Hallo,
Weet iemand hoe dit komt?
Het is totaal random maar 1x per dag is er een kleine onderbreking die automatisch wordt hersteld. Ik hoef hier nooit iets zelf voor te doen. Het gaat meestal om 1-15 minuten dat ik er dan uitlig. Ik heb er geen verklaring voor.
Het is eigenlijk begonnen sinds die algemene uitval en sindsdien heb ik het vaak. Voorheen had ik het nooit.
orange kleine onderbrekingen 1x dagelijks
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Heb je nog die allereerste modem van een (kleine) 2 jaar geleden ?
Daar had ik dat ook mee.
Daar had ik dat ook mee.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Bij Telenet had ik dit ook eens vroeger.
Het bleek toen dat de modem opnieuw opstartte op random tijdstip bijna dagelijks.
Bij nazicht door tech van telenet bleek het aan de verbinding te liggen aan de paal buiten, nieuw contact opgezet en het was opgelost.
Kan ook te maken hebben met de voeding van jouw modem dat defect is.
Al contact opgenomen met Orange zelf?
Het bleek toen dat de modem opnieuw opstartte op random tijdstip bijna dagelijks.
Bij nazicht door tech van telenet bleek het aan de verbinding te liggen aan de paal buiten, nieuw contact opgezet en het was opgelost.
Kan ook te maken hebben met de voeding van jouw modem dat defect is.
Al contact opgenomen met Orange zelf?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb nog niet gebeld naar orange ma ik ga morgen eens bellen.
Ik heb een vrij recent modem sinds een paar maanden pas terug vast internetklant bij orange voorheen telenet.
en ja het is random en meestal voor geen lange tijd dus ik denk een modem reboot.
Ik heb een vrij recent modem sinds een paar maanden pas terug vast internetklant bij orange voorheen telenet.
en ja het is random en meestal voor geen lange tijd dus ik denk een modem reboot.
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Je kan inloggen op de modem en kijken wat de reden is van je modem reboot.
Net ook een gecheckt en 6u geleden (dus rond 14:30) is mijne ook herstartmet als reden: "Het resetten als gevolg van een succesvolle software-upgrade"
Net ook een gecheckt en 6u geleden (dus rond 14:30) is mijne ook herstartmet als reden: "Het resetten als gevolg van een succesvolle software-upgrade"
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
TheCeet schreef:
Net ook een gecheckt en 6u geleden (dus rond 14:30) is mijne ook herstartmet als reden: "Het resetten als gevolg van een succesvolle software-upgrade"
Ja dat is dus de oorzaak. MAar ik heb dit niet gehad voordien waarom ehb i kdit nou zo vaak?
Het resetten als gevolg van een succesvolle software-upgrade
-
- Starter Plus
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 jan 2014, 08:27
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 6 keer
Bij een familielid (nieuwe klant sinds enkele maanden) hier ook vaak klachten over de modem die er, soms verschillende keren per dag, enkele minuten van tussenuit gaat. Sinds ik het enkele dagen in de gaten houd wel bijna geen resets meer: de laatste is ook van een dag of 2 terug wegens een software-update.