Keuze VOIP provider / vast toestel

Plaats reactie
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare VOIP provider (voor thuisgebruik). Ik zou werken met een tweetal vaste VOIP telefoons (bekabeld).
Wat raden jullie aan? Positieve ervaringen met één van onderstaande providers? Zijn er andere die mss nog beter zijn?
In het verleden klant geweest bij 3starsnet met nomadisch nummer en gewerkt met Soft phone. Niet zo'n goede ervaring: vaak oproepen waar men mij niet kon verstaan of dat ik bepaalde nummers niet kon bereiken, en dan met gsm wel.

Merci voor jullie advies

WeePee
https://tarieven.voice.weepee.io/

3starsnet
https://ww1.3starsnet.com/nl/prive/shop.html

OVH
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... uverte.xml

Localphone
https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers

....
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Ik zit nu bijna een jaar of zo bij ovh en prima tevreden van. Om de account goedgekeurd te krijgen is wat administratieve rompslomp, maar uiteindelijk gelukt.
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

guido4096 schreef:Ik zit nu bijna een jaar of zo bij ovh en prima tevreden van. Om de account goedgekeurd te krijgen is wat administratieve rompslomp, maar uiteindelijk gelukt.
Gebruik je een VOIP toestel? Of softphone?
Is een Basicnet Telenet abonnement voldoende?

Downloadsnelheid: tot 100 Mbps**
Uploadsnelheid: tot 10 Mbps**
Downloadlimiet: 150 GB
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Haast 10 jaar geleden mijn nr geporteerd naar weepee, en daarna overgeheveld naar OVH. Beiden hebben mijn vastelijn oproepen steeds doorgeschakeld naar mijn smartphone (ca 3cent/minuut). Uitbellen doe ik met "linphone"-smartphone en PX internet Start. Denk niet dat ik ooit één oproep heb gemist...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

surfdude82 schreef:Ik ben op zoek naar een betrouwbare VOIP provider (voor thuisgebruik). Ik zou werken met een tweetal vaste VOIP telefoons (bekabeld).
Wat raden jullie aan? Positieve ervaringen met één van onderstaande providers? Zijn er andere die mss nog beter zijn?
Hou er rekening mee dat je bij de meeste VoIP providers géén 2 VoIP toestellen kan laten registreren op dezelfde VoIP account.

In zo'n gevallen vind ik WeePee wel een goede oplossing:
  • je maakt een aantal "SIP accounts" aan (één per VoIP toestel, eentje voor een softphone op de GSM, ...). Dit is gratis.
  • je maakt één "forward account" aan, en porteert hierop jouw vast nummer (dit kost € 0,05/dag excl. BTW, dat is ca 1.80€ per maand).
  • in je forward account stel je de doorschakeling in naar al jouw SIP accounts (gescheiden door een komma). Nu zullen al jouw VoIP telefoons meebellen met een inkomende oproep. Doorschakelingen zijn gratis.
  • uitgaande oproepen vanaf de VoIP telefoons gebeuren via de resp. SIP accounts.
  • laat alle accounts bundelen in één PRO account. Hiermee wordt het beltegoed gemeenschappelijk.
  • laat de SIP accounts "screenen" met jouw vastelijn nummer, zodat je een uitgaande CLIP hebt.
Indien jouw VoIP telefoons met een 2de lijn kunnen werken, zou je kunnen overwegen om een Dellmont account aan te maken voor goedkope uitgaande oproepen. Je kan dezelfde Dellmont account gelijktijdig laten registreren op verschillende toestellen.
surfdude82 schreef:Is een Basicnet Telenet abonnement voldoende?
Meer dan voldoende :-) .
Per gesprek heb je een bandbreedte nodig van 100kbps upload/download.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

surfdude82 schreef: Gebruik je een VOIP toestel? Of softphone?
Is een Basicnet Telenet abonnement voldoende?
  • FritzBox. En dan vaste en dect telefoons via de fritz
  • Basic internet is voldoende voor de bandwidth requirements. Ik weet zelf niet of telenet poorten blokkeert die nodig zijn en als dat zo is of je dan bij ovh andere poorten kunt gebruiken
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Al vele jaren klant bij WeePee, best tevreden over. Alleen geen evolutie in de diensten van WeePee. Statische service.

Misschien iets om te overwegen;

Basic internet van Telenet is toch een 28,50 euro per maand.

Voor wat minder of wat meer, naargelang wat u wenst, heeft u onbeperkt internet via VDSL van EDPnet. Met een voip-account met telefoonnummer inbegrepen. En een (verplichte) Fritzbox met vele voip-mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ovh hier, vroeger weepee. Van beide tevreden maar ovh is veel goedkoper. Uit ellen naar gsm gebeurt via betamax kloon.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Goztow schreef:Ovh hier, vroeger weepee. Van beide tevreden maar ovh is veel goedkoper. Uit ellen naar gsm gebeurt via betamax kloon.
Kan ik hier ook 2 bekabelde VOIP toestellen aan koppelen?
Alle communicatie gebeurt in het Frans?
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

philippe_d schreef: Hou er rekening mee dat je bij de meeste VoIP providers géén 2 VoIP toestellen kan laten registreren op dezelfde VoIP account.

In zo'n gevallen vind ik WeePee wel een goede oplossing:
  • je maakt een aantal "SIP accounts" aan (één per VoIP toestel, eentje voor een softphone op de GSM, ...). Dit is gratis.
  • je maakt één "forward account" aan, en porteert hierop jouw vast nummer (dit kost € 0,05/dag excl. BTW, dat is ca 1.80€ per maand).
  • in je forward account stel je de doorschakeling in naar al jouw SIP accounts (gescheiden door een komma). Nu zullen al jouw VoIP telefoons meebellen met een inkomende oproep. Doorschakelingen zijn gratis.
  • uitgaande oproepen vanaf de VoIP telefoons gebeuren via de resp. SIP accounts.
  • laat alle accounts bundelen in één PRO account. Hiermee wordt het beltegoed gemeenschappelijk.
  • laat de SIP accounts "screenen" met jouw vastelijn nummer, zodat je een uitgaande CLIP hebt.
Indien jouw VoIP telefoons met een 2de lijn kunnen werken, zou je kunnen overwegen om een Dellmont account aan te maken voor goedkope uitgaande oproepen. Je kan dezelfde Dellmont account gelijktijdig laten registreren op verschillende toestellen.
Is bovenstaande ook mogelijk bij 3Starsnet? :oops: :oops:
Thanks a million!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Al jaren OVH naar volle tevredenheid. In combinatie met een fritzbox en 2 Fritzfon C5 toestellen die ik tweedehands gekocht heb. Met andere DECT toestellen lukt het ook wel maar voor de volledige functionaliteit neem je best wel een Fritzfon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Bij mijn madam ondertussen al een kleine 3 jaar geleden haar thuiskantoor op OVH gezet. Super tevreden van, natuurlijk afhankelijk van je internetverbinding. Als er een sukkel de paal waarop je telenet verbinding zit omknalt, heb je geen internet maar ook geen telefoon meer.

Facturen zijn tegenwoordig ergens een 5-6 euro per maand (0.99 abbo en je betaalt enkel de GSM-gesprekken, er worden er wel een pak gedaan), waar dat vroeger bij Proximus steevast 30 à 50 euro was. Enige nadeel: de fax werkt niet meer. Maar fax is zo 80's.
Doorschakelen, nieuwe voice-mail uploaden (zoals nu, kerstmelodietje!), zo eenvoudig!

OVH!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Werken jullie met bekabelde toestellen of draadloos? Is het mogelijk om 2 bekabelde toestellen een te sluiten? Verloopt alle communicatie in het Frans? Ik heb spijtiggenoeg niet veel kaas gegeten van VOIP. Kan Ik makkelijk met mijn vragen terecht bij ovh?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Op een fritzbox kan je draadloze en bekabelde telefoon toestellen aansluiten. Fritzfon is draadloos. Zit enkel in een laadstation dat met het stroomnet verbonden is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
surfdude82
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 09:51
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Jack Daniels schreef:Op een fritzbox kan je draadloze en bekabelde telefoon toestellen aansluiten. Fritzfon is draadloos. Zit enkel in een laadstation dat met het stroomnet verbonden is.
Bedankt voor de tip, maar owv elektrosmog allergie heeft mijn dokter mij aangeraden om alle wifi-netwerken in mijn huis te weren. Voortaan enkel kabel. Aangezien Fritzbox draadloos werkt komt het niet in aanmerking.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

surfdude82 schreef:Bedankt voor de tip, maar owv elektrosmog allergie heeft mijn dokter mij aangeraden om alle wifi-netwerken in mijn huis te weren.
Je hebt hopelijk ook je buren aangesproken om hun wifi netwerk uit te schakelen? Wifi straling stopt niet aan de muren van je huis. Tenzij je geen buren hebt natuurlijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

surfdude82 schreef:Bedankt voor de tip, maar owv elektrosmog allergie heeft mijn dokter mij aangeraden om alle wifi-netwerken in mijn huis te weren. Voortaan enkel kabel. Aangezien Fritzbox draadloos werkt komt het niet in aanmerking.
Da's de reden waarom ik een Siemens Gigaset C540 gekocht heb (en geen Axxx): geen straling tenzij tijdens het bellen zelf en ecoDECT.
Ik heb last van DECT, maar niet van WiFi.
Computer(k)nul
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Je kan op je huurtoestelletje (VOIP interface) van OVH gewoon 2 bedrade telefoons aansluiten, RJ11.

Onze setup heeft één bedraad toestel, en een Siemens Gigaset DECT aansluiting met één basissation en 3 extensies. Kan iedereen naar iedereen doorschakelen, en heb je virtueel toch 2 lijnen. Als het eerste toestel in gesprek is, en er komt toevallig een tweede oproep, dan rinkelen die DECTs.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef:
surfdude82 schreef:Bedankt voor de tip, maar owv elektrosmog allergie heeft mijn dokter mij aangeraden om alle wifi-netwerken in mijn huis te weren.
Je hebt hopelijk ook je buren aangesproken om hun wifi netwerk uit te schakelen? Wifi straling stopt niet aan de muren van je huis. Tenzij je geen buren hebt natuurlijk.
Off-topic commentaar.
Als deze persoon geen wifi in zijn huis wilt, dan is dat zijn beslissing, daar hoeven wij geen commentaar op te geven.
surfdude82 schreef:Werken jullie met bekabelde toestellen of draadloos? Is het mogelijk om 2 bekabelde toestellen een te sluiten? Verloopt alle communicatie in het Frans? Ik heb spijtiggenoeg niet veel kaas gegeten van VOIP. Kan Ik makkelijk met mijn vragen terecht bij ovh?
Ja alle communicatie is in het Frans, en veel uitleg over VoIP moet je niet verwachten.

Je sprak in een andere topic over 3 bedrade VoIP toestellen. Er zijn voor volgende mogelijkheden:
  1. ofwel een provider kiezen, waar je verschillende VoIP toestellen (gelijktijdig) kan registreren. Zie mijn voorbeeld van WeePee in een vorige post, waarbij je 1 "forward" account neemt met je telefoonnummer, en dan ook nog eens voor iedere toestel een (gratis) "SIP account". Bij OVH kan je dat niet.
  2. ofwel koop je een toestel zoals de Fritz!Box: je registreert jouw provider in de Fritz!Box (OVH, WeePee, ...): dat is 1 registratie - en je hangt je VoIP toestellen aan de Fritz!Box als interne telefoons.
  3. je kan ook kiezen voor een software PBX (asterisk) of een externe PBX bij een provider ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Iemand die voiptiger nog gebruikt? Ik gebruik die enkel als uitgaande service en niet te klagen eigenlijk.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik gebruik dat nog, maar niet lang meer. Te veel gedoe om bij te laden.

Na jaren Betamax had ik 2 jaar geleden mijn zus op Voiptiger gezet. Na een jaar was ze het al beu. Wat een gedoe om bij te laden. En dat is zo bij alle Belgische Voip-providers: Weepee, 3starnet, enz.
Enfin, mijn zus zit terug op een Betamax-kloon met auto-reload van de Visa-kaart. Geen omkijken naar.

Ondertussen het Weepee die haar pest voor het DID-nr. Die sturen zelfs geen mail als je krediet op is. Vervelend.
Eigenlijk zoek ik nog een goede provider voor het DID-nr met automatische betaling of facturatie.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Mark, ovh is daarop het antwoord. Ze nemen de DID over in de ligne sip individuelle. Wel Frans kennen en geduld hebben. Betaling via PayPal of visa. Automatisch elke maand.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ja ik weet het. Ik ben vroeger zelf gedurende enkele maanden bij OVH geweest.
Maar ik belde dikwijls naar oudere mensen bij Proximus met nummerweergave. Als je uitbelt met OVH komt daar dan aan de andere kant 0032 voor je nummer. Die mensen dachten dat er een buitenlands nummer belde (skimmer) en namen niet op.
Misschien is dat fenomeen ondertussen niet meer.
Met Voiptiger had ik dat niet.

@Liegebeestig: eigenlijk heb je gelijk. Mijn zus kan voor de helft van de prijs van Weepee terecht bij OVH.
Als haar krediet op is zal ik haar overzetten.
Ikzelf zit intussen bij EDPNET met DID inbegrepen in de VDSL-lijn.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

MarkDM schreef:...belde dikwijls naar oudere mensen bij Proximus met nummerweergave. Als je uitbelt met OVH komt daar dan aan de andere kant 0032 voor je nummer.
....
Misschien is dat fenomeen ondertussen niet meer.
Is nog steeds zo, hier is dat +32 xxxxxxx
MarkDM schreef:...helft van de prijs van Weepee terecht bij OVH.
OVH = 1,2€/m abo => 14,4€/jaar
WP = 0,05€/dag abo => 18,25€/jaar
Met dit verschil dat je bij OVH voor dat bedrag ook belminuten krijgt om te bellen naar vaste lijnen in EU.
Bij WP kan je meerdere gesprekken gelijktijdig voeren.
Gelukkig & gezond 2022!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

OVH geeft ook vooral de mogelijkheid om uit te bellen naar GSM nrs voor ca 3 cent/minuut :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ernie schreef: OVH = 1,2€/m abo => 14,4€/jaar
WP = 0,05€/dag abo => 18,25€/jaar
Met dit verschil dat je bij OVH voor dat bedrag ook belminuten krijgt om te bellen naar vaste lijnen in EU.
Bij WP kan je meerdere gesprekken gelijktijdig voeren.
Je moet bij Weepee ook de BTW tellen. Dat is dan 0,0605€/dag =>22,08€/jaar zonder gesprekken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

KRL100 schreef:natuurlijk afhankelijk van je internetverbinding. Als er een sukkel de paal waarop je telenet verbinding zit omknalt, heb je geen internet maar ook geen telefoon meer.
met fritzbox, altijd een back-up!
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... tethering/
https://www.lte-anbieter.info/ratgeber/ ... router.php
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

hier nog steeds 3starsnet.
- 20 euro incl btw per nummer per jaar
- heb zelf een nomadische 03 nummer en een geporteerde 015
- daar komt dan nog wel een credit topup, bv 15 euro om de 3 maanden naargelang hoeveel je belt
- tarief is ong 3 cent p/min varieert naar waar je belt
- hun website/shop oogt wat amatueristisch wel...
- SIP kwaliteit/uptime altijd goed geweest
- zelfde account/nr gebruiken tegelijk thuis met ATA via telenet en gsm sipphone via 4G gaf geen problemen
- voicemail instellen met geuploade soundfile en andere zoals duratie gaan ook
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”