de taal respecteert.
(voor de goede naam van userbase)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 02 jul 2005, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

deze week schreef iemand 'droei' ipv draaide, dat was toch geen typfout :lol:

als ik in een winkel een taalfout zie, dan zeg ik dat meestal, hier wil ik niet altijd off topic gaan om te reageren op een taalfout. Ik zal er zelf waarschijnlijk ook wel al eens maken, maar toch zou ik graag zien dat iedereen wat meer inspanning deed.
Als je dyslexie hebt, dan heb je een geldig excuus, alle anderen...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Het valt hier met de taalfouten best mee. Ik erger me er niet aan.
En tot nu toe zijn we meestal bespaard gebleven van taaldiscussies in een technisch onderwerp zoals je vaak op andere fora en nieuwgroepen ziet.
Zoals Blue-Sky het doet in de vorm van PM is prima. De poster heeft dan de kans z'n posting aan te passen.
Openlijke kritiek vind ik not done. Het weerhoudt mensen te posten in een forum omdat ze bang zijn fouten te maken.
Er zijn nou eenmaal mensen met meer en minder taalgevoel, met meer of minder opleiding.
Taalfouten hebben niets te maken met de kwaliteit van een posting.
Ik gebruik geen spellingchecker, lees wel de posting voor het posten nog een keer over. Meestal zie ik daarna nog wel een foutje. :cry:
Het kleine postingvenster helpt ook niet een goed overzicht te hebben voor het posten. :wink:
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

opvallende fouten storen me zoals zinnen waar je je niet aan uit kunt. kleine foutjes(typos) kan iedereen wel hebben.

hier op ub valt het nog goed mee en zijn het vooral nog de tieners. En als je jong bent heb je nog niet echt een goeie feeling met de taal. Het is erger als je +18 bent en nog steeds grote fouten maakt.

op tweakers.net zie je toch ook veel kemels in reacties of op got :roll:
de pispaal <<
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zoals jullie wel al weten, stoor ik mij vooral aan dt-fouten (niet dat ik ze zelf nooit maak :| ).
Over andere taalfouten lees ik meestal over... of ik lees de post gewoon niet :-D

Maar zoals hierboven al opgemerkt vind ook ik openlijke kritiek over het algemeen not done, maar dat geldt in mijn optiek niet enkel voor taalfouten.
If you can't beat them, confuse them.
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Zolang er niet in overdreven wordt stoort het mij niet. Ik maak er immers ook, dus ik heb geen reden tot klagen.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Tweakers is echt erg, maar ja dat zijn Nederlanders he :wink:. Die maken 100x meer schrijffouten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
che
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 nov 2003, 13:42
Contacteer:

Ik stoor mij er wel erg aan.
Alleen als het een fout is omwille van de snelheid (zoals de toets ernaast indrukken) dan vind ik het niet erg.
Getypt dialect dat is er helemaal over.

Vooral in een krant vind ik het niet kunnen.
Ik lees elke dag meer dan een uur de krant (ja ik heb tijd ) en daar kom ik elke dag meerdere fouten in tegen.
Ik lees De Morgen, maar in De Standaard, het Nieuwsblad enzo is het allemaal hetzelfde.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Spellingsfouten laten aanpassen door de mods lijkt mij geen goed idee. Ik vind dat de post zoveel mogelijk onaangetast moet blijven tenzij er iets tegen de forumregels bijstaat, maar een spellingsfout is toch niet tegen de regels, dacht ik.

Persoonlijk gooi ik er nogal eens wat Engels tussendoor wat uiteraard vrij normaal is in de IT-wereld. Zijn er misschien mensen die zich daaraan storen?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Krekkie schreef:Persoonlijk gooi ik er nogal eens wat Engels tussendoor wat uiteraard vrij normaal is in de IT-wereld. Zijn er misschien mensen die zich daaraan storen?


No, not at all :P


(maar het Duits op dit forum daarentegen... ofwel is dat omdat ik totaal geen Duits versta :oops: )
If you can't beat them, confuse them.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

deutsch ist aber geil
de pispaal <<
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mr.Cide schreef:deutsch ist aber geil


is het niet "über geil" ? :-D

(als je van SM houdt tenminste)
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Een fout stoort me minder dan ' van dei gastej die ier ne keir iet koemen vraugen omdazee te loui zen om es op google te zieken '

:wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

:-o
Mods die spellingsfouten zien staan en die aanpassen vind ik not done. In tegenstelling tot lezersbrieven in een krant is dit het Internet. Spelling is daar ondergeschikt aan de inhoud.
Enfin ja, ik let in het algemeen toch wel op m'n spelling (als ik al iets mistyp is het eerder een 'slip of the finger' dan wel een fout). Tenzij ik expres zoiets doe, maar in het algemeen denk ik dat ik vrij leesbaar schrijf :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Door deze discussie kreeg ik een idee:
Om mensen te helpen die onzeker zijn met het schrijven van een posting omdat er mogelijk fouten in zouden kunnen zitten, zou je in het postingvenster een vakje moeten kunnen aanvinken waar bij staat:
"Indien aangevinkt zal de posting eerst door een moderator worden gecorrigeerd op taal- en stijlfouten voordat de posting openbaar gemaakt wordt" oid.
Een beschikbare moderator zal er naar kijken, corrigeren en publiceren.
Gevolg:
1 - mensen durven eerder te posten
2 - minder fouten
Zinnig? onzinnig?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik geloof nooit dat mensen niet durven te posten omwille van hun taal en/of schrijfkunsten. En een forum waar je post eerst beoordeeld zou worden door een moderator zie ik al helemaal niet zitten (ook niet als moderator, wat een werk/verantwoordelijkheid! ).

Als je dan toch wilt spellingschecken in je browser, gebruik dan http://www.rochen.com/ieSpellSetup201325.exe .
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ok, onzinnig dus :-)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik stoor mij persoonlijk ook het meeste aan dialect in een getypte post. Echte spellingsfouten vind ik minder erg (tenzij het er heel veel in 1 post zijn). Aan een typo stoor ik mij bijna niet (ik maak ze zelf regelmatig :) ).

Zolang het leesbaar blijft mogen er van mij dus fouten in staan.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Enige tips indien je twijfelt over je taalvaardigheid.
Voor je spellingscontrole kan je hier eens zien. Daar vind je onder andere ook de gebruikelijke woorden in de Informatica.

Ook de mogelijkheden van je PC en tekstverwerker kan je permanent gebruiken. Waarom niet je tekstverwerker permanent openen, je bericht intikken en een spellcheck doen.
Bericht plakken, op deze wijze zijn er al veel intik of fouten problemen vermeden voor deze op UB geplaatst worden.
De tekstverwerker kun je permanent in werking laten, waarom zou men deze sluiten als men nog verder berichten of (reply's) wil plaatsen.
Engelse woorden zoals (reply's) geen probleem, die geeft men gewoon door als goed. Trouwens voor wat dient Windows als je niet van die mogelijkheid zou gebruik maken.

Ook zie ik regelmatig kleine foutjes bij het gebruik van leestekens, vooral bij het plaatsen van de komma of ook andere zoals plaatsen van ().

Soms staat er bijvoorbeeld: Gebruik van leestekens,vooral bij...
Je merkt dat de komma tussen de leestekens en vooral niet OK is, men zet na de komma een spatie, ook met de () laat men best de spatie.
(kwestie van gewoonte, heeft niets te maken met taalfouten maar wel met de leesbaarheid)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 04 jan 2006, 16:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Er is een duidelijk verschil tussen willen en kunnen want daar kom ik iedere dag beroepshalve mee in aanraking. Er is een algemene tendens dat jongeren mede door de fout van het onderwijs niet meer correct kunnen schrijven. Het gaat hier niet alleen over de vervoeging van werkwoorden maar ook over gewone woorden, leestekens, enz. Toen ik vroeger college liep werden schrijffouten in andere vakken dan Nederlands ook afgestraft (-1). Tijdens de lessen Nederlands werd dezelfde maatstaf gehanteerd als bij officiële taalexamens (-2 per verkeerde vervoeging, -1 gewone fouten, -0,5 per leesteken). Vanaf het hoger middelbaar werd hetzelfde toegepast op de tweede landstaal.
Als men de leerlingen attent maakt op hun fouten krijgt men meestal de reactie : "Waarom zou ik moeite doen? Je begrijpt toch wat ik bedoel?".
Wat als deze mensen een sollicitatiebrief, verhandeling, synthese of syllabus moeten schrijven?
Vergeet a.u.b. niet dat sommige werkgevers wel degelijk kijken naar het schriftelijk uitdrukkingsvermogen!

Inter

Blue-Sky, je initiatief vind ik heel goed en heeft een educatieve waarde. Wat ze ermee doen hangt van hen af. Owww, nu zie ik net dat er 376 pm's van je afkomstig zijn voor mij :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

inter schreef:Blue-Sky, je initiatief vind ik heel goed en heeft een educatieve waarde. Wat ze ermee doen hangt van hen af. Owww, nu zie ik net dat er 376 pm's van je afkomstig zijn voor mij :lol: :lol:
Wel inter, bedankt voor je positieve reactie, maar van 376 pm's..wel dat geloof ik niet. :-D
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

awel, ik maak zeer veel schrijffouten en dat weten jullie ook. ik ben nooit goed in spelling geweest en zeker nooit goed in die dt fouten want die weet ik nog nie waar te zetten. en als ge altijd eerst uwe tekst in word ofzo moet gaan zetten dan vind ik al da we slecht bezig zijn. en straks kunnen we nog nie eens meer vrij zijn om te typen wa we zelf willen zonder echt overal zo hard op te moeten letten. dit zijn dingen waar ge u savonds op kunt ontspannen van een lange werkdag ofzo zonder da ge u zo hard hoeft te concentreren. en dit is niet zoals een colicitatiebrief ofzo he. en ik stoor en mij dus totaal nie aan want als het maar een beetje leesbaar is is het toch goed he? en dit is totaal mijn mening.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

metal schreef:awel, ik maak zeer veel schrijffouten en dat weten jullie ook. ik ben nooit goed in spelling geweest en zeker nooit goed in die dt fouten want die weet ik nog nie waar te zetten.
Ik kan verstaan dat niet iedereen daar zin in heeft, alles te controleren op taalfouten voor men iets post.
Persoonlijk zal ik ook niet publiekelijk iemand met de vinger wijzen op het forum op taalfouten, dat is iedereen zijn vrije keuze of hij/zij een inspanning wil doen.
(en ja ook ik maak wel eens een foutje, of hoe is dat juist in het Engels "nobody is perfectly")

Tot slot een linkje. Daar kan je onderaan het volgende lezen:
In alle categorieën waar officiële cijfers voorhanden zijn, blijkt de site die het beste scoort inzake gebruiksvriendelijkheid opnieuw de populairste te zijn.
En met de gebruiksvriendelijkheid zou Userbase wel goed scoren. :-D
Zie ook AGConsult.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Zolang we het over spellingsfouten hebben, zal het toch niet zo'n groot probleem zijn. De inhoud van de post is dan toch nog duidelijk genoeg.
Maar af en toe komen hier toch zinnen van mensen voorbij die je na drie keer lezen nog niet begrijpt. Op dat moment stoort het wel, vind ik.

Een voorbeeld: metal zegt hierboven dat hij veel schrijffouten maakt, maar ik kan toch perfect begrijpen wat hij wil zeggen in zijn posts. Dus geen probleem, maar toch een tip: die dt-regels zijn echt zo moeilijk niet. Neem eens wat tijd om ze te bestuderen en je zal zien dat uw aantal fouten zienderogen daalt.
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Spelling is er bij mij in de lagere school zo hard ingeramd dat het mij direct opvalt als er een spellingsfout in een post staat. Zelf doe ik een inspanning om het aantal fouten in mijn posts tot een minimum te beperken, en ik vind het soms jammer dat velen het totaal niet belangrijk vinden om foutloos te kunnen schrijven. Zegt dat iets over de opvoeding, de opleiding, de tijdsgeest,...?

Sommige posts zijn er echter over, maar ik zou niet willen dat deze door de mods aangepast worden. Ze hebben zo al werk genoeg en als een post niet aangepast is weet je ineens met wie je te doen hebt.

Greetz
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik stoor me er niet echt aan. Maar zoals de meesten vind ik een post in het platste dialect dat er bestaat niet kunnen. Je kan al wel eens een ander woordje gebruiken of ergens een letter weglaten, maar het moet leesbaar/verstaanbaar blijven. Op de tweede plaats staan dan dt-fouten en leestekens. Je hebt soms mensen die er in slagen om een post te maken zonder ook maar 1 leesteken. Om maar een vb te moeten geven... Gamefreak zijn posts waren in het begin bijna niet te lezen. Geen leestekens, geen hoofdletters, ... Maar als je er nu zijn posts op naleest, dan zijn die dik in orde met alles erop en eraan.

My 2 cents

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Slekken schreef:Spelling is er bij mij in de lagere school zo hard ingeramd dat het mij direct opvalt als er een spellingsfout in een post staat.

LOL... dat zal dan bij mij ook het geval zijn geweest want ik zie ook elke fout direct staan.
ass

Zeon leer zelf spreken, he moogt blij zijn dat deze cultuur blijft in de taal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

metal schreef:dit zijn dingen waar ge u savonds op kunt ontspannen van een lange werkdag ofzo zonder da ge u zo hard hoeft te concentreren.


Het lezen van teksten vol met fouten en in typische SMS stijl zonder enige interpunctie vraagt van mij nochtans heel wat extra concentratie.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

CueBoy schreef:Zoals jullie wel al weten, stoor ik mij vooral aan dt-fouten (niet dat ik ze zelf nooit maak :| ).
Om op het stokpaardje van CueBoy in te gaan, hier een linkje. :idea:
Voor wie er toch twijfel heeft over dt, een eenvoudig hulpmiddeltje.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blue-Sky schreef:Voor wie er toch twijfel heeft over dt, een eenvoudig hulpmiddeltje.


Zeer eenvoudig is ook het betreffende werkwoord vervangen door een vervoeging van "komen". (klinkt vaak als nonsens, maar het is wel duidelijk of je een DT hebt).

"Ik word 17 jaar"... kan je dus testen door te zeggen "Ik kom 17 jaar".

"Word je 17 jaar" is dus zonder DT ... "Kom je 17 jaar" (je zegt niet, Komt je 17 jaar).

Al zondig ik er soms ook wel tegen (was nooit m'n beste vak).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ass schreef:Zeon leer zelf spreken, he moogt blij zijn dat deze cultuur blijft in de taal.

Cultuur en je verstaanbaar maken zijn 2 verschillende dingen. Het is de bedoeling dat mensen je verstaan. Dat je thuis dialect spreekt is volkomen normaal. Ze verstaan je zo. Niet iedereen is afkomstig van (sorry voor de voorbeelden) West-Vlaanderen of Limburg.

Dialect komt trouwens van pas als je het geslacht zoekt van woorden. Een simpel vb : 'een vrouw' 'ne man' 'nen auto' 'een camoinette'. De woorden waar ne of nen bij staan zijn mannelijk, de woorden met een voor zijn vrouwelijk. Die regel gaat niet altijd op, maar klopt in 9 van de 10 gevallen.

Cheers
Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Ela manneken : he be'eeft u ip sleirig aas e...

En d'een eersten die achter undertitelinge vraagt krijgt met mij te doen hé...

Een cursuske West-Vlaamse Cultuur zou u trouwens niet misstaan ;-)

Een rasechte West-Vlaming...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Polleke schreef:Ela manneken : he be'eeft u ip sleirig aas e...

?
Geen flauw idee wat hier staat. Ik heb geprobeerd het eens luidop te lezen in de hoop uit de klanken iets te kunnen opmaken, maar helaas.
Ik versta bijna geen enkel dialect. Het lokale dialect wil nog net lukken, maar 30 km verder versta ik er geen snars meer van.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:
Polleke schreef:Ela manneken : he be'eeft u ip sleirig aas e...

?
Geen flauw idee wat hier staat. Ik heb geprobeerd het eens luidop te lezen in de hoop uit de klanken iets te kunnen opmaken, maar helaas.


Je moet de "h"-en eens vervangen door "g"s... da's klassiek voor West-Vlamingen. Ze spreken ook allemaal over "Bruhhe", waar een normale Vlaming het over "Brugge" heeft :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aaaaaah...

"Aah manneke, je begeeft je op glad ijs."

Djeezes :)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Jawaade. Goe bezig...

K'ga die cursus die mijn zus voor haar Lierse collega's gemaakt heeft nog mogen bovenhalen. Nog een geluk dat we niet aan de vervoegingen gestart zijn... T'zou wat geven ;-)
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Test”