boekhouding

Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Hi

De tijd dat ik nog een zaak had met dagelijks de kassa tellen, facturen mooi klasseren enz... is al even voorbij.
Ondertussen is er (quasi) geen beweging meer in de zaak; maar de BVBA opdoeken zou mij wel wat kosten, en daar heb ik niet zo'n zin in. Ze houden voor een moment dat het terug nuttig kan zijn is een optie.

De zaak is leeg (geen auto, geen stock, geen materiaal dat moet worden afgeschreven, ....).
Er komen nu met moeite 10 facturen per jaar binnen, en er gaan er evenveel buiten.
Bankafschriften zijn er maandelijks, maar dat is uiteraard ook beperkt.

Voor mij moet het niet gratis. Ik wil best betalen voor iemand die nog wat papierwerk doet zoals het de jaarrekening opstellen en 4 keer per jaar de BTW aangifte doorstuurt. Maar 300 euro per 3 maand is voor mij nu te veel (ik hou het er niet meer aan over).

Welke opties heb ik ? Ik vond enkele online diensten waar je zelf je facturen kan ingeven, maar gaan die mij verder de zorgen wegnemen?

Tips ?

Edit: nog vergeten: Ik heb al iemand over de vloer gehad die de zaak wilde verkopen voor mij, maar die vragen dan geld om te adverteren (uiteraard zonder enige garantie), en daar doe ik liever niet aan mee.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

afhankelijk natuurlijk van wat je juist doet is het met 20 facturen op een jaar misschien interessant om het zelf te doen?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Beetje hetzelfde verhaal hier.
Boekhouder veel te duur voor datgene wat ik zelf nog doe als zelfstandige.
Sinds 2 jaren hier ook naar kleine onderneming.
Probeer het zelf te doen, maar dat gaat dan maar om 4 speciale btw aangiftes en jaarlisting.
Van die speciale btw aangiftes probeer ik ook nog af te geraken, maar intravat toestanden is niet altijd simpel om het btw nummer terug overal uit te krijgen bij buitenlandse leveranciers.
Die kennen dat status niet.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Faktuursturen.be geen optie ? Eenvoudige Facturatie met auto btw aangifte voorstellen ... dat heb ik lang gebruikt toen het nog voldeed voor mijn eenvoudige e.z.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik blijf zitten met het opstellen van de jaarrekening bvb, ik denk dat er nog wel enkele (kleinere) verplichtingen zijn, maar je moet ze wel nakomen.
Ik vrees dat ik dan met een halve oplossing zit.

Dus een soort van online boekhouder zou wel een oplossing zijn.
Ik scan de facturen (in+uit), ze doen hun magic, klaar. Als dat voor een (veel) lagere prijs zou kunnen, dan valt nog te overwegen om ze te houden.
Het blijft een financiële kwestie. Zoals ik al schreef, het hoeft niet gratis, maar ik wil ook wel me van die extra's niets te hoeven aantrekken.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Jaarrekening e.d. is toch iets dat je éénmalig per jaar met een boekhouder kan doen ? Als je alle in- en uitgaande fakturen in faktuursturen.be zet, dan doe je een 1x/jaar een export en dat geef je aan een boekhouder. Die rekent dan een paar uur werk aan en klaar. niet ?

Als dat teveel moeite is dan klinkt een beetje als: "Ik wil veel service, maar wil er niet voor betalen ..."
(newsflash - it does not exist, and if it does, it will never be good enough for you ...)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Omvormen naar CommV of VOF?
Geen jaarrekeningen nodig.
Je moet de statuten van je bvba toch binnen een aantal jaren aanpassen naar een BV.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”