Onderzoek: informatica

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ArmanK
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2020, 08:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dit is voor de mensen die een informaticarichting aan een universiteit gevolgd hebben.

Hallo allemaal!

Ik ben een leerling uit het zesde jaar ASO wetenschappen-wiskunde. Ik ben op dit moment onderzoek aan het voeren naar de toekomst van informatica-studenten.
Ik ben erg geïnteresseerd in jullie ervaringen en bevindingen en heb daarvoor een enquête opgesteld. Zouden jullie deze alstublieft willen invullen?
Het invullen van de enquête neemt een 5-tal minuten in beslag en de resultaten worden anoniem verwerkt.

Zie: https://www.survio.com/survey/d/Y9Q2Y0O1P7B4K5I9W
einddatum: juni 2020

Alvast enorm bedankt voor uw tijd en moeite!
Laatst gewijzigd door ArmanK op 06 feb 2020, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Misschien ook vermelden dat het alleen voor universitairen is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ArmanK
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2020, 08:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Joe de Mannen schreef:Misschien ook vermelden dat het alleen voor universitairen is...

J.
Bedankt voor uw opmerking! Ik heb het aangepast.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Ook veel hoger onderwijs dat de laatste jaren universiteit geworden is :lol: Is zo dus wel moeilijk.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

tien schreef:Ook veel hoger onderwijs dat de laatste jaren universiteit geworden is :lol: Is zo dus wel moeilijk.
Bedoel je het vroegere "hoger onderwijs - lange type", dat ook een licenciaat gaf?
Dat is al meer dan 10-15 jaar veranderd, dus dat gaat onze scholier mss niet beseffen.
Best gewoon de unief nemen waar de richting naartoe verhuisd is, denk ik.
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Wat zijn de hypotheses die je wil onderzoeken? Of wil je die nog niet vrijgeven om de enquete niet te beinvloeden?
Krijgen we later feedback over de resultaten?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij een enquete mag je de onderzoekshypothesen niet vrijgeven voor de enquete afgesloten is, om de resultaten niet te beïnvloeden.
Bij Sociologie/Psychologie, die "wel vaker" met enquetes werken, hebben ze daar een ganse policy rond (toch bij de KULeuven :twisted: ).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ITnetadmin schreef:
tien schreef:Ook veel hoger onderwijs dat de laatste jaren universiteit geworden is :lol: Is zo dus wel moeilijk.
Bedoel je het vroegere "hoger onderwijs - lange type", dat ook een licenciaat gaf?
Dat is al meer dan 10-15 jaar veranderd, dus dat gaat onze scholier mss niet beseffen.
Best gewoon de unief nemen waar de richting naartoe verhuisd is, denk ik.
Dat wordt dan best aangegeven door de enqueteur, anders krijg je een allergaartje van resultaten, jij geeft de 'nieuwe instelling' in, ik geef de oude benaming bij 'andere' in bvb.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Het korte type (geen licentiaat, prof bachelor nu als ik me niet vergis). Was toen geen univ (khl regaschool) maar valt nu onder ucll.
Dus voldoen eigenlijk niet aan eisen enquete (volgens mij) maar is intussen wel een universiteit.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

UCLL is een hogeschool.
Unief doet geen professional bachelors (enkel academic bachelors, maar die zijn niks waard buiten de unief zelf, daar moet je een master op volgen).
Alle hogescholen zijn wel aangesloten bij een overkoepelende universiteit, ucll is deel van de kul associatie.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Alsof dat informatica alleen maar gegeven wordt op universiteitsniveau :roll:

Ik denk niet dat je veel ruggengraat moet geven hieraan, en dat het gewoon een oefening is van een 6e jaars aso student die dat moet doen in opdracht van de leerkracht.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Het originele worldonline team bevatte een militair, een japanoloog, een A1 geschiedenis, een boomhakker, een traiteur, een bakker, een electricien... Voor de korte periode dat manager secretaresse had, was dat wel diegene met de meest geschikte opleiding (kleuterleidster :lol: ). Ook overigens 2 IT-ers en paar man dat ik niet meer weet en 2 waar ik niks van wil weten.
Een van de betere die ik ken is tijdens opleiding gewoon gestopt ("tijdverlies", in zijn geval was dat ook wel juist)

Tijden zijn wel hard veranderd op dat vlak, nu kom je zeker als beginner zonder diploma het leger recruiters niet meer door. Zit nu bij overheid dus al helemaal hopeloos zonder (daar hopen ze wel ooit de andere kant uit te gaan en minder naar diploma te kijken, willen & kunnen nog groot verschil).
Joebar
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben nog wel van de oude stempel met ergens een 'licentiaat in de informatica' vod in de kast liggen dus ff ingevuld.
Succes ermee.
ArmanK
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2020, 08:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

guido4096 schreef:Wat zijn de hypotheses die je wil onderzoeken? Of wil je die nog niet vrijgeven om de enquete niet te beinvloeden?
Krijgen we later feedback over de resultaten?
Ik wil het inderdaad nog niet vrijgeven om de resultaten van de enquête niet te beïnvloeden.
Later krijgen jullie zeker en vast feedback over de resultaten.
Earphobds
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2020, 00:41

Done! Succes ermee.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”