Pagina 1 van 1

OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 20 dec 2019, 06:00
door gvnnd
Om te testen bestelde ik een Ligne découverte bij OVH.
Aangemeld en uitbellen werkt. Daarna naar mijn ontvangen nummer gebeld. Ik hoor fax geluiden …
Eerst dacht ik dat er wat fout was met mijn Gigaset C530 IP maar nee hoor. Ik google het nummer en op 1207.be is dit nummer in gebruik als faxnummer bij een firma.
Op www.crdc.be zie ik dat de provider van het nummer COLT TELECOM is.
Wat een prutsers bij OVH.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 20 dec 2019, 08:30
door ygeffens
Welkom op het forum hier.

Heb je al geprobeerd om dit op te lossen met OVH?
Wat was hun reactie? Gaven ze aan dat ze het probleem niet willen / kunnen oplossen?

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 20 dec 2019, 17:17
door gvnnd
Ik heb een support ticket geopend. Hopelijk op de juiste plaats in hun nieuwe manager want dat is ook een behoorlijk zooitje bij OVH.
Nog geen reactie ontvangen.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 20 dec 2019, 17:31
door Joe de Mannen
een mens vraagt zich af waarom je er klant werd....

J.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 20 dec 2019, 17:54
door iamborg
Eens bellen naar OVH kan wonderen doen. Ik heb daar alle lijnen voor m'n bedrijf en ze zijn er meer dan behulpzaam.

P.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 21 dec 2019, 00:21
door liegebeestig
Bellen (en een half uur blijven hangen, vaak) is de enige goeie weg inderdaad. Eens je iemand aan de lijn hebt helpt die je echt. Weliswaar in het Frans. Goeie oefening in geduld en in taal. Ik ben er al een 10tal jaar klant.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 21 dec 2019, 17:11
door TanknaT
Niet echt een oplossing voor dit nummer, maar kun je niet gewoon een 2e OVH nummer nemen op dezelfde klantennummer en als dat wel goed werkt, het 1e nummer opzeggen (1 maand). Dan ben je natuurlijk enkele euro's kwijt, maar je probleem is ermee verdwenen.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 21 dec 2019, 17:45
door WalterB1
Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.

Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 21 dec 2019, 18:49
door Splitter
WalterB1 schreef:Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.
zo eenvoudig is dat waarschijnlijk achterliggend niet.
(van wie was de range origineel, wat is er in tussentijd mee gebeurd, hebben de andere operatoren portaties goed uitgevoerd, ...)

trouwens, bij proximus bijvoorbeeld kan het voorvallen dat je nr per ongeluk opgezegd is, vervolgens aan een random andere klant toegekend,
en jijzelf een ander mag nemen. (en nee, dan hebben we het niet over periodes van maanden, maar <1 maand)

hier al jaren tevreden ovh klant zowel met geporteerd als nieuw nr.

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Geplaatst: 22 dec 2019, 16:41
door TanknaT
WalterB1 schreef:Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.
.
Tja, dat er overal wel eens een fout gemaakt wordt, dat is wel zeker. Maar dat kan dus overal gebeuren. Een cijfer verkeerd kan vervelende gevolgen hebben en probeer dan maar eens achteraf te zoeken bij wie je moet zijn om dat op te lossen en hoe lang dat gaat duren.

Uiteindelijk zal een van de 2 partijen zijn nummer moeten afstaan en raad eens wie dat zal zijn.

Door zelf actie te ondernemen bereik je hetzelfde resultaat veel sneller en onafhankelijk van de klantendienst. Die kan dan achteraf nog onderzoeken wat er juist misgegaan is en bij wie.