Speedguide.net tweaks -> MTU

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Haidiho,

Ik denk dat de meesten onder jullie deze site wel kennen maar ik zit na het raadplegen van die site met een dilemmake: mijnen pc hangt namelijk aan een firewall/switch en die vult mijn loginwaarden in en die heeft een veldje voor manueel den MTU te zetten.

Nu theoretisch zit ik dus op een LAN (weliswaar met één pc maar allé) en ik zet dus best mijn MTU op 1500 want da's het beste voor Ethernet hoor ik overal....

Nu als ik de test doe met hun programmaatje (TCP/IP optimizer) dan zegt die tegen mij: zet uwen MTU op 1412 (ze berekenen dat door met verschillende groottes van pakketten te pingen). Zet ik PMTU discovery aan dan krijg ik automatisch een MTU van 1452.

Weet er nu iemand wat je best neemt want het is moeilijk door de bladeren den boom nog te zien na nen tijd...

In ieder geval - naast de kwestie - helpt de parameter Default Receive Window wel bevorderlijk, ik heb die verhoogd van 255552 naar 519616 en in de online speedtest haal ik nu al twee dagen achteraan op verschillende tijdstippen 290-300 kB/s, daar waar ik vroeger bleef steken op een slordige 260kB/S... Tweaken kan dus helpen.

Greetz,

Deej
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Deej,

ik zet die MTU steeds standaard op 1500, (die 1412 en 1448 maken zo veel verschil niet zenne) voor adsl configs en ethernetconnections.

Ik heb ook al gelezen, dat je dat best berekend op basis van een aantal zaken denk op speedguide of dslreports, maar ik moet zeggen, zit nooit ver van die 1500 en kmoe zeggen, ik ondervindt er geen nadelen van, noch snelheids verlies dus...
I love it when a plan comes together!
Dikke Foaf
Starter
Starter
Contacteer:

als ik het me goed herinner is de mtu de grootte van de paketten die worden verstuurd.

Een hoge MTU kan snelheidswinst opleveren bij 'grotere' bestanden. Deze kunnen in minder paketten verstuurd worden, er zijn dus minder acks nodig en dergelijke.
Echter bij een fout pakket moet heel dat pakket opnieuw verzonden worden en moet er dus meer opnieuw verzonden worden en krijg je dus een uiteindelijke daling in de transfer speed.
Zo heb je bij de meeste gigabit kaarten ondersteuning voor jumbo frames, zeer grote paketten dus, wat een serieuze snelheidswinst kan opleveren.

Ik kan natuurlijk ook volledig fout zitten hoor, khad geen goesting om het nog eens te verifiëren of het wel klopt wat ik hier allemaal zeg :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”