Netflix en IPV6 van EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gesloten
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Iemand een oplossing hiervoor? Zodra ik ipv6 aanzet op mijn netwerk dan werkt Netflix niet meer. Ik dacht even dat dit een probleem was met mijn eigen apparatuur, maar na testen kan ik tot nu toe alleen maar concluderen dat mijn netwerk goed werkt. Ook ipv6 test sites concluderen dat alles werkt.

Netflix zou bepaalde ipv6 adressen blokkeren omdat die gebruikt worden om regio restricties te omzeilen via ipv6 tunnels.

Weet iemand of er een (makkelijke) manier is om te verifieren of dit inderdaad het probleem is? En wat dan een oplossing is? Iemand van edpnet die advies heeft over hun ipv6 adres ruimte icm Netflix?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Wellicht een overbodige vraag, maar heb je al contact genomen met edpnet zelf? Je zal lang niet de enige zijn die hier tegen aan loopt.
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

guido4096 schreef:Weet iemand of er een (makkelijke) manier is om te verifieren of dit inderdaad het probleem is? En wat dan een oplossing is?
Netflix geeft melding van proxy/VPN/anonymizer/unblocker/bla als je via webbrowser op netflix.com een film/serie probeert te openen.

Oplossing is IPv4 gebruiken.

Probleem ligt bij Netflix die zich baseert op een databank met verkeerde gegevens. EDPNet heeft hier geen schuld aan.

Post hier anders eens je publiek IPv6 adres (maskeer het laatste blokje met XXXX) dan kunnen we misschien meer te weten komen.

Dubbel van https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=57042
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”