Na een upgrade van mijn Fritz 7390 naar Fritz 7590 lukt het mij niet meer om uitgaand naar de 19**-nummers van WeePee te bellen.
Ik heb er al een aantal dagen mijn hoofd aan gepijnigd en zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar wat ...
Hierbij de configuratie van mijn telefoonnummer bij WeePee.
19**-nummer Weepee bellen via Fritz
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee
* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee
* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Eerst een kiesregel toegevoegd. In de log ontvang ik volgende foutmelding.philippe_d schreef:* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee.
Is reeds uitgevoerd.philippe_d schreef:* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
Het vreemde lijkt ook dat het bij sommige lijkt te werken en sommige niet:
- 1920 wel
- 1925 niet
- 1926 niet
- 1930 wel
- 1935 wel
- 1936 wel
- 1940 wel
- 1950 wel
- 1990 niet
Laat ik nu net die 1926 nodig hebben om het faxvertraging te activeren...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In dat geval ligt het probleem bij WeePee.
Misschien zijn bepaalde service nummers buiten gebruik sinds de overgang naar een nieuw platform vorig jaar?
Best mailtje naar support (a) weepee.io
Misschien zijn bepaalde service nummers buiten gebruik sinds de overgang naar een nieuw platform vorig jaar?
Best mailtje naar support (a) weepee.io
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.