19**-nummer Weepee bellen via Fritz

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Na een upgrade van mijn Fritz 7390 naar Fritz 7590 lukt het mij niet meer om uitgaand naar de 19**-nummers van WeePee te bellen.
Ik heb er al een aantal dagen mijn hoofd aan gepijnigd en zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar wat ...

Hierbij de configuratie van mijn telefoonnummer bij WeePee.
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 1
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 1
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 2
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 2
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee
* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

philippe_d schreef:* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee.
Eerst een kiesregel toegevoegd. In de log ontvang ik volgende foutmelding.
Weepee Fritz 3.JPG
philippe_d schreef:* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
Is reeds uitgevoerd.

Het vreemde lijkt ook dat het bij sommige lijkt te werken en sommige niet:
- 1920 wel
- 1925 niet
- 1926 niet
- 1930 wel
- 1935 wel
- 1936 wel
- 1940 wel
- 1950 wel
- 1990 niet

Laat ik nu net die 1926 nodig hebben om het faxvertraging te activeren...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

In dat geval ligt het probleem bij WeePee.
Misschien zijn bepaalde service nummers buiten gebruik sinds de overgang naar een nieuw platform vorig jaar?

Best mailtje naar support (a) weepee.io
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”