Klant worden met pack met gratis installatie en dan bye-bye: ervaringen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Zijn er hier mensen die zonder actieve aansluiting zaten en het volgende gedaan hebben;

- nieuwe klant worden bij Proximus met een van die packs, de duurdere formules, waarbij 'gratis installatie' is inbegrepen

De formule Epic combo 'light TV experience' van 64,99 euro, zonder hardwarecadeau zoals een TV, lijkt geschikt. Dan is de VDSL-modem de enige hardware. TV is via app . En een simkaart schijnbaar.
https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe ... combo.html

- en zodra het werkt .. na een paar dagen ...veranderen van provider

Is er een reactie van Proximus als je zoiets doet? Hoe zit het met de facturatie?

Er staat bij 'Contract van onbepaalde duur' en het is gratis installatie. Dus dan zou het moeten zijn een klein pro-rata bedrag voor die paar dagen. Mogelijke de hardware teruggeven (geen probleem).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb dat destijds gedaan : ik had reeds een vdsl abonnement bij provider x, en wou een tweede lijn hebben op het andere telefoniepaar. Dus proximus heeft de lassers gestuurd om alles gratis aan te sluiten, en daarna verander je van provider :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Ja, kan. Wel opletten dat de installatie volledig uitgevoerd wordt. Als je al zou stoppen voor de technicus zijn dossier heeft afgerond enkele dagen nadat hij langskwam, dan heb je een verbrekingsvergoeding aan je been. Heb dat door allerlei misverstanden meegemaakt en gelukkig rechtgezet.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Is het een probleem om een paar maanden klant te blijven? Just to be sure?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer
Provider

Ook gedaan, 1 dag moet je gewoon klant blijven dan ben je zeker. (Dossier is dan gesloten)

Hier hebben ze de oprit moeten open gooien en aansluiten
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Tim.Bracquez schreef:Ook gedaan, 1 dag moet je gewoon klant blijven dan ben je zeker. (Dossier is dan gesloten)

Hier hebben ze de oprit moeten open gooien en aansluiten
En ze rekenen je daar niks voor aan?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Normaal niet. Door een misverstand was mijn account afgesloten nog voor de technieker zijn dossier had afgerond, en dat had als gevolg dat er een verbrekingsvergoeding was op de volgende factuur. Na wat telefoontjes alles kunnen rechtzetten en uiteindelijk blijf ik nog tot januari even hangen bij Proximus, weliswaar internet only, de rest wel al opgezegd. Internet zonder extra's is het gemakkelijkste om zelf het overzicht te behouden. Telefoon doe ik via OVH en TV via Kodi en co
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer
Provider

devilkin schreef:En ze rekenen je daar niks voor aan?
Ja die ene dag te betalen, geen setup kosten toen (promo)
EDPnet kon mij niet aansluiten omdat er geen lijn was , dus dit was goedkoopste oplossing
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Goed om weten, voor als de dag komt dat ik TV kan buitensmijten ;-) vriendin wilt dat nog houden

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Of je gooit de vriendin buiten ;)
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Goztow schreef:Is het een probleem om een paar maanden klant te blijven? Just to be sure?
Als de voorwaarden redelijk zouden zijn zou ik dat eigenlijk gerust willen doen een paar maanden de 'Epic experience' hebben.

Maar zover ik zie is elke formule met die packs, zelfs met 'webpromo korting' van 10 euro gedurende 3 maanden of indien met de 'full experience' pack neemt met 35 euro de eerste 3 maanden nog steeds een flink stuk duurder dan EDPnet. Dan kan ik beter direct de kosten bij EDPnet betalen zonder dit gedoe. Ik vergelijk enkel met de internet-aansluiting. De rest van het pack moet ik niet hebben en geef ik een 0 waarde.

Wat ik hieruit leer is; ga niet wanneer de installateur in zijn auto zit om naar het volgende adres te rijden een switch aanvragen. Laat de installatie eerst administratief bezinken. Maar op zich is er geen probleem om direct terug te vertrekken.

Als ik het doe dan zal ik een paar werkdagen wachten. Kan ik spelen met die TV app van Proximus. En wanneer in mijn klantenportaal van proximus er alles goed, normaal en actief staat, dan EDPnet aanvragen.

Die formule Epic combo 'light TV experience' van 64,99 euro heeft trouwens slechts 6Mbps up heb ik gezien...triestig voor die prijs.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer
Provider

WalterB1 schreef: Die formule Epic combo 'light TV experience' van 64,99 euro heeft trouwens slechts 6Mbps up heb ik gezien...triestig voor die prijs.
Met al die kookprogramma's en de feestdagen is het wel aan te raden extra te betalen voor light programma's.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

WalterB1 schreef:
Die formule Epic combo 'light TV experience' van 64,99 euro heeft trouwens slechts 6Mbps up heb ik gezien...triestig voor die prijs.
bij de full zit een internet maxi bij de light een internet comfort dus op zich wel logisch niet tegenstaande dat het nog steeds triestig is.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”