Aldi Balco 3D printer - goed of slecht?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Heeft er iemand toevallig ervaring met een 3D-printer van dit merk? https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ingen.html
balco.PNG
Ik weet dat er heel veel verschil is tussen printers; in precisie en in koelsnelheid. Ik ben niet op zoek naar een professioneel ding, maar zou wel leuk zijn als het toch enigszins toonbare resultaten geeft.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bij ons in de club heeft er iemand hem in huis (2 jaar terug €575 betaald blijkbaar). Zijn commentaar:

------
Dit is een behoorlijke printer  die ik nu reeds 2 jaar gebruik met
voldoening . Een bouwvolume van 20x20x18cm laat heel wat toe .
------
Bye, Maurice
https://on4bam.com
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ziet er duur uit voor wat het is. Geen automatische bedleveling en is de firmware opensource of niet...
Geef dan 80 euro meer uit en koop de prusa mini.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zag op YouTube dat er toch wat problemen mee zijn bij het inbrengen/wisselen van filament, iets wat toch regelmatig gebeurt bij zo'n toestel.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Van Creality printers lees ik ook veel goeds.
Daar kan je ook eens naar kijken.
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Dank jullie voor de reacties; ik ga nog een tijdje de kat uit de boom kijken, de aldi optie lijkt niet de goede route maar ik heb ook niet genoeg reden om meer geld uit te geven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Nen voormalige collega die nogal veel weet van 3D printers:

better buy in China
you could even build one from scratch with aliexpress
but for a first one take a good one from china there is plenty of youtube experts testing those
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Denk dat de meeste aldi kopers nogal impulsieve/cadeau aankopen zijn en verwacht dat je ze in januari wel tussen de tweedehands koopjes gaat tegen komen. Het is allemaal iets ingewikkelder en veel trager dan gewoon printen waardoor toch vele toestellen na weinig gebruik in de kast belanden. (zou het zelf ook niet kopen maar niet weg doen als er iemand me eentje cadeau doet :lol: )

Voordeel is wel dat hij al standaard rollen filament gebruiken, iets waar je toch bij een aantal goedkope merken bij moet oppassen. Indien je denkt dat dit enkel in theorie probleem is, cubify... het merk bestaat nog (3D systems, zou erg zijn indien niet) maar heeft gewoon weer eens geen interesse meer in de particuliere markt (is al heel kerkhof met opstarts die ze overnemen en stoppen om hun markt te verdedigen).

Dremel is beetje spijtig dat ze ook hun eigen soft willen pushen (met wat moeite zou het met echte open soft ipv "based on" werken). Hoop bij hun dat ze eerder de echte dremel kant uit gaan en zelf een cnc frame voor dremel uitbrengen (waar je dan ook niet teveel van kan verwachten maar zou plezant zijn).
Gill
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2019, 19:49

Hallo , ik heb deze printer gekocht gehad en ben er zeer content van het heeft wel wat zoek werk voorzien om de juiste instellingen in cura te vinden om mooi te printen dit is ook gelukt. Ik heb al zeer mooie dingen kunnen printen , ik teken alles zelf op inventor en converteer het naar 3d bestand om dan in cura te kunnen laden. Ik print ook meestal maar met 20% vulling en ook niet te snel , de tijd maakt mij niet zoveel uit, liever langer en degelijk geprint dan snel snel en niet goed geprint, heb er nu trouwens bijna mij eerste rol filament opgebruikt en inderdaad he geeft iets of wat struggles voor het filament te wisselen maar je moet er goed voor zorgen dat het uiteinde recht is en niet gebogen voor de rest in het algemeen heb ik nog geen negatieve opmerkingen over deze printer. Ik wou er zelf ook niet teveel aan uitgeven en voor in dit vak te starten vind ik deze printer meer als geschikt. Verwacht er natuurlijk geen professionele prints van maar gelijk ik al zei om te beginnen is dit meer als voldoende
Many
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020, 16:18

Beste,
Ik heb ook veel problemen met deze 3D printer:
Slechte service,
Geen goede ervaring met met 3D printer,
3D printer om de vijf voeten kapot,
Wacht al een jaar op een telefoontje van balco.
Mijn conclusie is KOOP DEZE 3D PRINTER NIET!!!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.
Voor dit bedrag is dit een zeer goede printer, niets dan lof over.
Rekening houdend dat het een instapmodel is natuurlijk, je kan er geen professionele kwaliteit van verwachten natuurlijk...
vincentdewilde
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2021, 12:55
Bedankt: 2 keer

Ik heb deze printer nu ruim twee jaar. Ongeveer 4kg PLA en 2kg ABS opgeprint. Tevens professioneel bezig met design & prototyping.

Mijn bevindingen: robuste printer, makkelijk te onderhouden. Wel recht uit de doos alle vijsjes even aandraaien. Build plate mat vervormt na een tijd ABS printen wegens manier van verwarmen build plate; af en toe vervangen is efficientste. Bouwkwaliteit goed tot zeer goed, zeker voor deze prijs. Opgelet met ABS: omkasting vereist! Zoniet erg veel warping. Machine werkt prima in kast van 40°C
Bijlagen
balco kast.jpg
balco kast.jpg (14.19 KiB) 748 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”