Easynet pret

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
mumbala
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:56

Zoals te lezen valt in be.providers en easynet.be.support heeft easynet al zijn go/plus adsl teruggeschroefd naar 2Mbit. Een niet-officiele bron maakte mij duidelijk dat dit wel eens permanent kan zijn. Ik kan effectief maar 230KB/s trekken van de belnet en easynet ftp servers.

Dit zou een oplossing moeten bieden voor de latentieproblemen in sommige zones. Ik zie niet echt in hoe dit een oplossing zou bieden, maar soit.

Het gaat 'm mij meer om de achterliggende motivatie:
Er doen reeds lange tijd geruchten de ronde dat easynet zijn resiedentiele gebruikers buiten wil werken.
In een telefoontje met support viel tussen de regels te lezen (horen?) dat zij ook denken dat dit het geval is. (EDIT: dat dit de motivatie is voor deze beslissing dus..)
Maar dan stel ik mij wel de vraag waarom ze go/plus abbo's verkopen om bij werknemers van dikke bedrijfsklanten thuis connectiviteit te verzekeren...

Is dit een kenmerk van een zinkend schip?


Deels uit princiepe (een bedrijf met zo'n *#|@ management) en deels uit anti-reactie ben ik wat gaan rondkijken. Sommige isp's bieden -voor dezelfde prijs- een raketlijntje aan met tot 4 keer meer downstream dan ik nu krijg, 3 keer meer upstream.

Ik ben tot nu toe (op enkele facturatiedebacles na) altijd behoorlijk tevreden geweest van easynet. Nu is het enkel die FUP die mij nog daar houd...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Sinds wanneer heb jij dit dan ? Ik heb gisteren nog altijd 3,3Mbit op m'n ADSL GO. (Wel zo'n corporate account).

Ik denk niet dat Easynet een zinkend schip is, dat zij hun residentiële klanten kwijt willen weet ik niet, wel dat zij géén enkele residentiële klant meer aannemen. Me dunkt dat Easynet nog altijd één van de meest vooruitstrevende providers is, die u volledige vrij laten in je internet gebruik. Geen poorten toe, geen datalimiet ( Ik weet niks van een FUP, en ook onze contact bij Easynet niet,maar misschien is dat anders voor residentiële klanten.)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mumbala
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:56

Sasuke schreef:Beste,

Sinds wanneer heb jij dit dan ? Ik heb gisteren nog altijd 3,3Mbit op m'n ADSL GO. (Wel zo'n corporate account).

Ik merkte dit gisteren of eergisteren voor het eerst op (10 of 11 oktober), maar wijtte het toen aan de snelheid van de server aan de andere kant. Deze morgen heb ik naar aanleiding van de posting in be.easynet.support een conclusieve test gedaan. (Alle andere verkeer stilgelegd en de snelst mogelijke servers gekozen)

Interessant dat jij nog wel 3.3 hebt... Misschien is het dan toch regiogebonden, of maken ze toch een onderscheid tussen de manier waarop je gefactueerd word?

Sasuke schreef:Ik denk niet dat Easynet een zinkend schip is, dat zij hun residentiële klanten kwijt willen weet ik niet, wel dat zij géén enkele residentiële klant meer aannemen.

Dat laatste is bekend, en dat verwijt ik hen ook niet.

Sasuke schreef: Me dunkt dat Easynet nog altijd één van de meest vooruitstrevende providers is

... maar dit wel. Volgens mij zijn ze dat helemaal niet meer, nu er blijkbaar zo'n onwaarschijnlijke maatregel getroffen werd.
Niet enkel het nettoproduct is van belang, ook de mindset van het bedrijf en de richting waarin zij gaan.
Realiseer u dat wanneer die beslissing niet geinspireerd was door het residientielen-buiten idee, dat het dan (ik zie geen andere mogelijkheid) een keuze was om de service niet doormiddel van investeringen op peil te houden, maar een goedkopere weg te kiezen.


Sasuke schreef: geen datalimiet ( Ik weet niks van een FUP, en ook onze contact bij Easynet niet,maar misschien is dat anders voor residentiële klanten.)


Met FUP bedoelde ik het feit dat er geen meting van het dataverkeer plaatsvind.
Contractueel bestaan de limieten wel, hoewel ze slechts met jaargemiddleden berekend worden. (in mijn contract dan toch)
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2848 kbit/s or 356 kbyte/s
- Upload speed : 159 kbit/s or 20 kbyte/s
Tue Oct 12 2004 at 17:59:57 UTC+0200

hier ook nog altijd volle snelheid

waar zie jij dat op statuspagina staan?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2803 kbit/s or 350 kbyte/s
- Upload speed : 156 kbit/s or 20 kbyte/s
Tue Oct 12 2004 at 18:44:08 UTC+0200

Hier dus de bevestiging.

Inter .. easynet heeft newsservers met binaries :p

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”