hoe of wanneer kan ik mijn verbruik zien?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hallo,

Orange is nu sinds een dik weekje hier geïnstalleerd. Ik kan echter nog steeds geen internetverbruik zien, is dat normaal?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Jammergenoeg wel.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja na paar maanden zal het wel werken.
Ik denk als ze van de klant horen, dat ze ten onrechte op smalband zitten en dat ge nergens kunt nagaan op hun officieele site. Ja ge kunt nen du meter en al installeren, maar zei moeten maken dat het in orde is.Dan zetten ze u full speed maar da heuvel lijkt dan snel opgelost te zijn met hun meter :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zat op smalband vorige maand; de meter kan ik wel in de klantenzone bekijken, My usage en dan staat er maak je keuze; daar staat bij mij internet, tv en eagle/arend. Dan op internet klikken en daar ziede uw verbruik maarja, het probleem is bij mij althans dat het verbruik niet klopt. Ik zat bv over de 900GB maar dat klopte dus van geen kanten want er stond bv 200Gb op. Maar ik zat dus blijkbaar wel effectief over de 900GB.

Ik heb meermaals gebeld ook wanneer ik dan van smalband zou zitten, dat was ook nog niet je datte, ik had wel behulpzame mensen dat wel maar ik moest wachten, heeft dikke 4-5 dagen geduurd dat ik terug van smalband was want de boel moest normaal gerest worden en dat gebeurde niet en ze moesten dat dan nakijken en daardoor 4 dikke dagen op smalband gezeten en ik had max 9mbps download. Moet wel toegeven dat je met 9mbps download nog veel mee kan doen, ik verschoot er wel van.

Maar ik vrees dat veel veel mensen het probleem gaan hebben dat diene meter om te checken gewoon van geen kanten klopt.

Het is bij mij nog maar net een nieuwe maand en ik zie staan dat ik al zeker 400 peik en 400GB daluren zou verbruikt hebben maar dat is dus absoluut niet zo, dus dienen meter blijft hier verder flippen.

Dat is helaas een minpuntje nog bij orange en het zal volgens mij nog een ruime tijd duren eer ze zoiets gaan opgelost krijgen.

Als je nog niet lang orange hebt dan kan dat zelfs maanden duren eer uw verbruik erbij komt, je kan dat zoals ik al zei nu al checken of het er al bijstaat of niet en dan duimen dat het verbruik wel klopt (maar ik vrees ervoor).

Ik was zeer tevreden van orange op enkele minpuntjes na, goedkope prijs voor alles in 1, ik heb ook nooit veel pannes gehad, het gebeurt altijd wel eens maar het is maar af en toe eens, dus ook daar had ik geen klagen over en hetzelfde voor mobiel.
Orange heeft nog een beetje werk aan de winkel om alles nog meer op punt te zetten en ze zijn nie vd snelste om zoiets te gaan fixen, ook mss omdat ze bij bepaalde zaken van telenet afhankelijk zijn dat dat daarom niet altijd je datte is.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

In principe kan je ook gaan piepen in je modem - daar zie je ook je up/download, weliswaar is dit enkel vanaf de laatste restart van je modem en heb je geen idee van welk meetelt als overdag en welk 's nachts.

(Zelf zie ik ik 'my orange' niks nuttigs - enkel een fout dat het niet kan worden opgehaald... maar ik maak er me niet echt druk om. Sinds dat ik alleen woon heb ik Telenet gehad, en nooit op smallband gegaan, maar er wel etterlijke terra's doorgejaagd. Weliswaar vooral 's nachts. En nu Orange, maar mijn gebruikspatroon is identiek gebleven)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Deze week eens een testje gedaan. Tussen 8u en 11u een testfile van 100gbyte gedownload. Om 12u orange klantenzone gecheckt. Zou up-to-date geweest zijn tot 11u36. Geen enkele gigabyte erbij op daltarief.

's avonds was er wel 70 gbyte bijgekomen op piektarief, terwijl de stats van de modem aantoonden dat ik die dag 120gig verplaatst had. (dus max 20 gbyte piektarief).

Werkt dus voor geen meter ...
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mij werkt na 9 maanden mijn teller nog altijd niet, Ik dacht eerst ook dat het vanzelf wel goed zou komen (of na de aanbieding periode), maar intussen verwacht ik niks meer.

Ik denk ook dat Telenet het op smalband zet en dat het daarom zo slecht klopt als het wel werkt. Het zijn exact hun hoeveelheden en tijdstippen die Orange ook heeft. Dan zou je een teller van Telenet moeten hebben. Net zoals de meter op electriciteit, gas of water die van de netbeheerder is.

Maar dat gaat Telenet natuurlijk nooit maken voor Orange.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik hoorde vroeger maar is het nu nog zo dat de verbruiksteller van Telenet op je Orange abbonement anders loopt(qua datum) dan de verbruiksteller van Orange op je orange abbonement.

Is dit nog steeds zo?
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Ik gok van wel, je zou gewoon je telenetteller moeten kunnen zien eigenlijk. Of Orange moet daar een schil omheen bouwen met data van Telenet.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik begin stilaan te geloven dat piekuren en daluren verwisseld zijn.

Vanochtend (middernacht) een upload gestart van 50 gigabyte. Was rond de middag klaar.

Nu op de teller van Orange 50 gig rijker op de piekuren ...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”